مراقبت از مو

ریزش مو در مردان جوان چیست؟

ریزش مو در مردان

این روزها زیبایی و سلامتی به شکلی واضح به هم گره خورده‌اند. حفظ کردن سلامتی خود به شکلی خودکار می‌تواند زیبایی را نیز برای ما به ارمغان آورد. شاید به همین دلیل باشد که بشر امروز بیش از پیش به سلامتی و زیبایی خود می‌اندیشید، درباره‌اش تحقیق می‌کند و می‌خواهد به هر قیمتی سالم‌، جوان و زیبا باقی بماند.

ریزش مو یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که این زیبایی و سلامتی را تهدید می‌کنند. ریزش مو در مردان را شاید بتوان یکی از شایع‌ترین عارضه‌ها در جنس مذکر دانست. ریزش مو در مردان جوان احتمالاً ناراحت‌کننده‌تر است‌ و اثرات روانی شدیدتری دارد، زیرا زیبایی و جذابیت ظاهری برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد.

خوشبختانه درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان این روزها تنوع بسیار زیادی دارد. شامپوها، سرم‌ها، لوسیون‌ها، مکمل و قرص‌ها و البته روش‌هایی کلینیکی همه و همه به کمک آمده تا دیگر نگران ریزش موهای خود نباشید. در این مقاله از وبلاگ داروخانه آنلاین دارو به ریزش مو در مردان و به طور خاص‌تر ریزش مو در مردان جوان خواهیم پرداخت.

علت ریزش مو در مردان جوان

ناگفته نیز پیدا است که ریزش مو در مردان علت‌های متعددی دارد. در ادامه‌ی این بخش از مقاله به بعضی از علل ریزش مو در مردان جوان می‌پردازیم:

۱. سابقه‌ی خانوادگی:

وقتی با ریزش مو در مردان جوان مواجه هستیم، ژنتیک و سابقه‌ی خانوادگی اولین مظنون‌های ما هستند. بر اساس گزارش انجمن ریزش موی آمریکا، ۹۵ درصد از موارد ریزش مو در مردان ناشی از آلوپسی آندروژنتیک است. این ویژگی ارثی که باعث کاهش رویش مو و کم‌پشت شدن موهای بخش تاج سر آن‌ها می‌شود.

این ویژگی ژنتیکی ناشی از حساسیت ژنتیکی به محصول جانبی هورمون تستوسترون به نام دی هیدرو تستوسترون (DHT) است. اکثر موارد ریزش مو در مردان جوان گمان می‌کنند که این یک میراث پدری است که از بداقبالی نصیب آن‌ها شده، اما شاید جالب باشد که بدانید مردان کروموزوم X خود را از مادر و کروموزوم Y را از پدر خود به ارث می‌برند.

طاسی به شدت با ژن AR موجود در کروموزوم X مرتبط است. یک مطالعه‌ی بزرگ که بر روی ۱۲۸۰۶ مرد اروپایی انجام شد، نشان داد که خطر ابتلا به MPB (Male Pattern Baldness) یا همان ریزش مو با الگوی مردانه، در افراد دارای این ژن بیش از دو برابر بیشتر از افراد بدون آن است. خلاصه‌ی کلام آن که بله، ریزش مو ارثی است، اما احتمالاً از پدرتان به شما به ارث نرسیده است.

اگر مرد جوانی هستید، ریزش مو در مردان جوان دغدغه‌ی شما است و مدام به این فکر می‌کنید که آیا شما هم طاس خواهید شد، بهتر است نگاهی دقیق به موهای سر پدربزرگ مادری خود بیندازید!

۲. عوارض بیماری:

ریزش موی موقت در مردان می‌تواند نشانه‌ یا عوارض یک بیماری مانند کم‌خونی یا مشکلات تیروئید باشد. رژیم غذایی کم پروتئین و آهن نیز می تواند باعث کم‌پشت شدن موهای شما شود. اگر دیابت یا لوپوس دارید، خطر ریزش مو در شما بیشتر است. ریزش مو می‌تواند یکی از عوارض جانبی مصرف کردن بعضی داروهای خاصی هم باشد که برای بیماری‌هایی مثل موارد زیر مصرف می‌کنید:

– سرطان
– آرتروز
– افسردگی
– نقرس
– فشار خون بالا
– مشکلات قلبی

پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی هم می‌تواند باعث ریزش موی گسترده شود، اما معمولاً پس از پایان دوره‌ی درمان و البته با گذر زمان دوباره رشد می‌کنند.

۳. ضعف سیستم ایمنی:

هر گونه عدم تعادل و ضعف در سیستم ایمنی بدن شما می‌تواند باعث تحریک یا تشدید ریزش مو شود. ریزش مو سکه ای در مردان که انواع مختلفی دارد، یک اختلال خود ایمنی است. در ریزش سکه ای مو شما ممکن است، بخش‌هایی از موی سر، موی صورت و ریش، مژه و ابرو یا حتی موی بدن خود را از دست بدهید. خوشبختانه این نوع از ریزش مو در مردان و همچنین در زنان اکثر اوقات برگشت‌پذیر است.

علت ریزش مو در مردان جوان

۴. رژیم غذایی نامناسب:

کمبود مواد مغذی مناسب، از جمله ویتامین‌های A، C، D و E و عناصر مهمی چون روی، ویتامین‌های گروه B، آهن، بیوتین، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری ممکن است رشد مو را کندتر از معمول کند یا حتی باعث ریزش مو شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که در Archives of Dermatological Research منتشر شد، نشان داد که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات خام و گیاهان تازه، مانند رژیم مدیترانه‌ای، حتی می‌تواند شروع آلوپسی آندروژنتیک (ریزش موی ارثی) را نیز به تعویق اندازد یا شدت آن را کاهش دهد. این مطالعه همچنین نشان داد که پروتئین برای رشد سلامت مو بسیار مهم است.

۵. سیگار و دخانیات:

مصرف سیگار در میان آقایان بیش از خانم‌ها رایج است و همین یک عامل مهم ریزش مو در مردان محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد سیگار، دخانیات یا به طور کلی فرآورده‌های گرفته شده از تنباکو، به روش‌های مختلفی مانند کاهش جریان خون در پوست سر و آسیب به DNA فولیکول‌های مو، باعث ریزش مو می‌شود.

علت ریزش مو در مردان جوان

ترک سیگار می‌تواند به شما کمک کند تا بخشی از موهای از دست رفته را دوباره به دست آورید و از بسیاری جهات دیگر هم بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد.

چند افسانه درباره ریزش مو در مردان

در بخش قبل به بعضی از عوامل مهم‌تر و شایع‌تر ریزش مو در مردان جوان پرداختیم. اما افسانه‌های زیادی درباره‌ی ریزش مو در مردان جوان هم دهان به دهان می‌چرخند که واقعیت ندارند و بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

۱. پوشیدن کلاه به خصوص کلاه بیسبال ممکن است موهای شما را به هم بریزد، اما منجر به ریزش مو نمی‌شود. متأسفانه افسانه‌های زیادی درباره‌ی کلاه و ریزش مو وجود دارد.
۲. شنا کردن در استخرهای کلردار یا آب شور نیز باعث ریزش موی شما نمی‌شود. فقط ممکن است موهای شما را کمی خشک و شکننده کند.
۳. کرم ضد‌آفتاب باعث ریزش موهای شما نمی‌شود، بلکه از مناطقی که خط موی شما عقب رفته است، محافظت می‌کند.
۴. استفاده از سشوار ممکن است باعث شود موهای شما شکننده‌تر شوند، اما منجر به ریزش دائمی مو نمی‌شود.

جلوگیری از ریزش مو در مردان

ممکن است فکر کنید که ریزش مو قابل درمان و پیشگیری نیست، یا تنها با روش‌هایی پیچیده می‌توان آن را پیشگیری و درمان کرد. اما همان طور که در بخش قبل این مقاله دیدید، با رعایت بعضی از نکات مانند داشتم تغذیه‌ای سالم و گنجاندن میوه و سبزی فراوان در رژیم غذایی، حتی می‌توان از شدت ریزش موی ژنتیکی کاست یا زمان آغاز آن را به تعویق انداخت. در ادامه به چند روش ساده می‌پردازیم که کمک می‌کنند از
ریزش مو در مردان جوان به آسانی پیشگیری کنیم.

۱. ماساژ با اسانس روغنی

اسانس‌های روغنی مانند اسطوخودوس، نعناع، ​​رزماری، چوب سدر، علف لیمو، آویشن، مریم گلی، درخت چای، یلانگ یلانگ و روغن گیاه دم اسب قبلاً در درجات مختلف برای بهبود رشد مجدد مو و کاهش ریزش مو ثابت شده‌اند.

۲. رژیم غذایی

بسیاری از افراد در زمان پیشگیری و درمان ریزش مو، یک عامل مهم را نادیده می‌گیرند و آن چیزی نیست جز رژیم غذایی. کمبود مواد مغذی هم به تنهایی و هم به کمک عوامل دیگر می‌تواند باعث ریزش مو شود، اما خوردن غذاهای مناسب نیز می تواند به داشتن موهایی پرتر و سالم‌تر منجر شود. از بهترین و غنی‌ترین غذاها برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو در مردان جوان، می‌توان به عدس، اسفناج، گردو، هویج و تخم مرغ کامل اشاره کرد.

۳. ورزش منظم

داشتن برنامه‌ی ورزشی منظم و کنترل شده می‌تواند میزان هورمون DHT یا همان دی هیدرو تستوسترون را در بدن متعادل کند، همچنین جریان خون بهتر و بیشتری به پوست کف سر برساند. اما از سوی دیگر بدنسازی شدید می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و تولید DHT را افزایش دهد. ورزش با شدت متوسط، ​​سه تا پنج بار در هفته باعث کاهش ترشح هورمون DHT تولید شده توسط بدن می‌شود.

۴. نوشیدن آب کافی

شاید کمتر کسی بداند اما کم‌آبی بدن، رشد مو را متوقف می‌کند. آب سلول‌های مو را هیدراته می‌کند، باعث می‌شود آن‌ها همان طور که باید عمل کنند و این به بلندی و استحکام موهای شما کمک می‌کند. به علاوه موهای موجود را در جای خود باقی نگه می‌دارد و با آبرسانی به جلوگیری از ریزش مو در مردان به خصوص ریزش مو در مردان جوان کمک می‌کند.

جلوگیری از ریزش مو در مردان

درمان ریزش مو مردان

ممکن است بعضی از افراد فکر کنند که برای درمان ریزش مو در مردان جوان تنها می‌توان روی روش‌های تهاجمی و روش‌های کلینیکی حساب باز کرد. با این حال گاهی با روش‌هایی ساده‌تر می‌توان به درمان کردن ریزش مو در مردان پرداخت. در ادامه چند محصول مؤثر برای درمان  ریزش مو در مردان به شما معرفی می‌کنیم که قیمت زیادی ندارند و اکنون می‌توانید با تخفیف و قیمتی حتی مناسب‌تر از داروخانه آنلاین دارو تهیه کنید.

۱. ویال محلول ضد ریزش رینفولتیل برای آقایان ۱۰ عددی

مردم ایتالیا یکی از خوش‌قیافه‌ترین مردم در تمام دنیا هستند. شاید هیچ چیز به اندازه‌ی موهایی زیبا، پرپشت و خوش‌حالت در زیبایی یک آقا اثر نداشته باشد. به همین دلیل است که ریزش مو در مردان جوان به شدت آن‌ها را ناراحت می‌کند و اعتمادبه‌نفس‌شان را آسیب می‌زند. اما یک کمپانی دارویی ایتالیایی معتبر به نام فارمالایف دست به تولید محصولی زده است که می‌تواند به آقایان کمک کند ریزش مو را درمان کنند.

ویال محلول ضد ریزش مو رینفولتیل ۱۰ عددی یک محصول مؤثر برای درمان ریزش مو در مردان جوان است. اگر با مراجعه به پزشک مطمئن هستید که ریزش موی شما منشاء هورمونی دارد، در خرید این محصول شک نکنید، زیرا بیشترین اثرگذاری را در همین نوع از ریزش مو دارد و البته اکنون با قیمتی بسیار مناسب‌تر از همیشه از داروخانه آنلاین دارو قابل تهیه است.

مواد مؤثره‌ی این محصول اکثراً از گیاهان گرفته شده‌اند و از میان آن‌ها می‌توان به عصاره‌ی گیاه چای سبز و گیاه نخلک اره‌ای اشاره کرد. مصرف این ویال آسان است و دردسر چندانی ندارد. کافی است که دو تا سه مرتبه در هفته و در هر بار محتویات کامل یک ویال را به کمک اپلیکاتور درون بسته به پوست کف سر بمالید.

پس از آن پوست سر را با سر انگشتان دست ماساژ دهید تا به جذب بهتر محلول ضد ریزش رینفولتیل کمک کرده باشید. برای بیشترین اثرگذاری، تا چند ساعت پس از مصرف موهای خود را نشویید.

۲. قرص ضد ریزش مو رینفولتیل ۶۰ عددی

کمپانی فارمالایف از کشور ایتالیا محصول دیگری نیز برای درمان ریزش مو در مردان و البته زنان تولید می‌کند که امتحان کردن آن را به شدت پیشنهاد می‌کنیم، زیرا با یک تخفیف فوق‌العاده در داروخانه آنلاین دارو قابل خرید است. این قرص که نیمی از ترکیباتی گیاهی و نیم دیگر از آمینواسیدها، عناصر معدنی و ویتامین‌ها است، به رویش مجدد مو پس از ریزش مو در مردان کمک می‌کند.

برای مثال آمینو اسید ال سیستئین موجود در قرص رینفولتیل برای کراتین (یک پروتئین مهم در رویش و رشد موها) کلیدی است. همچنین وجود عصاره‌ی میوه‌ی نخلک اره‌ای یا همان سائوپالمتو با کمترین و نادرترین عوارض کمک می‌کند موها دوباره رشد کنند. تحقیقات نیز نشان می‌دهند این عصاره در رشد موهای ضخیم‌تر هم اثر خوبی دارد. روزانه ۲ عدد از این قرص را پیش از نیل مردن ناهار و ۲ عدد دیگر را پیش از صرف شام با یک لیوان پر آب مصرف کنید.

قرص رینفولتیل یکی از انواع مکمل های ضد ریزش و تقویت کننده مو است که از ترکیبات گیاهی و ساختاری بدیع تشکیل شده است. قرص تقویت کننده موی رینفولتیل با ترکیبات گیاهی مثل چای سبز و عصاره نخل اره ای ریزش موها را به حداقل می رساند.

۳. لوسیون تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا مخصوص افراد با الگوی ریزش مردانه ۷۵ میلی لیتر

از دیگر محصولات موضعی که می‌تواند به پیشگیری و درمان ریزش مو در مردان جوان کمک کند می‌توان به این محصول از برند فولیکا اشاره کرد. فولیکا یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های تجاری بین محصولات مراقبت از مو است. لوسیون تقویت کننده فولیکا عملکردی چندگانه دارد، یعنی همزمان به مهار هورمون دی هیدرو تستوسترون (DHT) کمک می‌کند، میزان ترشح چربی پوست سر را کنترل می‌کند، جریان خون پوست کف سر را تقویت می‌کند و ریشه و ساقه‌ی موها را نیز قوت می‌بخشد تا به سادگی نریزند.

زینک گلوکونات موجود در این لوسیون یک ماده‌ی معدنی است که در سلامت و رشد بهتر موها اثری عمیق دارد. کاستر اویل یا روغن کرچک نیز به بهبود گردش خون در کف سر کمک می‌کند و باعث تقویت و استحکام ریشه‌ی موها می‌شود. مهم‌ترین ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی این لوسیون نیز عصاره‌ی سابال یا سائوپالمتو است که سالیان سال برای تقویت موها و رشد مجددشان پس از ریزش استفاده شده است.

۴. شامپو بدون سولفات و ضد ریزش کامان ۴۰۰ میلی لیتر

دقت در انتخاب و خرید شامپو نیز یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری یا کنترل ریزش مو در مردان است. سولفات موجود در شامپو همان ماده‌ای است که باعث کف کردن شامپو می‌شود، اما همین ماده می‌تواند به خشکی، حساسیت و حتی ریزش مو نیز کمک کند.

شامپو بدون سولفات و ضد ریزش کامان علاوه بر این که از این ماده ترکیبات خود استفاده نمی‌کند، بلکه حاوی مواد تقویت‌کننده نیز هست و به دلیل حجم بالا و قیمتش یک گزینه‌ی اقتصادی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی این شامپو می‌توان به کافئین، ریبوفلاوین، عصاره‌ی پوست میوه‌ی انار و گل همیشه بهار اشاره کرد.

ریزش موی مردان و مشکل هورمونی

بعضی از اتفاقات و دوره‌ها در زندگی افراد، به خصوص خانم‌ها باعث به هم ریختن و نبود تعادل هورمونی می‌شود. برای مثال می‌توان به دوران بارداری، شیردهی و یائسگی اشاره کرد. اما سؤالی که برای بسیاری از آقایان پیش می‌آید این است که آیا مشکلات هورمونی باعث ریزش مو در مردان می‌شود؟ پاسخ بدون شک مثبت است.

هنگامی که آندروژن‌هایی مانند تستوسترون و DHT (دی هیدرو تستوسترون) نوسان می‌کنند، می‌تواند فولیکول‌های مو را کوچک و چرخه‌ی معمول رشد مو را کوتاه کنند. این اتفاقات می‌تواند منجر به ریزش و کم‌پشت شدن مو شود و موهای موجود را نیز نازک و ضعیف کند.

البته نباید از یاد برد که اثر هورمون بر ریزش مو در مردان در همه‌ی افراد یکسان نیست، یعنی در حالی که برخی از مردان ممکن است متوجه شوند که موهایشان به این هورمون‌ها حساس است، برخی دیگر هیچ تغییر قابل توجهی در موهای خود مشاهده نمی‌کنند.

ریزش مو با ریشه سفید در مردان

فولیکول‌های سفید مو بدون رنگدانه هستند، به این معنی که حاوی ملانین نیستند. ملانین نوعی رنگدانه‌ی طبیعی ایت که به موهای شما رنگی منحصر به فرد می‌دهد. اگر شاهد ریختن مقدار زیادی موهای با ریشه‌ی سفید هستید، ممکن است با تلوژن افلوویوم (TE) مواجه باشید. تلوژن افلوویوم نوعی ریزش موقت مو است که اغلب اوقات به دلیل استرس و فشار روانی ایجاد می‌شود.

ریزش مو مردان به دلیل استرس زیاد

تحقیقات ثابت کرده‌اند که استرس و ریزش مو می‌توانند مرتبط باشند. ریزش موی سکه ای و تلوژن افلوویوم هر دو می‌توانند باعث ریزش مو شوند و علت هر دو نیز استرس و فشار روانی است. در تلوژن افلوویوم، استرس بیش از حد تعداد زیادی از فولیکول‌های مو را وارد فاز استراحت می‌کند. اگر ریزش موی شما ناشی از استرس باشد، این امکان وجود دارد که موهای شما به مرور زمان رشد کند.

سرعت رشد مجدد برای هر فرد متفاوت خواهد بود و مقایسه بی‌معنا است. رشد موی انسان در یک چرخه چهار مرحله‌ای اتفاق می‌افتد. هر انسان به طور متوسط ​​بر پوست سر خود حدود ۱۰۰۰۰۰ فولیکول مو دارد.

آیا بلوغ می‌تواند باعث ریزش در نوجوانان شود؟

نوجوانی یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد است، دوره‌ای که از کودکی به بزرگسالی گذر می‌کند. طبیعی است در این دوران حساسیت و اهمیت به ظاهر و آراستگی نیز بیش از پیش شود. یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در ظاهر موها هستند. آیا ممکن است بلوغ باعث ریزش مو در نوجوانان شود؟ بله، بلوغ باعث نوساناتی در سطح هورمون‌های بدن می‌شود که به طور بالقوه می‌تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد.

ریزش مو با الگوی مردانه می‌تواند بلافاصله پس از بلوغ شروع شود و با گذشت زمان پیشرفت کند. ممکن است فکر کنید ریزش مو با الگوی مردانه فقط مختص ریزش مو در مردان است، اما ریزش موی با الگوی مردانه جنسیت نمی‌شناسد و شایع‌ترین علت ریزش مو در مردان و زنان است.

۶ دلیل شایع ریزش مو در مردان جوان زیر ۲۵ سال

اگرچه ریزش مو در مردان معمولاً بین میان‌سال‌ها یا کهن‌سال‌ها دیده می‌شود، اما آقایان جوان، خصوصاً وقتی کمتر از ۲۵ سال دارند، نیز ممکن است با ریزش مو، مواجه شوند. اما دلیل این ریزش مو در مردان جوان چیست؟ به طور کلی می‌توان گفت ۶ عامل مهم در این سنین باعث ریزش مو می‌شوند:

✅ ۱. مصرف داروهای خاص
✅ ۲. آسیب فیزیکی به پوست سر و فولیکول مو
✅ ۳. کمبود مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین‌ها
✅ ۴. ابتلاء به بعضی از بیماری‌ها
✅ ۵. اضطراب، فشارهای روانی و تجربیات دردناک روحی
✅ ۶. ریزش مو با الگوی مردانه (Male Pattern Baldness)

در مقاله دیگری از وبلاگ آنلاین دارو به علت ریزش مو در مردان که مرتبط با اختلالات هورمونی است، اشاره کردیم.

راهکارهای درمان ریزش مو در جوانان

روش‌های درمان ریزش مو در مردان در هر سنی تقریباً با سنین دیگر مشابه است. در این قسمت از مقاله به چند راهکار برای درمان ریزش مو در مردان جوان می‌پردازیم که ممکن است آن‌ها را کمتر شنیده باشید.

راهکارهای درمان ریزش مو در جوانان

۱. از بهترین درمان‌های خانگی برای ریزش مو در مردان استفاده از آب پیاز، آب سیر و آب زنجبیل است. اما هر یک از این سه عصاره چه فایده‌ای برای موها و پوست سر دارند و چگونه ریزش مو در مردان جوان را درمان می‌کند؟

آب زنجبیل یک ماده‌ی ضد التهاب است که باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، همچنین خواص ضدالتهابی خوبی دارد که با شوره نیز مبارزه می‌کند و باعث جوانی و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود.

آب پیاز غنی از گوگرد است. استفاده از این ماده به صورت موضعی کمک می‌کند موهای از دست رفته دوباره رشد کنند. آب سیر به دلیل مقدار سلنیوم بالایی که دارد می‌تواند به رویاندن دوباره‌ی مو کمک کند. گرچه تحقیقات بیشتری در این باره نیاز است.

۲. در برخی موارد شما می‌توانید با تغییرات کوچک و آسان به توقف ریزش موی خود کمک کنید. هنگام شستن، خشک کردن و شانه زدن موهای خود ملایم باشید و از خشونت پرهیز کنید. استفاده از اتوهای فر‌کننده و داغ را محدود کنید که می‌توانند موهای شما را ضعیف و خشک کنند. اگر سیگار می‌کشید، اکنون زمان خوبی برای ترک سیگار است. احتمال ریزش مو در مردانی که سیگار می‌کشند بیشتر از کسانی است که این کار را نمی‌کنند.

۳. اضطراب خود را کنترل کنید. گذراندن دوره‌های پر از اضطراب و سخت گاهی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. سعی کنید با کنترل بهتر استرس خود از ریزش مو جلوگیری کنید. روش‌هایی مانند مدیتیشن، تنفس عمیق، تمرین‌های تمدد اعصاب یا صحبت با یک مشاور را امتحان کنید. ورزش نیز یک گزینه عالی است. یادگیری همه این‌ها آسان است و اثرشان برای کمک به کاهش تنش ثابت شده هستند. به خاطر داشته باشید که بهترین درمان برای ریزش مو به علت آن بستگی دارد.

چه زمانی باید نگران ریزش موها باشیم؟

ریزش مو در مردان و زنان اگر بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز باشد طبیعی است و اغلب متوجه آن نمی‌شویم. ریزش مو معمولاً جای نگرانی ندارد، اما گاهی اوقات می تواند نشانه‌ای از یک بیماری دیگر باشد. به همین دلیل ضروری است که وقتی متوجه ریزش غیر طبیعی و بیش از حد مو می‌شویم پیش از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنیم.

داروخانه آنلاین شبانه روزی آنلاین دارو فروشگاهی است که فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. فروش تنوع وسیعی از محصولات بهداشتی، آرایشی و مکمل‌ها، ارسال سریع و مشاوره‌ی رایگان و دلسوزانه مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه است. گروه جوان آنلاین دارو تلاش می‌کند، تجربه‌ی خریدی شیرین و متمایز به شما تقدیم کند.

author-avatar

درباره نادیا غفاری

زنی معمولی به شکلی بسیار غیرمعمولی. نوشتن برای من عادتی جنون‌آمیز است. من حتی وقتی نمی‌نویسم، در حال نوشتن‌ام. اما اینجا می‌نویسم تا از شما و با شما یاد بگیرم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید