مراقبت از مو

علت و درمان ریزش سکه ای ریش آقایان

ریزش سکه ای ریش مردان

وقتی بحث ریزش مو به میان می آید همه فکر می کنند ریزش موها فقط مربوط به سر است. در صورتی که این یک اختلال یا بیماری است که در ریش مردان، مژه و ابرو نیز متداول است. بیشترین علت این مشکل، ناشی از یکی از انواع آلوپسی به نام آلوپسی باربا است. اما عوامل دیگری هم وجود دارند که می توانند باعث ریزش موهای صورت شما شوند. وجود ریش روی صورت یکی از فاکتورهای انتخابی برای ظاهر مردان است.

بسیاری از افراد علاقه‌ ی خاصی به آرایش ریش خود دارند و گاهی ساعت‌ ها وقت برای آرایش آن در نظر می ‌گیرند. اما مانند ریزش مو، ریش افراد نیز می‌ تواند دچار ریزش شود. این ریزش بیشتر به صورت یک تکه ‌ی دایره‌مانند اتفاق می‌ افتد که اصطلاحا به آن ریزش سکه ای ریش می ‌گویند. در این مطلب از داروخانه آنلاین دارو با ما همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم که ریزش سکه ای ریش چیست؟ و چه روش ‌هایی برای پیشگیری و درمان ریزش سکه ای ریش مردان وجود دارد.

ریزش سکه ای ریش

ریزش سکه ای ریش مردان یا آلوپسی باربا یکی از انواع بیماری‌ های ریزش مو محسوب می‌ شود که یک بیماری خود ایمنی است. این بدان معنی است که سیستم ایمنی بدن شما اشتباها به سلول‌ های سالم حمله‌ ور می ‌شود. در این مورد خاص، این حمله به سمت فولیکول‌ مو صورت می‌ پذیرد.

آلوپسی آره آتا یکی از علل شایع ریزش مو به شمار می‌آید که به موجب آن، روی پوست سر نواحی دایره‌ای طاس ایجاد می ‌شود. آلوپسی باربا شکل مخصوصی از آلوپسی آره آتا است که بر روی ریش تأثیر می ‌گذارد. معمولاً به صورت ناگهانی ظهور کرده و موی ریش خود را در تکه‌ های دایره ‌ای کوچک از دست می ‌دهید.

علت ریزش سکه ای ریش مردان چیست؟

مانند آلوپسی آره آتا، متخصصان علت دقیق ابتلا به آلوپسی باربا را مطمئن نیستند. برخی موارد هستند که به علت های ریزش سکه ریش در مردان معروفند:

عوامل ژنتیکی

ازآنجایی‌که آلوپسی باربا یک اختلال خود ایمنی است عوامل ژنتیکی در بروز این بیماری و ریزش سکه ای ریش مردان نقش دارند. افرادی که زمینه ژنتیکی ریزش موی سکه‌ای ریش را دارند معمولا بر اثر محرک ‌های محیطی خاصی مثل استرس به این عارضه دچار می ‌شوند. در تحقیقات بالینی مشخص‌شده است که آلوپسی باربا در افرادی که دچار طاسی هستند و یا به آلرژی و یا آسم مبتلا هستند بیشتر رخ می ‌دهد. برای شناسایی علت ریزش مو در مردان باید دید ابتدا کدام فرد از خانواده این مشکل را دارند که فرد دچار این اختلال شده است.

همچنین این مشکل در رابطه با ریزش سکه ای ریش مردان هم صدق می کند، اگر از اعضای خانواده و یا بستگان نزدیک فردی مبتلا بیماری خود ایمنی مانند دیابت نوع یک، لوپوس و پسوریازیس باشد ریزش سکه‌ای ریش نیز محتمل‌ تر خواهد شد وجود زمینه ‌های ژنتیکی و ارثی در بروز ریزش موی سکه‌ای ریش. علاوه بر این، ابتلا به بعضی بیماری‌ های ویروسی و یا مصرف بعضی داروها نیز از محرک‌ های بروز آلوپسی باربا محسوب می ‌شوند.

عفونت قارچی

عفونت قارچی کرم حلقوی یک عفونت شایع پوستی است که قادر است هر قسمتی از بدن را دچار بیماری پوستی کند. هنگامی‌ که کرم حلقوی ریش را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به ‌عنوان ریزش سکه ای ریش مردان شناخته می ‌شود. علائم معمولاً حدود ۴ تا ۱۴ روز پس از مواجهه فرد با قارچ ظاهر می ‌شوند.

آلوپسی باربا چیست؟

آلوپسی باربا یا همان ریزش سکه ای ریش مردان یک علت شایع برای ریزش سکه ای ریش است. در واقع مهم ترین و عمده ترین عامل همین آلوپسی باربا است. که یک نوع ریزش مو ارثی یا خود ایمنی است. در واقع هرجا بحث از آلوپسی باربا به میان آمد باید بدانید منظور همان ریزش سکه ای ریش مردان است. فرورفتگی های حاصل از ریزش موی صورت به دلیل نوعی اختلال خود ایمنی ایجاد می ‌شوند. دلایل این اختلال هنوز کاملا مشخص نیست.

آلوپسی باربا چیست؟

علائم ریزش سکه ای ریش (آلوپسی باربا)

در واقع تشخیص این مشکل کار راحتی نیست یعنی قبل از ظهور نشانه های عینی نمی توان روند پیشرفت آن را با قاطعیت تایید کرد. در واقع در تمامی بیماری های ارثی و خود ایمنی این مشکل صدق می کند. تشخیص قطعی نیاز به تشخیص از سوی پزشک متخصص را داراست.

مشاهده لکه های طاسی

لکه ‌های طاسی در تکه ‌های دایره ‌ای کوچک ایجاد می ‌شوند. اگر ریش بیشتری را از دست بدهید این دایره‌ ها برخی‌ اوقات شروع به هم پوشانی می‌ کنند. ممکن است موهای اطراف این تکه‌ های دایره‌ ای نیز سفید باشند.

خارش و درد در ناحیه ریش

ممکن است قبل از ریزش مو در مردان دچار خارش و درد در پوست خود شوید که می‌ تواند یکی از علائم ریزش سکه ای ریش مردان باشد. معمولاً اگرچه پوست قابل مشاهده می ‌تواند زبر باشد، اما حالت کلی آن صاف است. برخی از افراد قرمزی، تحریک و التهاب پوستی را نیز در نقاط طاسی احساس می‌ کنند. گاهی نیز در اطراف بخش طاس‌شده موهای باریکی رشد می ‌کنند.

اختلال در رشد ظاهری ریش

رشد موهای عجیب و غریب با الگویی متفاوت، رشد موهایی بسیار باریک در قسمت‌های پایینی صورت و گاهی هم درون دایره‌ های طاسی از دیگر نشانه ‌های ریزش موی صورت است. ریزش ریش می‌ تواند با هر یک از این نشانه ‌ها خود را نمایان کند.

علت ریزش سکه ای ریش در آقایان

همانطور که اشاره شد شایع ترین علت ریزش سکه ای ریش مردان آلوپسی باربا است. درست مانند ریزش موهای سر، ریزش موی ریش ‌ها هم می ‌تواند با سفید شدن ناگهانی موها شروع شود. معمولا موهای سفید در اطراف لبه ‌های این دایره ‌ها مشاهده می ‌شوند. از دیگر نشانه ‌های ریزش موی صورت، خارش، جوش، درد، حساس ‌شدن، سوزش، التهاب و قرمزی در ناحیه ریزش است.

پوست زبر و پوسته ‌پوسته هم از دیگر نشانه ‌های ریزش موی صورت است. ریزش ریش در جای جوش هم یکی از حالت ‌های ریزش موهای صورت است. برای درمان این مشکل مانند درمان ریزش مو سکه ای هنوز درمان قطعی و شناخته شده ای وجود ندارد اما تا حدود زیادی می توان آن را کنترل نمود.

آیا ریزش مو بر موهای ریش نیز موثر است؟

آلوپسی آره آتا و آلوپسی باربا باعث ایجاد بیماری ‌های حاد یا مزمن نمی ‌شود و واگیردار هم نیست البته اگر دلایل آن فقط بیماری خود ایمنی یا ژنتیکی باشد و ربطی به ریزش مو سکه ای قارچی نداشته باشد. منتها از نظر روانی ممکن است تحملش برای شما دشوار باشد. بسیاری از مبتلایان می ‌گویند که این بیماری برای آنها عذاب آور بوده است.

پژوهش‌ ها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به ریزش موی سکه‌ای، بیشتر در خطر اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و فوبیاهای اجتماعی هستند. پس مهم است که در کنار این که به فکر درمان ریزش موی سکه ای هستید، به سلامت روحی و روانی خود هم توجه کنید. تقریبا علت به وجود آمدن این دو نوع از ریزش موی سکه ای یکی است هم می تواند تاثیر بر هم بگذارند و هم میتواند تاثیر گذار نباشد.

درمان ریزش سکه ای ریش آقایان

در حالی که هیچ درمان قطعی و روشنی برای این آلوپسی باربا یا ریزش سکه ای ریش مردان وجود ندارد. این نکته در مردان و زنان یکسان است چرا که علت مشکلات ژنتیکی و خود ایمنی است.

برخی از داروها برای کنترل و کاهش التهاب برای ریزش سکه ای ریش مردان به شرح زیر است:

ماینوکسیدیل

معمولاً از آن برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه آلوپسی آندروژنی استفاده می‌ شود. این دارو به شکل فوم یا مایع وجود دارد و باید ۲ بار در روز به نواحی طاس بزنید.

آنترالین

از این دارو به شکل محلول یا کرم برای درمان بیماری پسوریازیس (یک بیماری خود ایمنی پوستی) استفاده می‌شود. آنترالین معمولاً به شکل مایعی روغنی و تیره رنگ است.

دیفن سیپرون

این داروی موضعی را هم باید به نواحی دچار طاسی بزنید. دیفن سیپرون باعث بروز واکنش آلرژیک بر روی پوست می ‌شود که با علایم قرمزی، تورم و خارش قابل مشاهده است. به نظر می ‌رسد که این دارو به نحوی سیستم ایمنی را فریب می دهد تا گلبول ‌های سفید به سطح پوست بیایند و فولیکول ‌ها را رها کنند.

کورتون ‌ها

 این دارو باعث سرکوب سیستم ایمنی می‌ شوند تا گلبول‌ های سفید فولیکول‌ ها را تخریب نکنند. برای ریزش موی سکه ‌ای ریش معمولاً به شکل تزریق موضعی یا کرم‌ های موضعی تجویز می ‌شوند.

پیوند ریش جهت درمان ریزش موی این ناحیه به چه صورت است؟

عمل زیبایی کاشت ریش و سبیل به کمک افرادی آمده است که از عدم رشد ریش صورت خود یا در تمام نواحی یا به صورت ریزش سکه ای رنج می برند. کاشت ریش و سبیل که نام های دیگری همانند پیوند ریش، پیوند سبیل یا پیوند سوزنی شناخته شده، نوعی از عمل زیبایی کاشت مو است. این پیوند در واقع یک چاره برای ریزش سکه ای ریش در مردان است. پزشک متخصص از روش FUE برای پیوند ریش طبیعی استفاده می کند. در این روش از نقاط اهدا کننده که پشت سر می باشد، فولیکول های مو را به صورت واحدی جدا کرده و در نقاط گیرنده با استفاده از سوزن های مخصوص در پوست جایگزین می کنند که به طور متداول به آن کاشت می گویند.

پیوند ریش جهت درمان ریزش مو

یکی از نکات مثبت عمل زیبایی کاشت ریش و سبیل عدم وجود هر گونه بخیه بر پوست خواهد بود، زیرا در روش FUE به دلیل اینکه فولیکول ها ی پوست پشت سر به صورت کاملا مستقیم از این ناحیه جدا می شوند و در ناحیه ریش یا سبیل کاشته می شوند، هیچ فرایند بخیه ای وجود نخواهد داشت. در نتیجه درد کمتری چه حین انجام پیوند ریش و چه پس از آن تجربه خواهید کرد. در این مواقع مراقبت های پس از پیوند بسیار اهمیت دارد.و باید از شوینده ها و مکمل های ضد ریزش استفاده کنید.

شامپو مناسب موهای کاشته شده بسیار حساس و شکننده اسکالپیا ۲۰۰ میل

شامپو مناسب موهای کاشته شده اسکالپیا یکی از همین محصولات مراقبتی است که برای موهای بسیار حساس و شکننده کاشته شده کاربرد دارد. این شوینده مراقبتی دارای ترکیبات ملایم و حاوی امگا3 و 6 است و محل کاشت مورد نظر را ترمیم می کند.

در صورت ریزش موی ریش چه اقداماتی می تواند انجام داد؟

وقتی متوجه شدید که ریزش موی سکه ای دارید باید به پزشک مراجعه کنید تا این بیماری ژنتیکی خود ایمنی آسیب های جدی تری را به بافت و چرخه سایر موهای شما وارد نکند. متخصص مربوطه در ابتدا انواع آزمایشات برای بررسی این بیماری را برای شما تجویز خواهد کرد. سپس بنا به درست بودن تشخیص اگر ریزش سکه ای ریش مردان برای عفونت قارچی باشد می توان برای آن داروهای ضد قارچ و شوینده های ملایم درمانی تجویز نمود.

اما اگر دلایل ریزش بر اثر بیماری خود ایمنی باشد باید از داروهایی که پزشک تجویز می کند بعلاوه کورتون ها استفاده کنید. برای اینکه ناحیه مورد نظر دچار خارش و سوزش و پوسته پوسته شدن نشود مهم است که از شوینده های ملایم استفاده شود. در طول حساسیت ها ممکنه ی ناشی از آلوپسی باربا مهم است محل ریزش را حساس نکنید و سعی شود تا تحریکات پوستی انجام نپذیرد.

داروهای درمانی آلوپسی باربا

داروهای درمانی ریزش موی سکه ای در مردان به دسته های مختلف تقسیم می شوند. مهم ترین آنها محلول های موضعی هستند مانند ماینوکسیدیل، آنترالین، دیفن سیپرون و کورتون های موضعی. دسته دیگر مربوط به داروهای خوراکی است مثل قرص های سرکوب کننده ایمنی بدن و کورتون ها. دسته دیگه مولتی ویتامین های مخصوص مو هستند این مکمل های خوراکی در ریزش سکه ای مو ریش مردان تاثیر گذار هستند و کمبود های به وجود آمده ناشی از استفاده کورتون ها را جبران می کنند.

داروهای درمانی آلوپسی باربا

مکمل قرص ضد ریزش مو رینفولتیل ۶۰ عددی

یکی از بهترین قرص ضد ریزش مو رینفولتیل است که دارای ترکیبات فوق العاده برای ریزش مو و جلوگیری از ریزش مو است. عوامل متعددی در ریزش مو اثر دارد، یکی از آنها کمبود مواد مغذی در بدن است. در اختلالات ریزش مو فولیکول های مو آسیب می بینند برای همین است که این روزها خرید قرص مکمل و استفاده از آن رواج پیدا کرده است. اگر شما هم دچار ریزش مو هستید، مکمل قرص ضد ریزش مو رینفولتیل می‌تواند در درمان این عارضه به شما کمک کند.

در حال حاضر محصولات ضد ریزش و تقویت کننده مو بسیار زیادی در بازار موجود است. این محصولات با تقویت میزان گردش خون، اکسیژن رسانی و همچنین تامین مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو، از ریزش موها جلوگیری می کنند. پس از استفاده از ضد ریزش ها، نیازی به شستشوی موها وجود ندارد و حس چربی بر روی موها ایجاد نمی شود.

قرص ضد ریزش مو رینفولتیل گیاهی بوده و اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده آن چای سبز است. چای سبز یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های غنی از آنتی اکسیدان در سراسر جهان است. بیشتر آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز از ترکیباتی به نام فلاونول‌ها به دست می‌آیند. این مواد ریزش مو را به حداقل خواهند رساند. همچنین این ماده رشد مو را تقویت می‌کند، مطالعات مختلف نشان می‌دهد که چای سبز می‌تواند از رشد موی سالم حمایت کند. این ماده می‌تواند با تحریک فولیکول‌های مو و جلوگیری از آسیب به سلول‌های مو و پوست، رشد مو را در افرادی که ریزش موی مرتبط با هورمون دارند، افزایش دهد. همچنین می توانید با توجه به ترکیبات موثر در این مکمل با بهترین زمان مصرف قرص رینفولتیل نیز آشنا شوید.

روش های تشخیص ریزش سکه ای ریش

نحوه تشخیص این بیماری تقریبا قبل از به وقوع پیوستن آن و مشاهده کردن ریزش های سکه ای تقریبا غیر ممکن است. اما راه های تشخیص کاربردی آن یکی معاینه پزشک بر روی موضع مورد نظر است که باید نشانه هایی نظیر خشکی، پوسته پوسته شدن، خارش را بررسی کرده و تشخیص صورت می گیرد. راه حل دیگر تشخیص با آزمایش های خون یا نمونه برداری هاست.

حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات ناخن می‌شوند. از شایع‌ترین علایمی که روی ناخن‌ها پدیدار می‌ شود می ‌توان به قرمزی ناخن، وجود چاله‌ های کوچک یا ایجاد خطوط کم عمق به موازات خط طولی ناخن اشاره کرد. گاهی سطح ناخن‌ ها به اندازه‌ ی کاغذ سمباده زبر می ‌شود. در موارد نادر ناخن افراد سست و شکننده می ‌شود که در این حالت ناخن به سادگی شکسته و جدا می ‌شود.

درمان گیاهی ریزش سکه ای ریش

از دیرباز انسانها برای درمان بسیاری از بیماریها مخصوصا بیماری های پوستی از گیاهان دارویی برای درمان استفاده می کردند. معمولا برای بهبود بیماری های پوستی عفونی و غیر عفونی و التهابی از داروهای گیاهی جهت تاثیر موثر کمک می گرفتند. در حیطه درمان ریزش سکه ای ریش مردان به بررسی و معرفی برخی از گیاهان دارویی می پردازیم.

روغن های گیاهی

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب است که می‌ تواند به داخل مو نفوذ کند و پروتئین‌های از دست رفته‌ی مو را مجدداً تامین کند. روغن نارگیل در طب سنتی به عنوان یک درمان خانگی قطع ریزش مو شناخته شده است. یکی از روغن‌هایی که به عنوان درمان گیاهی ریزش و خارش مو معرفی می ‌شود، روغن شمعدانی است. استعمال این روغن بر روی پوست موجب افزایش گردش خون و تحریک رشد مو می‌ شود.

روغن سیاه دانه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می ‌تواند با تقویت فولیکول‌ های مو از ریزش آنها جلوگیری کند. موها توسط مواد مغذی موجود در روغن سیاه دانه تقویت می ‌شوند. بنابراین این روغن گیاهی به عنوان درمان گیاهی قطع ریزش مو شناخته می ‌شود. روغن خردل حاوی پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

استفاده از روغن خردل موجب تحریک رشد مو می‌ شود و با تقویت فولیکول‌ های مو از ریزش مو نیز جلوگیری می‌ کند. بنابراین درمان گیاهی ریزش مو با استفاده‌ ی روزانه از روغن خردل امکان پذیر است. این روش درمانی. روغن‌ها را می‌توان به صورت قطره‌ای روی پوست دارای ریزش مو خود ریخته و به آرامی ماساژ دهید.

سپس با یک پلاستیک موضع مورد نظر خود را به مدت ۲ ساعت بپوشانید و سپس بشویید. همچنین می‌توانید مقداری روغن داخل شوینده خود بریزید و از این طریق موهای خود را تقویت کنید. تعیین بهترین شوینده که بتواند از ریزش مو جلوگیری کند کاری سخت است. اما می‌توان ادعا کرد بهترین ش.ینده برای ریزش مو شوینده هایی است که با روغن‌ های گیاهی مخلوط شود و موجب تقویت مو شود. همچنین استفاده‌ ی روغن‌ های گیاهی به صورت مخلوط با مواد دیگر یا ماسک نیز یک اقدام موثر برای درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان است.

آلوئه ورا

یکی از گیاهانی که در درمان ریزش سکه ای ریش مردان تاثیر زیادی دارد آلوئه‌ ورا است. آلوئه‌ ورا پوست سر را تسکین می‌ دهد و علاوه بر التهاب پوستی نیز موثر است. برای درمان ریزش مو سکه ای در زنان می‌توانید برگ گیاه آلوئه ‌ورا را با چاقوی تیز از وسط برش دهید و ژل داخل آن را روی سر بمالید و بگذارید به مدت نیم ساعت یا یک ساعت روی پوست سر بماند. سپس با آب خنک شستشو دهید.

لیمو

لیموی تازه می‌ تواند فولیکول مو را تقویت کند و موجب افزایش رشد مو شود. ویتامین C موجود در لیمو باعث تنظیم چربی پوست می‌شود. اگر به دنبال درمان گیاهی برای ریزش سکه ای ریش هستید به شما توصیه می‌کنیم چند قطره لیمو روی پوست صورت خود بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه محل مورد نظر را بشویید. دقت کنید لیمو خاصیت اسیدی دارد زمانی بیشتر از زمان گفته شده می تواند آسیب زا باشد.

درمان ریزش سکه ای ریش آقایان با سیر

سیر دارای مقدار زیادی سولفور و سلنیوم است که برای رشد ساقه مو بسیار مفید می باشد.  همچنین مواد دیگری از قبیل: پتاسیم، روی، آهن و ویتامین B نیز در این ماده قرار دارند که از این رو استفاده از سیر و روغن آن باعث رشد یافتن تارهای مو می شود. اما با توجه به اینکه سیر بر روی پوست تاثیر می گذارد و عملکرد قوی دارد، توصیه می شود که آن را برای درمان ریزش مو سکه ای با مواد دیگری ترکیب کنند و سپس استفاده شود.

درمان ریزش سکه ای ریش آقایان با سیر

سیر از جمله سبزیجاتی است که خواص بسیار زیادی دارد و در سلامتی کل بدن بسیار مفید است و علاوه بر اینکه سلامتی قلب و عروق را به ارمغان می آورد، برای فشار خون، سرطان روده، آلزایمر و … نیز مفید است و یکی از کاربرد های سیر مربوط به درمان ریزش مو می شود و همان طور که می دانید امروزه در تولید محصولات شوینده سیر نیز یافت می شود که این امر به علت خواص بی نظیر سیر برای مو است.

درمان ریزش ریش سکه ای

با توجه به بررسی هایی که در حیطه درمان ریزش مو سکه ای ریش مردان در این متن مرور کردیم. متوجه شدیم که این بیماری آلوپسی باربا معمولا غیر قابل پیش بینی و مربوط به ایمنی بدن است. برای درمان این مشکل می توانید از درمان های موضعی و خوراکی استفاده کنید ضمن اینکه حتما برای مراقبت از محل مورد نظر بهتر است تا از شوینده های ملایم مخصوص آلوپسی استفاده شود.

از مولتی ویتامین های مخصوص ریزش مو و محلول های تقویت مو نیز می توان برای درمان کچلی سکه ای ریش نیز استفاده نمود. با توجه به تشخیص متخصص بسیاری از محلول های تقویت کننده آلوپسی مو سر و ریش می توانند مشترک باشند اما قبل از استفاده بهتر است با پزشک مشورت کرده باشید.

درمان ریزش ریش سکه ای

محلول تقویت کننده موی سر آقایان رینفولتیل ۱۰عددی

اگر مشکل ریزش مو دارید این محلول گیاهی جهت تقویت فولیکول مو ساخته شده است. این محلول محرک رشد مو است. همچنین از شاخصه های مهم آن : فرمولاسیون غیر حساسیت زا، دارای ترکیبات گیاهی، دارای آنتی اکسیدان و دارای خاصیت ضد قارچ و ضد التهابی می توان اشاره کرد. در این راستا یک محلول ضد ریزش مو برای زنان هم وجود دارد که تاثیرات مفیدی بر ریزش مو و جلوگیری از ریزش مو داشته است.

محلول تقویت کننده موی سر بانوان رینفولتیل ۱۰ عددی

محلول تقویت کننده موی سر رینفولتیل مناسب بانوان با عملکرد چندگانه خود می تواند به بهبود وضعیت موها کمک کند. این محلول از ریزش موهای سر جلوگیری می کند و با تحریک رشد و رویش مجدد موها، به افزایش حجم مو نیز کمک می کند. از سوی دیگر استفاده از این محصول سبب می شود تا موهای ضعیف دوباره تقویت شده و استحکام لازم را به دست بیاورند.

داروخانه آنلاین شبانه روزی آنلاین دارو فروشگاهی است که فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. فروش تنوع وسیعی از محصولات بهداشتی، آرایشی و مکمل‌ها، ارسال سریع و مشاوره‌ی رایگان و دلسوزانه مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه است. گروه جوان آنلاین دارو تلاش می‌کند، تجربه‌ی خریدی شیرین و متمایز به شما تقدیم کند.

author-avatar

درباره الناز فتحی

وقتی نوشتن را آغاز می‌کنم، نه می‌دانم به کجا خواهم رفت و نه می‌دانم در مسیر چه چیزهایی کشف خواهم کرد. پژوهش، نمای بیرونی فکرکردن است و سفر میان دریچه های کشف نشده "من میان این دریچه ها سفر می کنم"

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید