مراقبت از مو

علت ریزش مو سکه‌ ای در زنان چیست؟

ریزش مو سکه‌ ای در زنان

در زمانه‌ای که ما در آن قرار گرفته‌ایم ریزش مو به یک عارضه‌ی بسیار معمول و متداول تبدیل شده‌ است. اما خلاف آن چیزی که اکثر افراد فکر می‌کنند، ریزش مو فقط این نیست که حس کنیم موهای ما بیش از قبل یا بیش از آن عددی که باید می‌ریزد، بلکه انواع مختلفی را در بر می‌گیرد. در مقاله درباره‌ی ریزش مو با الگوی زنانه به شکل مفصل توضیح دادیم.

اما به جز ریزش مو با الگوی زنانه و مردانه انواع دیگری از ریزش مو نیز وجود دارد. یکی از این انواع که نسبتاً شایع است، ممکن است در اثر فشار عصبی به وجود آید و خود باعث اضطراب بیشتر شود، ریزش موی سکه‌ای است. از آن جا که مو نقش مهمی در زیبایی انسان، خصوصاً زنان دارد، ریزش مو سکه‌ ای در زنان مسأله‌ی هراس‌آفرین‌تری است.

خوشبختانه علم پزشکی و داروسازی پیشرفت بسیار زیادی کرده و علل و درمان‌های گوناگون برای ریزش موی سکه ای یافته است. در این مقاله از وبلاگ داروخانه آنلاین دارو به همه‌ی این نکات به طور دقیق و کامل خواهیم پرداخت.

ریزش مو سکه ای چیست؟

طاسی سکه ای یا کچلی سکه ای که در زبان انگلیسی با نام Alopecia Areata (آلوپسی آره آتا) شناخته می‌شود، به وضعیتی گفته می‌شود که در آن ناحیه‌ای از موی سر یا موی بدن به طور ناگهان بریزد. نواحی درگیر با این مشکل معمولاً محدود و کوچک هستند و به همین دلیل به آن طاسی سکه ای هم گفته می‌شود.

با این حال ممکن است این نواحی به هم راه یابند و بپیوندند و طاسی گسترش یابد. کچلی سکه ای در واقع نتیجه‌ی حمله‌ی سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو است و یک نقص یا اختلال در سیستم ایمنی محسوب می‌شود. شاید جالب باشد بدانید مبتلایان به این عارضه در آمریکا یک انجمن دارند (National Alopecia Areata Foundation; NAAF) که گزارش می‌دهد حدود ۷ میلیون نفر از مردم در آمریکا با طاسی سکه ای مواجه‌اند.

در آلوپسی آره آتا فرقی نمی‌کند که شما چند ساله باشید، زن باشید یا مرد و نژاد و قومی که از آن می‌آیید چه باشد؛ احتمال ابتلاء در هیچ یک از این گروه‌ها کمتر یا بیشتر نیست. حتی ممکن است بعضی افراد در دوران کودکی به این عارضه مبتلاء شوند. با این حال چنان که گفتیم به دلیل نقش مهم موها در زیبایی زنانه، به ریزش مو سکه‌ ای در زنان بیشتر توجه نشان داده می‌شود. به همین دلیل تمرکز این مقاله نیز بیشتر بر ریزش مو سکه‌ ای در زنان، علل، نشانه‌ها و درمان آن گذاشته شده است.

علت ریزش مو سکه ای در زنان

در بخش پیشین گفتیم که ریزش موی سر سکه ای چیست و چرا به ریزش مو سکه‌ ای در زنان بیشتر از مردان توجه می‌شود. اما سؤال مهم اکثر ما احتمالاً این است که ریزش سکه ای مو به و دلیل یا دلایلی عارض می‌شود؟ آیا بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان را میشناسید؟

پیش از این نیز گفتیم که در آلوپسی آره آتا یا ریزش سکه ای مو، سیستم ایمنی به اشتباه به فولیکول های مو حمله می‌کند و باعث التهاب می شود. فولیکول‌های مو ساختارهایی در پوست هستند که مو را تشکیل می‌دهند. در ریزش سکه ای مو ممکن است مو در هر قسمتی از بدن بریزد، اما آلوپسی آره آتا معمولاً سر و صورت را درگیر می‌کند. موها معمولاً به صورت تکه های کوچک و گرد به اندازه یک سکه می‌ریزند، اما در برخی موارد ریزش مو گسترده‌تر است.

اکثر افراد مبتلاء به این بیماری از نظر جسمی سالم هستند و علائم دیگری ندارند. تا کنون محققان به طور کامل کشف نکرده‌اند که چه چیز باعث حمله‌ی سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو می‌شود، اما معتقد هستند که هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی (غیر ژنتیکی) در آن نقش دارند.

ریز مو سکه ای در کدام سنین شایع است؟

شروع این عارضه می‌تواند در هر سنی باشد، اما بیشتر افراد در نوجوانی، دهه‌ی بیست یا سی زندگی خود به آن مبتلاء می‌شوند. ریزش سکه ای مو هنگامی که در کودکان کمتر از ۱۰ سال رخ می‌دهد، گسترده‌تر و پیشرونده تر است.

احتمال طاسی سکه ای در چه کسانی بالاتر است؟

اگر یکی از اعضای نزدیک خانواده شما مبتلاء به این بیماری است، ممکن است خطر ابتلاء به آن در شما بیشتر باشد، اما برای بسیاری از افراد، هیچ سابقه‌‌ی خانوادگی خاصی وجود ندارد. دانشمندان تعدادی از ژن‌ها را با این بیماری مرتبط دانسته‌اند که نشان می‌دهد ژنتیک در ایجاد آلوپسی آره آتا نقش دارد.

احتمال طاسی سکه ای در چه کسانی بالاتر است؟

بسیاری از ژن‌هایی که آن‌ها شناسایی کرده‌اند، برای عملکرد سیستم ایمنی مهم هستند. افراد مبتلا به برخی بیماری‌های خودایمنی مانند پسوریازیس، بیماری تیروئید یا لک و پیس (برص)، یا افرادی که دارای شرایط آلرژیک مانند تب یونجه هستند، بیشتر در معرض ابتلاء به آلوپسی آره آتا هستند. ممکن است فشار روانی در افرادی که در معرض خطر هستند باعث ایجاد ریزش موی سکه ای شود، اما در بیشتر موارد، هیچ محرک آشکاری وجود ندارد.

آیا ریزش سکه ای مو با استرس ارتباط دارد؟

اعتقاد بر این است که عوامل مختلفی باعث ایجاد آلوپسی آره آتا می‌شوند که احتمالاً یکی از آن‌ها استرس شدید باشد. در نتیجه سیستم ایمنی بدن به بخشی از فولیکول‌های مو حمله می‌کند و باعث ریزش مو اتفاق می‌افتد.

از کجا بفهمیم ریزش مو هورمونی است؟

پس از مشاهده علائم ریزش موی هورمونی در زنان در صورت مشاهده یک یا چند نمونه حتما به پزشک مراجعه کنید. سپس آزمایشات هورمونی انجام می گیرند و آزمایش ریزش موی هورمونی در زنان علاوه بر بررسی سطح هورمون‌ های مختلف، عوامل دیگری را که ممکن است منجر به ریزش مو شود را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد. در نتایج تست مشخص خواهد شد که ریزش موی شما هورمونی است یا به عوامل دیگری بستگی دارد.

نکات مهم ریزش مو سکه ای در زنان

اگر در بخش‌های قبل مقاله نیز با ما همراه بوده باشید، اکنون می‌دانید که ریزش مو سکه‌ ای در زنان فرق چندانی با ریزش مو سکه ای در مردان ندارد. گرچه ممکن است به دلیل حساسیت بیشتر خانم‌ها بر روی زیبایی ظاهر و به خصوص موها، ناراحتی بیشتری ایجاد کند و خود منجر به دامن زدن به اضطراب شود که اثر منفی بر این بیماری دارد. اما شاید اگر بدانید که در کل دنیا حدود ۱۵۰ میلیون نفر مبتلاء به ریزش سکه ای مو هستند، کمی احساس آرامش کنید زیرا می‌دانید که شما تنها نیستید.

مو علاوه بر جنبه‌ی زیبایی‌شناختی خود، درجه‌ای از محافظت را در برابر عوامل طبیعی ایجاد می‌کند. افراد مبتلاء به ریزش موی سکه ای، ویژگی‌های محافظتی مو را در بعضی از نواحی از دست می‌دهند. به همین دلیل احتمالاً رعایت این نکات به آن‌ها کمک خواهد کرد:

۱. در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب از کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

نکات مهم ریزش مو سکه ای در زنان

۲. اگر مژه یا ابروی شما درگیر شده، برای محافظت از چشم، ابرو و مژه در برابر نور خورشید و مواد زائد که ابروها و مژه ها به طور معمول در برابر آن محافظت می‌کنند، از عینک آفتابی استفاده کنید.

۳. سر خود را با کلاه، کلاه گیس و روسری برای محافظت از سر در برابر آفتاب یا گرم نگه داشتن سر بپوشانید.

۴. از پماد مخصوص داخل بینی برای مرطوب نگه داشتن غشاءها و محافظت در برابر ارگانیسم‌هایی که به طور معمول موهای بینی به دام می‌اندازند، استفاده کنید.

علائم و نشانه های ریزش مو سکه ای

علائم و نشانه‌های ریزش مو سکه‌ ای در زنان و مردان شبیه به هم است. موها معمولاً به صورت تکه‌هایی گرد یا بدون شکل روی پوست سر یا بدن  می‌ریزند. این تکه‌ها اغلب ناحیه‌ای با وسعت چند سانتی‌متری متر یا کمتر است. ریزش موی سکه ای ممکن است در سایر قسمت های صورت مانند موهای ابروها، مژه و ریش (در آقایان) و همچنین سایر قسمت های بدن رخ دهد.

چطور از بدتر شدن ریزش مو سکه‌ ای در زنان و مردان جلوگیری کنیم؟

دوری کردن از هر کار غیر ضروری که مو، اسکالپ (پوست سر) استرس و فشار وارد کند اولین و مهم‌ترین اقدام است. کاهش استرس و فشارهای عصبی دومین اقدام مؤثر برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری است. تجزیه و تحلیل رژیم غذایی و افزودن مواد غذایی مغذی که به رشد دوباره‌ی مو کمک کنند نیز فکر خوبی است. اسفناج، مغز تخمه‌های کدو و آفتاب‌گردان، گوشت ماهی سالمون و تخم مرغ از بهترین گزینه‌های در دسترس هستند که به رویش مجدد مو کمک می‌کنند.

اگر شما هم به دلیل ریزش موی هورمونی در حال درمان و به دنبال یک قرص رینفولتیل برای پرپشت شدن مو هستید که اثرگذاری عالی و درصد رضایت بالا داشته باشد، احتمالاً قرص ضد ریزش موی رینفولتیل Rinfoltil همان چیزی است که می‌خواهید. از مزایای محصولات رینفولتیل پیش از هر چیز می‌توان به داشتن منشاء و پایه‌ی گیاهی اشاره کرد. دم کرده‌ی چای سبز را اکثر مردم به عنوان یک چای لاغرکننده و یا به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند می‌شناسد.

در حال حاضر محصولات ضد ریزش و تقویت کننده مو بسیار زیادی در بازار موجود است. این محصولات با تقویت میزان گردش خون، اکسیژن رسانی و همچنین تامین مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو، از ریزش موها جلوگیری می کنند. پس از استفاده از ضد ریزش ها، نیازی به شستشوی موها وجود ندارد و حس چربی بر روی موها ایجاد نمی شود.

قرص ضد ریزش مو رینفولتیل گیاهی بوده و اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده آن چای سبز است. چای سبز یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های غنی از آنتی اکسیدان در سراسر جهان است. بیشتر آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز از ترکیباتی به نام فلاونول‌ها به دست می‌آیند. این مواد ریزش مو را به حداقل خواهند رساند. همچنین این ماده رشد مو را تقویت می‌کند، مطالعات مختلف نشان می‌دهد که چای سبز می‌تواند از رشد موی سالم حمایت کند. این ماده می‌تواند با تحریک فولیکول‌های مو و جلوگیری از آسیب به سلول‌های مو و پوست، رشد مو را در افرادی که ریزش موی مرتبط با هورمون دارند، افزایش دهد. همچنین می توانید با توجه به ترکیبات موثر در این مکمل با بهترین زمان مصرف قرص رینفولتیل نیز آشنا شوید.

درمان ریزش مو سکه ای در زنان

در اولین بخش‌های این مقاله گفتیم که فرقی ندارد ریزش مو سکه‌ ای در زنان باشد یا در مردان؛ متخصصان و دانشمندان هنوز علت دقیق بروز آن و درمان‌ش را نیافته‌اند. ما تنها می‌دانیم که این یک واکنش سیستم ایمنی است که به بخشی از قولیکول‌های مو در سر، صورت یا بدن حمله می‌کند و باعث ریزش آن‌ها می‌شود. با این حال جای نگرانی وجود ندارد، زیرا خبر خوب این است که ناحیه‌هایی که دچار ریزش موی سکه ای شده‌اند، در اکثر موارد پس از مدتی (نهایتاً چند ماه) دوباره رشد می‌کنند.

اما خبر بهتر این است که چند محصول مؤثر خوراکی و موضعی در داروخانه آنلاین دارو عرضه می‌شود که می‌تواند سرعت رشد موهای ریخته در این نواحی را افزایش دهد. در ادامه شما را با چند مورد از این محصولات آشنا خواهیم کرد. فراموش نکنید، فاصله‌ی شما با خریدن این محصولات از داروخانه آنلاین دارو و تحویل گرفتن‌شان جلوی در خانه، تنها چند کلیک است.

۱. ژل- کرم ریزش موی سکه ای ۳۰ میلی لیتر

سریتا جزء آشناترین و پرفروش‌ترین تولیدکنندگان ایرانی محصولات مراقبت از مو است. این نام تجاری معتبر برای درمان ریزش مو سکه ای نیز محصولی مؤثر تولید کرده است. از ترکیبات شاخص این محصول می‌توان به گلیسرین، عصاره‌ی گیاهان مریم گلی و گزنه، پانتنول، عصاره‌ی آلوئه ورا، فسفولیپیدها و توکوفرول اشاره کرد. پیش از مصرف این محصول دستان خود را به خوبی بشویید و موضع را تمیز و خشک کنید و مقدار کافی از آن را ماساژ دهید تا جذب شود. این کار را روزانه دو بار تکرار کنید.

۲. ژل تقویت کننده پرودرما برای ریزش سکه ای ۲۰ میلی لیتر

دومین محصول پیشنهادی ما برای درمان ریزش مو سکه‌ ای در زنان و مردان، ژل تقویت کننده پرودرما برای ریزش سکه ای است. ویتامین B6، ویتامین B5، ویتامین B3 (نیاسین آمید)، گلیسرین و عصاره‌ی رزماری جزء مهم‌ترین ترکیب‌های این محصول هستند که رویش مجدد موها را سرعت می‌بخشند. روزانه سه بار مقدار کافی از محصول را به موضعی که دچار طاسی سکه ای شده با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. نیازی به شست‌وشو وجود ندارد. به یاد داشته باشید ممکن است پس از مصرف کمی احساس داغی و خارش کنید که طبیعی است. اما اگر این احساس التهاب ادامه یافت، مصرف را قطع و پزشک مراجعه کنید.

مکمل ها و غذاهای مفید برای درمان ریزش سکه ای مو

ویتامین D، روی (زینک) و ویتامین A برای عملکرد سیستم ایمنی حیاتی هستند. به همین دلیل ممکن است مصرف‌شان از طریق غذاهایی که غنی از آن‌ها است به بهبود ریزش موی سکه ای کمک کند. در ادامه چند مورد از منابع غنی ویتامین D، ویتامین A و روی را به شما معرفی خواهیم کرد:

– منابع غذایی روی: ارده، دانه‌ی خشخاش، دانه‌ی چیا، بادام هندی، دانه‌ی کاج، دانه‌ی کنجد، مغز تخمه‌ی کدو، گوشت قرمز و تخم مرغ کامل

– منابع غذایی ویتامین A: اسفناج، هویج، فلفل دلمه‌ای قرمز، گریپ فروت، کلم بروکلی، مغز هسته‌ی زردآلو، زردآلو، جگر مرغ

مکمل ها و غذاهای مفید برای درمان ریزش سکه ای مو

– منابع غذایی ویتامین D: گوشت ماهی سالمون، تخم مرغ کامل، لبنیات غنی شده با ویتامین D، روغن جگر ماهی

شما همچنین می‌توانید این مواد مغذی را از طریق مکمل‌های غذایی نیز به بدن خود برسانید. در ادامه با چند مکمل غذایی باکیفیت آشنا خواهید شد و می‌توانید همین حالا آن‌ها را از وب سایت داروخانه آنلاین دارو سفارش دهید و در اسرع وقت جلوی در خانه تحویل بگیرید:

۱. قرص ویتامین D3 ویتابیوتیکس ۹۰ عددی

ویتامین D یکی از حیاتی‌ترین ویتامین‌ها برای بدن انسان است. از عملکرد سیستم ایمنی بدن تا سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها همه وابسته به ویتامین D است. با این وجود کمبود این ویتامین در بدن بسیاری از افراد جامعه دیده می‌شود. اگر شما هم بعد از ابتلاء به ریزش سکه ای مو به فکر مصرف ویتامین D افتاده‌اید، قرص ویتامین D ویتابیوتیکس یکی از بهترین انتخاب‌های در دسترس شما است.

این مکمل Cholecalciferol است. این نوع از ویتامین D همان نوعی از این ویتامین است که بدن وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد تولید می‌کند و به همین دلیل به دیگر شکل‌های ویتامین D ارجحیت دارد.

۲. قرص اولترا زینک ویتابیوتیکس ۶۰ عددی

زینک و مس دو عنصر مهم برای سلامت بدن ما، خصوصاً سلامت پوست، مو و ناخن هستند. اما در شرایط خاصی مثل ابتلاء به ریزش موی سکه ای اهمیت این عناصر، خصوصاً زینک بیشتر می‌شود. زیرا زینک یکی از عناصر واجب برای تقویت و آمادگی سیستم ایمنی بدن ما است. با مصرف این مکمل به اندازه‌ی نیاز روزانه‌ی خود زینک و روی دریافت خواهید کرد. پیشنهاد می‌شود اگر برای درمان و تسریع روند رشد مجدد در طاسی سکه ای از این مکمل استفاده می‌کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

۳. کپسول ویتامین A یوروویتال ۶۰ عددی

ویتامین A یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است و به همین دلیل در سلامت پوست و موی ما نقشی کلیدی دارد. این ویتامین همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ما ضروری و لازم است.

منابع غذایی فراوانی مثل توت فرنگی، آووکادو و زرده‌ی تخم مرغ حاوی این ویتامین هستند اما اگر مبتلاء به ریزش موی سکه ای شده‌اید و به دنبال درمان ریزش مو سکه ای هستید باید بدانید که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما مصرف این کپسول با تقویت سیستم ایمنی و فولیکول مو می‌تواند به رویش سریع موهای ریخته کمک کند.

کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می‌ شود؟

ریزش مو می ‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. می‌تواند ارثی یا هورمونی باشد اما در اثر تغذیه‌ ی نامناسب و کمبود ویتامین نیز رخ می‌دهد. خوشبختانه ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین در مراحل اولیه قابل بازگشت است. با این حال بهتر است از وقوع آن خود داری کنید و در صورت مشاهده ریزش به سرعت وارد درمان شوید. کافی است که بدانید کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می ‌شود؟

درمان های خانگی ریزش مو سکه ای در زنان

درمان های خانگی برای عارضه های مختلف معمولاً ساده و با عوارض اندک و با استفاده از مواد در دسترس در خانه انجام می‌شود. در این بخش چند درمان خانگی ساده برای ریزش مو سکه‌ ای در زنان و مردان به شما معرفی می‌کنیم که دردسر چندانی ندارند.

۱. این روزها در بسیاری از خانه‌ها یک گلدان گیاه آلوئه ورا پیدا می‌شود. جالب است بدانید که ساده ترین درمان خانگی ریزش موی سکه ای استفاده از آلوئه ورا است. برای این کار یکی از برگ‌های آلوئه ورا را جدا کنید یا از عطاری یک برگ آلوئه ورا تهیه کنید. با چاقو برش دهید و ژل آلوئه ورا را بتراشید. می‌توانید سرم ویتامین E نیز به آن اضافه کنید. این ژل را روی پوست سر بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند، سپس با یک شامپوی ملایم بشویید.

درمان های خانگی ریزش مو سکه ای در زنان

۲. حتی اگر در خانه گلدان آلوئه ورا نداشته باشید حتماً چند عدد پیاز در آشپزخانه دارید. آب پیاز یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی ریزش موی سکه ای است که می توان از آن در خانه هم استفاده کرد. گوگرد موجود در آب پیاز از رشد مجدد مو پشتیبانی می‌کند. آب سیر تازه و آب پیاز تازه وقتی با هم مخلوط کنید و به موضع بمالید، اثر شگفت‌انگیزی دارند. آب پیاز را دو بار در روز به طور مستقیم به پوست سر بمالید. در عرض ۲ هفته اثرات مثبتی خواهید دید. همچنین می‌توانید با آب پیاز و ژل آلوئه ورا نیز یک محلول خانگی برای درمان گیاهی ریزش موی سکه ای درست کنید.

۳. این یک حقیقت است که دستگاه گوارش، سیستم ایمنی شما را کنترل می‌کند. به همین دلیل است که پروبیوتیک‌ها می‌توانند به درمان بعضی از بیماری‌های خودایمنی از جمله ریزش موی سکه ای کمک کنند. محققان موسسه فناوری ماساچوست دریافتند که خوراندن باکتری‌های پروبیوتیک به موش‌های مسن باعث تغییرات مفیدی در سیستم پوششی بدن آن‌ها می‌شود. این کار باعث می‌شود مو و پوست سالم تر و جوان تر به نظر برسد. باید روزانه از غذاهای پروبیوتیک مانند کفیر و سرکه سیب استفاده کنید. این روزها لبنیات پروبیوتیک در اکثر فروشگاه‌ها قابل خریداری هستند.

آیا ریزش مو سکه ای خطرناک است؟

ریزش مو سکه‌ ای در زنان و البته در مردان سنین مختلف شایع است اما این عارضه تهدید‌کننده‌ی زندگی مبتلایان نیست و باعث درد فیزیکی نیز نمی‌شود. با این حال، اثرات روانی و اجتماعی آن می‌تواند مخرب باشد. علاوه بر این، ممکن است بیماران علائم مرتبط با ریزش مو را تجربه کنند، مثلاً افزایش سوزش چشم یا بینی پس از ریزش مژه یا موهای بینی.

علت ریزش سکه ای مو در زنان

در اولین بخش‌های مقاله توضیح دادیم که علت  بروز ریزش موی سکه ای، درمان و پیشگیری برای آن یافت نشده است. همچنین گفتیم که هیچ نژاد جنسیت یا علامت مشخص دیگری برای ابتلاء به این عارضه اثبات نشده است. ما تنها می‌دانیم که طاسی سکه ای در اثر حمله‌ی سیستم ایمنی بدن فرد مبتلاء به فولیکول های مو رخ می‌دهد. به همین دلیل علت یا علت‌های ریزش مو سکه‌ ای در زنان و همچنین ریزش موی سکه ای در مردان تا این لحظه بر انسان نامشخص است.

ریزش مو سکه ای واگیردار است؟

ریزش مو سکه ای به هیچ وجه مسری نیست؛ شما نمی توانید این عارضه را از کسی که آن را دارد بگیرید. محققان معتقدند طاسی سکه اب یک بیماری خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید است، اما در این مورد سیستم ایمنی بدن خود فرد به جای مفاصل استخوان به فولیکول های مو حمله می‌کند. بنابراین اگر یکی از اعضاء خانواده‌ی شما یا دوستان‌تان به این مشکل دچار شده است، نیازی نیست از او دوری و معاشرت را قطع کنید.

درمان گیاهی ریزش موی سکه ای

همان طور که گفتیم تا امروز علم پزشکی دارو و درمانی برای ریزش موی سکه ای ندارد. اما بعضی از افراد معتقدند درمان گیاهی ریزش مو سکه ای ممکن است. از مهم‌ترین گیاهانی که برای این منظور استفاده می‌شود می‌توان به ژل آلوئه ورا، روغن نارگیل، آب سیر و پیاز تازه و جینسینگ اشاره کرد.

داروخانه آنلاین شبانه روزی آنلاین دارو فروشگاهی است که فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. فروش تنوع وسیعی از محصولات بهداشتی، آرایشی و مکمل‌ها، ارسال سریع و مشاوره‌ی رایگان و دلسوزانه مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه است. گروه جوان آنلاین دارو تلاش می‌کند، تجربه‌ی خریدی شیرین و متمایز به شما تقدیم کند.

 

author-avatar

درباره نادیا غفاری

زنی معمولی به شکلی بسیار غیرمعمولی. نوشتن برای من عادتی جنون‌آمیز است. من حتی وقتی نمی‌نویسم، در حال نوشتن‌ام. اما اینجا می‌نویسم تا از شما و با شما یاد بگیرم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید