مراقبت از مو

بهترین درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان چیست؟

درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان

ریزش مو یک اختلال شایع در سلامت چرخه رشد مو است. وقتی فردی دچار ریزش مو می شود مدام در پی امتحان کردن راه حل های مختلف برای بر طرف کردن این مشکل است. معمولا فرد به یکباره متوجه می شود که موها در ناحیه سر دچار تراکم کمی شده اند. این امر سبب می شود تا استرس شدیدی را تجربه کند و نگران ظاهر خود باشد.

از این رو به سراغ سریع ترین را های درمان برای ریزش مو می روند. اما آیا تمامی این درمان ها درست و علمی هستند؟ جواب با صراحت خیر است بسیاری از درمان های فوری که در اختیار شما قرار می گیرد علمی نیستند و حتی بسیاری از آنها سبب ریزش موی شدید تر می شود.

در ادامه به مطالبی با محوریت درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان می پردازیم که تایید شده و علمی هستند. در این متن از داروخانه آنلاین دارو با ما باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

ریزش مو چیست؟

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم‌ ها را سنین مختلف آزار می ‌دهد. این ریزش مو می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی ناشی از مشکلات قابل درمان هستند و برخی برای برخی هم هنوز درمان موثری یافت نشده است. همه‌ی ما در هر شبانه روز به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ تار از موهای سرمان را از دست می ‌دهیم.

موهای ریخته شده در حالت عادی با تارهای موی جدید جایگزین شده و تراکم مو ثابت می‌ ماند. در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد، یعنی ریزش موها بیشتر شود یا رشد موها توقف یابد، به طور کلی گفته می‌شود که فرد دچار ریزش مو شده است. پس موی همه ما می‌ریزد ولی ریزش مو به شرایطی گفته می‌شود که تراکم موها کاهش یابد.

بیشتر اوقات ریزش مو به صورت تدریجی اتفاق افتاده و تا زمانی که تراکم موهای سر تا حد قابل توجهی کم نشود، متوجه آن نخواهیم بود. در جلوگیری از ریزش مو زمان شروع درمان اهمیت زیادی دارد. یعنی هرچه زودتر برای درمان ریزش موی برای خانم ها و آقایان اقدام کنید، احتمال موثر بودن درمان بیشتر خواهد بود.

علائم ریزش مو برای خانم ها و آقایان

اول از همه باید بدانید که ریزش مو پدیده‌ شایعی است و در هر سنی، از نوزادی تا سالمندی ممکن است رخ بدهد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، ریزش مو فقط در آقایان اتفاق نمی‌افتد و خانم‌ها نیز از این مشکل در امان نیستند.

علائم ریزش مو برای خانم ها و آقایان

به دنبال ریزش مو و تاثیر این مسئله بر زیبایی ظاهری، فردی ممکن است به دلیل خجالت یا ناراحتی از وضع ظاهری خود، از حضور در بسیاری از موقعیت‌های شغلی، تحصیلی، تفریحی یا اجتماعی اجتناب کند. این موضوع در سنین پایین و در جوانان، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

علائم ریزش مو

برای اینکه بهترین درما ریزش مو برای خانم ها و آقایان را بدانید باید با علائم آن شنا شوید:

کنده شدن راحت موها به هنگام کشیده شدن، تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام، جدا شدن مقدار زیادی مو هنگام بستن یا شانه‌ کردن موها، ریختن تعداد زیادی مو بر روی بالشت بعد از خواب شبانه، تراکم موها و دیده شدن کف سر

درمان ریزش مو در زنان

برای درمان ریزش مو در زنان باید بهترین دکتر متخصص را برای خود انتخاب کنید تا ابتدا به علت اصلی ریزش موهای خود پی ببرید.

ریزش مو در زنان علل متفاوتی دارد اما مهم است که متناسب با علت اصلی این اختلالات درمان را در پیش بگیرید.

گزینه‌های درمانی مختلفی برای درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان وجود دارد، از جمله داروهای موضعی و گزینه‌هایی از جمله پرتودرمانی، هورمون‌درمانی و گزینه‌های جراحی و کاشت مو. البته می‌توان با استفاده از روش‌های درمانی دیگر مانند تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی، استفاده از ترکیبات دارویی گیاهی و درمان‌های خانگی و سایر روش‌ها، درمان را انجام داد.

درمان ریزش مو با دارو

درمان‌ های دارویی یکی از مؤثرترین روش‌ ها برای درمان ریزش موها در زنان هستند. داروی ماینوکسیدیل یکی از مورد تایید ترین داروها برای درمان ریزش مو است. این دارو برای درمان انواع حالت ریزش مو هم در زنان و هم در مردان تجویز می‌ شود و می‌ تواند موجب تحریک رشد موها شده، تار موها را ضخیم تر کرده و موجب کاهش ریزش سکه ای موها یا کم پشت شدنشان شود.

در آلوپسی آره آتا فرقی نمی‌کند که شما چند ساله باشید، زن باشید یا مرد و نژاد و قومی که از آن می‌آیید چه باشد؛ احتمال ابتلاء در هیچ یک از این گروه‌ها کمتر یا بیشتر نیست. حتی ممکن است بعضی افراد در دوران کودکی به این عارضه مبتلاء شوند. با این حال چنان که گفتیم به دلیل نقش مهم موها در زیبایی زنانه، به ریزش مو سکه‌ ای در زنان بیشتر توجه نشان داده می‌شود. به همین دلیل تمرکز این مقاله نیز بیشتر بر ریزش مو سکه‌ ای در زنان، علل، نشانه‌ها و درمان آن گذاشته شده است.

البته برای دریافت نتیجه مؤثر درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان باید صبور بود و بین سه تا چهار ماه روزی یکبار از این دارو استفاده کرد. داروی مؤثر دیگری که برای درمان ریزش موی زنان مورد استفاده قرار می ‌گیرد، داروی کتوکونازول است.

داروهای ضد ریزش مو خصوصا برای درمان طاسی با الگوی زنانه آلوپسی آندروژنتیک تجویز شده و موجب بهبود فولیکول‌ های مو، کاهش التهاب و افزایش استحکام و ظاهر موها می‌شود. این ترکیب دارویی را می‌توان به صورت شامپو نیز تهیه کرد.

درمان ریزش مو با تغذیه

تغذیه یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان  است. داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی و حفظ یک سبک زندگی سالم می ‌تواند به ‌شدت در سالم نگهداشتن موها و تقویت رشد آنها کمک کننده باشد. رژیم غذایی باید حاوی ترکیبات مغذی مورد نیاز برای رشد موها باشد.

مصرف انواع ویتامین‌ها، خصوصا ویتامین D و E، ویتامین B، مصرف کافی منابع پروتئین، مصرف کافی لبنیات، سبزیجات تازه، مصرف ماهی و امگا 3، مصرف مغزهای خوراکی مانند گردو، بادام و انواع آجیل، مصرف کافی سبوس و ترکیباتی ازاین ‌دست همگی می ‌توانند به داشتن موهایی سالم‌ تر کمک کنند و یک روش درمان ریزش موی زنانه محسوب شوند.

درمان ریزش مو با مکمل

سطح آهن منبع بسیار مطمئن و مهمی برای تامین سلامت موهاست. زنان مبتلا به ریزش مو می‌توانند با آزمایش خون میزان آهن خونشان را بررسی کرده و در صورت کمبود آهن، با مصرف مکمل‌های آهن به درمان ریزش موی خود کمک کنند. مکمل‌های آهن، روی و زینک از جمله درمان‌های دارویی مؤثر برای درمان ریزش موی زنان هستند.

داروی درمانی دیگری که می‌ توان از آن برای درمان ریزش موها در زنان کمک گرفت، قرص‌های حاوی بیوتین است. بیوتین یا همان ویتامین B7 را می‌توان به‌عنوان بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو در نظر گرفت. این قرص هم برای درمان ریزش مو زنان و هم برای افزایش سلامت پوست و مو تجویز می‌شود.

روی ترکیب مؤثر بعدی برای درمان ریزش مو در زنان است. از آن جایی که روی به اکثر فرایندهای بدن کمک می‌ کند، جای تعجب نیست که فولیکول‌ های زیرپوست سر را نیز تقویت کرده و موجب تقویت و تغذیه موها شود. بدن انسان راهی برای ذخیره روی ندارد، بنابراین هر روز به مقداری از این ترکیب در رژیم غذایی نیاز است.

اگر سطوح زینک در بدن پایین باشد، شواهدی وجود دارد که مصرف خوراکی روی می‌ تواند به ریزش مو کمک کند. در مطلب کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو در زنان می شود؟ تمام اطلاعات را یکجا بیان کرده ایم.

ریزش مو می ‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. می‌تواند ارثی یا هورمونی باشد اما در اثر تغذیه‌ ی نامناسب و کمبود ویتامین نیز رخ می‌دهد. خوشبختانه ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین در مراحل اولیه قابل بازگشت است. با این حال بهتر است از وقوع آن خود داری کنید و در صورت مشاهده ریزش به سرعت وارد درمان شوید.

کافی است که بدانید کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو می ‌شود؟ و یا آن را در رژیم غذایی خود حفظ کرده یا از مکمل های ویتامینی کمک بگیرید.

درمان ریزش مو با پی آر پی

به این روش درمان ریزش مو، روش پلاسمای غنی از پلاکت هم گفته می ‌شود. یک روش درمانی مؤثر ریزش مو زنان که نتایج خوبی دارد. بررسی‌ ها نشان می ‌دهد که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌ تواند به کاهش ریزش موها کمک زیادی کند. در این روش پزشک از خود مراجعه‌ کننده نمونه خون تهیه کرده و سپس با جداکردن پلاسمای غنی از پلاکت، آن را برای درمان ریزش مو زنان مورد استفاده قرار می‌ دهد.

درمان ریزش مو با پی آر پی

پزشک این پلاسما را به ناحیه ‌ای از پوست سر که آسیب‌ دیده و دچار ریزش مو شده است، تزریق می‌ کند. این تزریق به تسریع در ترمیم بافت‌ها کمک می‌ کند. بررسی ‌ها نشان می ‌دهد که این روش درمانی هم موجب افزایش تراکم موها شده و هم قطر تارهای مو را افزایش می ‌دهند.

درمان ریزش مو با هورمون درمانی

روش دیگر مؤثر درمانی برای درمان ریزش موها در زنان، هورمون‌ درمانی است. این روش خصوصا در مواردی که عدم تعادل هورمونی مانند تغییرات سطح هورمون‌ های زنانه یا بیماری‌ های غدد تیروئید عامل ریزش مو زنانه هستند، می‌ تواند مؤثر باشد. در خصوص درمان ریزش موی زنان یائسه نیز از این روش کمک می‌ گیرند.

داروهای ضد بارداری، هورمون‌های درمانی جایگزین برای استروژن یا پروژسترون، داروهای ضد آندروژن مانند اسپیرونولاکتون وغیره از جمله داروهایی هستند که ممکن است در این روش مورداستفاده قرار بگیرند. برای مثال درمان با داروی ضد آندروژن می‌ تواند برای درمان ریزش مو در افرادی که به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار ریزش مو شده ‌اند، مؤثر باشد.

ریزش موی هورمونی در زنان به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای درمان ریزش موی هورمونی و یا جلوگیری از ریزش مو زنان، باید صبر زیاد داشت. با مصرف دارو، دوره درمان کمتر از سه ماه وجود ندارد. پس باید صبرداشت و از داروها به درستی استفاده نمود و مدام تحت درمان پزشک بود. در صورت ابتلا به یبوست درمان را جدی بگیرید. یبوست اجازه دفع کامل هورمون‌ ها از بدن را نمی‌ دهد بنابراین تعادل سطح هورمون‌ ها از بین می‌ رود.

درمان ریزش مو با شامپوهای ضد ریزش

استفاده از برخی محصولات بهداشتی بدن مانند شامپوهای ضد ریزش مو برای درمان ‌های موقتی و جزئی ریزش مو در نظر گرفته می شود. برخی از ریزش‌ های جزئی مو در زنان ممکن است به دلیل مسدود شدن منافذ روی پوست سر اتفاق بیفتد. استفاده از شامپوهای دارویی که برای پاک ‌سازی منافذ سلول‌ های مرده پوست طراحی شده‌ اند، ممکن است به‌ سلامت موها و درمان ریزش موهای زنان کمک کند. خصوصا این روش می‌ تواند علائم جزئی ریزش مو را برطرف کند.

شامپو ضد ریزش اسید سالیسیلیک هگور 150 mL

شامپو ضد ریزش اسید سالیسیلیک هگور تقویت کننده مو بوده و برای پیشگیری از ریزش موها طراحی شده است. این شامپو برای ریزش موی آندروژنیک بانوان و آقایان مناسب بوده و ترکیباتی دارد که گردش خون را در ریشه مو افزایش می دهد. افزایش گردش خون در ریشه موها سبب کمتر شدن ریزش مو شده و به افزایش حجم موها نیز کمک می کند.

همچنین این شامپو حالت پذیری موها را نیز افزایش می دهد. داشتن موهای سالم  بدون وجود مشکلاتی مانند ریزش مو اعتماد به نفس و زیبایی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین اگر موهایی آسیب دیده دارید و دچار ریزش مو شده اید، باید از محصولاتی که بدین منظور تولید شده اند، استفاده کنید. شامپو ضد ریزش اسید سالیسیلیک هگور توسط برند معتبر و مطرح هگور تولید شده است.

این شامپو مانع از ریزش موها شده و پس از استفاده از آن، موها تقویت و شاداب خواهند شد.  ریزش موی آندروژنیک که نوعی اختلال هورمونی است، از شایع ترین دلایل ریزش مو است. این شامپو انواع ریزش مو و ریزش موی آندروژنیک را کنترل کرده و به رشد و افزایش حجم موها کمک می کند.

از ترکیبات موثر به کار رفته در این شامپو می توان ارگانیک سیلیسیوم را نام برد که ترکیبی عالی برای ایجاد تعادل بیولوژیک در پوست سر و موهاست. همچنین عصاره جو دو سر به کار رفته در این شامپو تاثیر مناسبی بر ریزش مو داشته و مانند کراتین موها را تقویت و تغذیه می کند. از دیگر ویژگی های مثبت این شامپو می توان به اکسیژن رسانی بیشتر به پوست سر اشاره کرد که مانع از ریزش مو می گردد.

درمان ریزش مو در مردان

ریزش مو موضوع مهمی برای مردان است، درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان بسیار مهم تر است. و ریزش مو با زیبایی ظاهری ارتباط  دارد و به همین دلیل مردان اهمیت زیادی به این موضوع می ‌دهند. علاوه بر اینکه مردان بیشتر در معرض ریزش مو هستند. به ‌صورت میانگین ریزش مو در مردان تقریبا از سن چهل سالگی شروع شده وبه دلایل مختلف شاهد ریزش موی بیشتر در مردان نسبت به زنان هستیم.

علت ریزش مو در مردان ممکن است بیماری و عفونت، مشکلات ژنتیکی و ارثی، مصرف برخی از داروها، سن و سایر عوامل باشد. گاهی می ‌توان جلوی برخی از این علت‌ های ریزش مو در مردان را گرفت. اما مثلا وقتی مساله ژنتیکی باشد، راه‌ های درمان پیچیده ‌تر می ‌شود. برای اینکه بتوانید موهای سالمی داشته باشید ابتدا باید یک روتین مراقبت از موی خوب و درست داشته باشد.

در مرحله بعد باید عوامل آسیبزا مانند استفاده زیاد از سشوار و برخی محصولات نامناسب یا حتی برخی مدل‌ های مو را از میان بردارید و مهمتر از همه اینکه به‌محض اینکه احساس کردید موهایتان زیاد می ‌ریزد به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و برای درمان ریزش مو اقدام کنید.

✅ دارو برای ریزش موی مردان

یکی از ساده ‌ترین روش ‌ها برای درمان ریزش مو مردان مصرف دارو است. در حال حاضر دو دارو را برای درمان و بهبود ریزش مو در مردان مورد تایید است. علت ریزش مو در مردان هر چه که باشد، با مراجعه به پزشک و شروع درمان می‌توان آن را حل و روند ریزش را معکوس کرد. در چنین مواردی اولین اقدام بایستی مراجعه کردن به یک پزشک عمومی حاذق باشد.

ماینوکسیدیل

نحوه دقیق عملکرد ماینوکسیدیل کاملا مشخص نیست. به نظر می‌رسد که این دارو فولیکول مو را گشاد کرده که این امر باعث رشد تار موهای ضخیم‌ تر می‌ شود.همچنین، اینگونه به نظر می ‌رسد که ماینوکسیدیل دوره رشد مو را طولانی ‌تر می ‌کند که نتیجه آن داشتن موهای بلندتر و تعداد تار موهای بیشتر است. اگر ماینوکسیدیل به‌درستی استفاده شود، می ‌تواند ایمن باشد و نتایج مؤثری را در پی داشته باشد.

فیناستراید

فینا ستراید برای درمان طاسی با الگوی مردانه که در قسمت میانی پوست سر ظاهر می‌ شود و برای درمان خالی شدن جلوی موی سر استفاده می ‌شود. این دارو درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان و به خصوص آقایان را در پی دارد. این دارو با کاهش میزان هورمونی به نام DHT در پوست سرکار می‌ کند. به نظر می ‌رسد که هورمون DHT سبب نازک شدن فولیکول‌ های مو در پوست سر می‌ شود بنابراین با کاهش سطح DHT، ممکن است رشد مجدد مو افزایش پیدا کند و ریزش مو نیز کاهش پیدا کند.

✅ کاشت مو

اگر دنبال درمان قطعی ریزش موی سر مردان هستید، کاشت مو می ‌تواند انتخاب مناسبی باشد. کاشت مو نوعی جراحی است که موهایی که در حال حاضر دارید را از ناحیه اهدا کننده برمی ‌دارد تا قسمت‌هایی از سر که دچار ریزش مو یا کم ‌پشت‌ شدن مو شده‌ اند را با آنها پر کنند. پزشکان از دهه ۱۹۵۰ در ایالات متحده، از تکنیک کاشت مو استفاده می‌ کردند. اما در سال‌ های اخیر تکنیک‌ های کاشت مو پیشرفت زیادی کرده‌ اند.

✅ مکمل و ویتامین ها

درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان در این گزینه شبیه به هم است با این تفاوت که ممکن است مکمل های خانم ها و آقایان در محتویات ترکیبات متفاوت باشد. یکی از شناخته ‌شده ‌ترین و بهترین ویتامین‌ ها برای رشد مو و درمان ریزش مو در مردان، یک نوع ویتامین B به نام بیوتین است. تاحد امکان باید این ویتامین را از مواد غذایی دریافت کنید، اما در برخی موارد و در صورت تایید پزشک می‌ توانید قرص‌ها و مکمل‌های حاوی این ویتامین را هم مصرف کنید.

✅ محلول های تقویت کننده

این نوع از درمان ریزش مو برای خان ها و آقایان نیز مشترک است با تفاوت در ترکیبات محلول ها. به علت ساختار مایع شکل این محلول به سرعت از پوست سر جذب شده و ریشه مو را بازسازی می کند.

محلول تقویت کننده موی سر آقایان رینفولتیل ۱۰عددی

محلول تقویت کننده موی سر رینفولتیل مناسب آقایان با عملکرد چند گانه خود می تواند به بهبود وضعیت موها کمک کند. این محلول از ریزش موهای سر جلوگیری می کند و با تحریک رشد و رویش مجدد موها، به افزایش حجم مو نیز کمک می کند. از سوی دیگر استفاده از این محصول سبب می شود تا موهای ضعیف دوباره تقویت شده و استحکام لازم را به دست بیاورند.

در ترکیبات این محصول از عناصر گیاهی استفاده شده است که برای بهبود وضعیت موها موثر است و به دلیل همین ترکیبات گیاهی، این محصول حساسیت زا نیست. بنابراین می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. از سوی دیگر این محصول دارای آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی دارد.

بهترین داروهای ریزش مو

بهترین درمان برای ریزش مو برای خانم ها و آقایان مجموعه وسیعی از داروها را در بر می گیرد قسمتی از این داروها درمانی هستند یعنی بر روی سیستم هورمونی اشخاص تاثیر می گذارد. قسمتی دیگر شبیه به مکمل های دارویی هستند که کامل کننده تغذیه مغذی افراد هستند تا کمبودهای پیش آمده در بدن را که سبب ریزش مو گردیده را جبران کند.

از این رو بهترین داروهای ریزش مو آن دسته از مکمل هایی هستند که تمامی مواد ضروری بدن برای رشد موها را در خود جای داده اند. مزیت استفاده از مکمل ضد ریزش و تقویت کننده مو این است که شما بر روی یک ماده یا ویتامین تمرکز ندارید و امکان مسمومیت یا عارضه برای استفاده از این داروها وجود ندارد. در هر واحد از قرص های مکمل ریزش مو مقدار مشخص و معینی از ترکیبات مورد نیاز قرار داده شده است و امکان خطا وجود ندارد.

بهترین داروهای ریزش مو

جدیدترین داروی گیاهی ریزش مو

وقتی از درمان گیاهی صحبت می کنیم یعنی به دو موضوع می پردازیم: یکی استفاده از داروهای گیاهی برای ریزش مو برای خانم ها و آقایان و دیگری استفاده از خود گیاهان دارویی به عنوان دارو. مهم است تا ترکیبات گیاهی مفید برای مو را قبل از انتخاب این درمان شناخته باشید تا بتوانید بهترین داروی گیاهی برای ریزش مو را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از داروهای گیاهی می پردازیم:

محلول تقویت مو گیاهی لامینین ۷۵ میل

این محصول دارای عصاره گزنه است. این عصاره به رشد مجدد مو کمک می ‌کند. گوگرد و سیلیس در برگ های گزنه وجود دارد. این دو باعث می‌شود موهای شما سالم‌ تر و درخشان‌ تر شود، همچنین برای بازگرداندن رنگ طبیعی موهای شما موثر است. جلوگیری از ریزش مو از دیگر خواص آن است. این عصاره دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در پوست سر کمک می‌کند و باعث سلامت سر مو می‌ شود. ریشه گزنه همچنین توانایی مسدود کردن DHT را دارد، هورمونی که در صورت تولید بیش از حد می تواند برای فولیکول‌های مو مضر باشد. علاوه بر موارد گفته شده شوره سر را کاهش می‌دهد که یکی دیگر از دلایل ریزش مو است.

لوسیون تقویت کننده گیاهی موی سر و ابرو ایروکس

لوسیون تقویت کننده گیاهی موی سر و ابرو ایروکس باعث بهبود فولیکول های مو و همینطور تحریک رشد دوباره مو می شود. استفاده منظم از این لوسیون باعث افزایش گردش خون و بهبود فرآیند رشد مو می شود.

درمان خانگی ریزش مو برای خانم ها و آقایان

گاهی درمان های خانگی نیز می تواند در کنار درمانهای دارویی درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان باشد. با توجه به این موضوع برخی از این درمان ها را بررسی کرده ایم:

درمان خانگی ریزش مو برای خانم ها و آقایان

روغن نارگیل

ماساژ روغن نارگیل روی پوست سر و موها باعث نرم شدن ساقه مو و از بین رفتن شکنندگی موها می شود. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل مثل لوریک اسید، به داخل ساقه موها نفوذ کرده و فرایند تخریب پروتئین ها را کاهش می دهد.

آب پیاز

استفاده از آب پیاز بر روی پوست سر می تواند باعث افزایش گردش خون در سر و خون رسانی به فولیکول های مو شود. افزایش گردش خون در رشد موها موثر است.

حنا

همه افراد از تاثیر حنا بر ضخامت ساقه مو و نرمی موها باخبر هستند اما رنگ حنا باعث می شود کمتر در میان افراد محبوب باشد. برای تقویت و رطوبت رسانی به موهای خود می­ توانید از حنای بی رنگ استفاده کنید و با بهره مندی از خواص حنا، نگران رنگی شدن موهای خود نباشید.

آب برنج

آب برنج را در ظرفی جمع کنید و قبل از استحمام روی موهای خود بمالید.

چه قرصی برای درمان ریزش مو خوب است؟

بهترین داروهای درمان ریزش مو در واقع دارویی است که علت اصلی را مورد هدف قرار دهد. یعنی اگر کمبود ویتامین موجب ریزش موهاست باید از بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان استفاده کرد. بهترین قرص برای ریزش مو در زنان آن دسته است که تمامی مواد ضروری مو را در خود دارد. برخی از این قرص های ضد ریزش مو عبارت اند از:

مکمل قرص ضد ریزش مو رینفولتیل ۶۰ عددی

قرص ضد ریزش مو رینفولتیل گیاهی بوده و اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده آن چای سبز است. چای سبز یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های غنی از آنتی اکسیدان در سراسر جهان است. بیشتر آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز از ترکیباتی به نام فلاونول‌ها به دست می‌آیند. این مواد ریزش مو را به حداقل خواهند رساند.

قرص بیوتین مولتی نرمال ۵ میلی گرم ۶۰ عددی

قرص بیوتین مولتی نرمال یکی از بهترین مکمل های غذایی-دارویی برای جبران کمبود بیوتین و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن است. این مکمل به درمان ریزش مو کمک کرده و باعث استحکام ریشه مو می گردد.

آیا قرص زینک برای درمان ریزش مو در خانم ها و آقایان خوب است؟

زینک ماده ای معدنی است که برای عملکرد آنزیم ها ضروری است و نقشی مهم در فرایندهای بیولوژیکی شامل تولید و بازسازی سلول ها دارد و یک ماده ویژه برای سلامتی بدن است. به تنظیم سطح هورمون ها کمک می کند که به این دلیل در پیشگیری و درمان ریزش مو موثر است. به همان اندازه که کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود، مصرف زیاد آن نیز می تواند مضر باشد.

بالا بودن سطح زینک در بدن نه تنها جذب دیگر مواد ضروری مانند منیزیم و آهن را مختل می کند، بلکه تولید هورمون تستسترون را نیز افزایش می دهد. بالا رفتن سطح هورمون تستسترون همراه با به هم ریختن تعادل دیگر هورمون ها منجر به نازک شدن مو و ریزش آن می شود. زینک یا روی درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان را تکمیل می کند.

ویتامین های مورد نیاز برای درمان ریزش مو

ویتامین ها نقش مهمی در سلامتی چرخه مو دارند. ویتامین A و خانواده B و ویتامین C و ویتامینD و ویتامین E و آهن و روی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان هستند.

ویتامین های مورد نیاز برای درمان ریزش مو

روش های جلوگیری از ریزش مو برای خانم ها و آقایان

بهتر است برای سلامتی و پیشگیری از درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان به چند نکته دقت کنید. موهای خود را با آب داغ نشویید زیرا سبب سست شدن ریشه مو می شود. از محکم بستن موها اجتناب کنید و از شوینده های استاندارد و مناسب موی خود استفاده کنید. به موقع استحمام کنید زیرا بیماریهای قارچی سبب طاسی می شوند. در صورت مشکلات هورمونی برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید. از همه مهم تر یک تغذیه سالم و غنی داشته باشید.

کدام روش درمان ریزش مو بهتر است؟

در این مقاله از آنلاین دارو سعی کردیم تا انواع درمان ها را باهم مرور کنیم. تمامی راهکارهای علمی و موثر هستند اما برای انتخاب یک روش مناسب درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان بهتر است تحت نظر پزشک باشید و از مکمل های مو که تمامی مواد مورد نیاز موی شما را دارند استفاده کنید. در کنار این درمان ها از درمان های خانگی برای تکمیل درمان خود استفاده کرده و تغذیه سالمی داشته باشید.

داروخانه آنلاین شبانه روزی آنلاین دارو فروشگاهی است که فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. فروش تنوع وسیعی از محصولات بهداشتی، آرایشی و مکمل‌ها، ارسال سریع و مشاوره‌ی رایگان و دلسوزانه مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه است. گروه جوان آنلاین دارو تلاش می‌کند، تجربه‌ی خریدی شیرین و متمایز به شما تقدیم کند.

author-avatar

درباره الناز فتحی

وقتی نوشتن را آغاز می‌کنم، نه می‌دانم به کجا خواهم رفت و نه می‌دانم در مسیر چه چیزهایی کشف خواهم کرد. پژوهش، نمای بیرونی فکرکردن است و سفر میان دریچه های کشف نشده "من میان این دریچه ها سفر می کنم"

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید