مراقبت از مو

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

کیست که ابو علی سینا دانشمند و پزشک پرآوازه‌ی ایرانی را نشناسد؟ پزشکی که آوازه‌اش حتی پس از قرن‌ها در خارج از مرزهای ایران نیز به گوش می‌رسد. این نقل قول معروف از ابو علی سینا را می‌توان کلید تندرستی دانست؛ دوای شما همان غذای شما و غذای شما همان دوای شما است.

احتمالاً به همین دلیل برای حل و درمان هر مشکل سلامتی یکی از اولین و مهم‌ترین توصیه‌ها اصلاح عادات غذایی و پیروی از یک رژیم غذایی اصولی و مقوی است. در بین عارضه‌های شایع در عصر ما شاید هیچ عارضه‌ای به اندازه‌ی ریزش مو شایع نباشد. سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا می‌توان با تغییر در تغذیه و عادات آن ریزش مو را درمان کرد؟

در این مقاله از وبلاگ داروخانه آنلاین دارو به پاسخ این سؤال مهم خواهیم پرداخت، چند درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان و مردان به شما معرفی خواهیم کرد و به سؤال «برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟» نیز پاسخی مفصل خواهیم داد.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

بسیاری از افراد وقتی دچار ریزش مو می‌شوند و برای پیشگیری و درمان اقدام می‌کنند، یک عامل مهم را نادیده می‌گیرند: رژیم غذایی. کمبود مواد مغذی می‌تواند باعث ریزش مو شود، اما در عوض خوردن غذاهای مناسب نیز می‌تواند به داشتن موهایی پرتر و سالم‌تر منجر شود. به همین دلیل در این بخش از مقاله به شما خواهیم گفت که برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟ و چرا؟ تحقیقات نشان داده‌اند انجام یک کار مفید برای بدن و سلامتی، وقتی از فایده‌ی آن آگاهی داشته باشیم اثر بیشتر و بهتری نشان می‌دهد.

✅ از سبزیجات

نخود سبز:
نخود سبز سرشار از آهن و بیوتین است، بیوتین ویتامینی که وجودش برای جلوگیری از ریزش مو ضرورت دارد. نخود سبز همچنین یکی از منابع غنی ویتامین A است. علاوه بر آن به دلیل داشتن پتاسیم و روی فراوان، کلیدی برای داشتن موهای سالم و شاداب محسوب می‌شود.

هویج:
هویج علاوه بر فواید فراوان برای پوست، منبع بسیار خوبی از مواد مغذی برای موهای شما نیز هست. هویج مملو از ویتامین A و ویتامین E است که هر دو به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کنند. این به سادگی باعث رشد مو می‌شود و حتی شما را از سفیدی زودرس موها محافظت می‌کند.

✅ از میوه‌ها

توت فرنگی:
خوردن توت فرنگی می‌تواند به محافظت از موهای شما در برابر نازک شدن و ریزش کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ میلادی روی موش‌ها نشان داد که محتوای اسید الاژیک بالای توت فرنگی تأثیر مثبتی بر ریزش موی سکه ای دارد. از آن جایی که آلوپسی یک بیماری خود ایمنی است، برخی از رژیم‌های غذایی ضد التهابی برای کمک به درمان آن استفاده می‌شود.

انگور:
گنجاندن انگور به عنوان بخشی ضروری از رژیم غذایی، ویتامین E و اسید لینولئیک لازم برای رد مو را تأمین می‌کند که به موها ضخامت، استحکام و درخشندگی طبیعی می‌بخشد. خوردن انگور به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند که به معنای ریزش موی کمتر است.

✅ از حبوبات

عدس:
عدس بعد از سویا و شاهدانه مقام سوم را در میزان پروتئین بین حبوبات دارد. آهن موجود در عدس به گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را حمل کنند و این برای رشد موی سالم و داشتن موهایی با ریشه‌ی محکم لازم است. کمبود آهن می‌تواند به کندی رشد مو و حتی ریزش مو نیز منجر شود.

نخود:
نخود دارای مقدار زیادی فولات (ویتامین B9) است که با تجدید و جایگزینی سلول‌هایی که به رشد مو کمک می‌کنند، نقش مهمی در رشد مو بازی دارد.

✅ از مغزها

بادام زمینی:
بادام زمینی حاوی سطوح بالایی از فولات (ویتامین B9) است که برای رشد مو ضروری است. کمبود فولات می‌تواند منجر به ریزش مو و نازک شدن موها شود، بنابراین خوردن بادام زمینی می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند. بادام زمینی همچنین منبعی عالی از منیزیم است که برای سلامت مو مفید است.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

فندق:
فندق یکی از بهترین مغزها برای سلامت پوست سر شماست زیرا سرشار از ویتامین E است. خوردن فندق فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند و باعث رشد بهتر و قوی‌تر مو می‌شود و همچنین به تولید کلاژن و سلول های پوستی سالم‌تر کمک می‌کند.

بدون شک مواد غذایی بسیار زیادی هستند که با گنجاندن‌شان در رژیم غذایی روزانه می‌توانید موهایی سالم‌تر داشته باشید، از ریزش مو جلوگیری و حتی آن را درمان کنید، اما ما تنها چند مورد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد غذایی برای تقویت مو را به شما معرفی کردیم، تا پاسخی اجمالی به سؤال «برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟» باشد.

چه ویتامینی برای ریزش مو خوب است؟

حال که به سؤال مهم «برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟» تا حدی پاسخ دادیم، بد نیست به این بپردازیم که اصلاً کدام ویتامین‌ها برای ریزش مو خوب است‌؟ با شناختن این ویتامین‌ها خودتان می‌توانید تشخیص دهید کدام غذاها برای تقویت موی شما مفید است و از پرسیدن سؤال‌هایی مثل «برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟» هم خلاص خواهید شد.

چه ویتامینی برای ریزش مو خوب است؟

بیوتین:

بیوتین که به نام ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، تولید کراتین در مو را تحریک می‌کند و می‌تواند سرعت رشد فولیکول‌های مو را افزایش دهد. از آن جایی که این ویتامین ارزشمند برای مدت طولانی در بدن ذخیره نمی‌شود، خوردن غذاهای غنی از بیوتین به طور روزانه برای داشتن موی سالم واجب است. اسفناج، موز، تخم مرغ و مغز تخمه‌ی گل آفتاب‌گردان از مهم‌ترین منابع بیوتین هستند.

ویتامین A:

افرادی که کمبود ویتامین A دارند با کمی دقت متوجه موهای ضعیف‌تری می‌شوند که بیشتر مستعد شکستن و ریزش است. با داشتن مقدار مناسب ویتامین A در بدن، می‌توان به رشد و هیدراتاسیون (رطوبت‌رسانی) مو کمک کرد. اما به خاطر داشته باشید که اگر ویتامین A بیش از حد به رژیم غذایی خود اضافه کنید نیز، خطر ریزش مجدد مو وجود دارد. فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، تخم مرغ و کلم بروکلی از بهترین منابع ویتامین A هستند.

ویتامین C:

کلاژن که یک پروتئین بسیار مهم در ساختار موهای شما است با وجود ویتامین ث به سادگی تولید می‌شود. ویتامین C باعث افزایش سلامت مو، کاهش ریزش مو و بهبود رشد مو خواهد شد. در مقابل کمبود ویتامین C می‌تواند منجر به خشکی مو و موخوره شود. ممکن است فکر کنید تنها منابع ویتامین ث، مرکبات هستند اما محروم ماندن از ویتامین ث موجود در گوجه فرنگی، کل کلم، کلم بروکلی، کیوی و جعفری نوعی کفران نعمت است.

ویتامین K:

ویتامین K به بازسازی رشته‌های مو کمک می‌کند، که نه تنها باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود و موها را ضخیم‌تر می‌کند، بلکه به طور طبیعی روند ریزش مو را نیز معکوس خواهد کرد. به طور خاص، ویتامین K2 برای جلوگیری از کلسیفیکاسیون (جمع شدن کلسیم در رگ‌ها) پوست سر بسیار مهم است، زیرا این عارضه از رشد مو جلوگیری می‌کند. کیوی، جعفری، لوبیا سبز، کدو تنبل و آووکادو را می‌توان جزء بهترین منابع ویتامین K به شمار آورد.

مواد مؤثر در جلوگیری از ریزش مو

به جز ویتامین‌ها بعضی از مواد مغذی مانند عناصر معدنی و آمینو اسیدها هستند که مصرف آن‌ها برای جلوگیری از ریزش مو ضروری هستند. اگر شما نیز دچار ریزش مو شده‌اید و این سؤال که «برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟» برای شما نیز پیش آمده است پیشنهاد می‌کنیم خواندن این بخش از مقاله را از دست ندهید.

⬅ آهن:

آهن به تقویت گردش خون کمک می‌کند و اکسیژن را به ریشه موهای شما می‌رساند، که به رشد سریع و بلندتر مو کمک می‌کند. کمبود آهن می‌تواند منجر به ریزش مو شود. وقتی سطح آهن شما کم باشد، انتقال اکسیژن به سلول‌های مهم مانند سلول هایی که رشد ناخن‌ها و موهای شما را تحریک می کنند، سخت‌تر می‌شود. این می تواند باعث شود موهای شما شروع به نازک شدن و ریزش کند.

⬅ ال متیونین:

ال متیونین یک آمینو اسید ساخته شده از گوگرد و ضروری است عنصر اصلی تشکیل دهنده مو یعنی کراتین که پروتئین سازنده مو است را می‌سازد. ال متیونین نقش مهمی در سلامت مو، پوست و ناخن‌های شما ایفا می‌کند، بنابراین مصرف این ترکیب غنی از گوگرد چیزی است که باید در رژیم غذایی روزانه خود به آن توجه کنید. مصرف مکمل زیبایی حاوی ال-متیونین یا غذاهای حاوی این ماده (مثل تخم مرغ، دانه‌ی سویا و عدس) در دسترس بودن واحد های سازنده پروتئینی که بدن شما به آن نیاز دارد افزایش می‌دهد.

⬅ روی:

روی یا زینک یک ماده‌ی معدنی کمیاب است که برای سلامت مو و پوست ما ضروری است زیرا از رشد مو و ساخت سلول‌های پوستی جدید پشتیبانی می‌کند و به حفظ غدد ترشح‌کننده چربی در پوست سر کمک می‌کند که به مو درخشش و شادابی بخشد. خوردن منابع غذایی روی می‌تواند به کنترل ریزش مو کمک کند. می‌توانید غذاهای حاوی روی مانند حبوبات، شاهدانه، دانه‌‌ی کتان، آجیل، غلات کامل، تخم‌ مرغ کامل، لبنیات و شکلات تلخ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد مؤثر در جلوگیری از ریزش مو

⬅ ال لیزین:

اگرچه ال لیزین یک مسدود کننده DHT (هورمون دی هیدرو تستوسترون) نیست، اما نشان داده است که مسدود کننده‌های DHT را مؤثرتر می‌کند. ال لیزین در ریشه مو نیز وجود دارد و مسئول شکل و حجم دادن به مو است. کمبود ال لیزین می‌تواند باعث ریزش مو شود، اما دریافت کافی از این اسید آمینه می تواند از این مشکل جلوگیری کرده و رشد منظم مو را تقویت کند. نخود فرنگی، شیر، ماش و دانه‌ی سویا همه بسیار غنی از ال لیزین هستند و می‌توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مکمل دارویی برای ریزش مو

ممکن است در حال حاضر شما یا یکی از عزیزان و نزدیکان شما با ریزش مو دست و پنجه نرم کند و شما در پی بهترین راه برای متوقف کردن آن باشید. یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش مو تغذیه است، اگر می‌خواهید بدانید که «برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟»، در کنار استفاده از مواد غذایی مغذی، نباید از مکمل های ریزش مو نیز غافل شوید. در این بخش از مقاله یکی از بهترین مکمل‌های دارویی و غذایی برای رشد و تقویت موها را به شما معرفی می‌کنیم.

قرص مکمل تقویت رشد مو و ناخن پیلفود کمپلکس ۶۰ عددی به طور همزمان کمک می‌کند که موهایی سالم و شاداب داشته باشید و ناخن های خود را نیز تقویت کنید.

یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی این مکمل عصاره‌ی دانه‌ی ارزن است. عصاره دانه ارزن در چندین آزمایش بالینی مؤثر بوده است. این ماده برای محکم کردن ریشه های مو در پوست سر، کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو عالی عمل می‌کند. ارزن سرشار از پروتئین است که فولیکول‌های مو را تقویت و از شکستن آسان آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مصرف ارزن برای افرادی که ریزش مو دارند توصیه می‌شود. اما مصرف قرص پیلفود نیز که در داروخانه آنلاین دارو قابل دسترسی است نیز، اثری مشابه دارد‌. ارزن همچنین برای بهبود گردش خون در پوست سر شناخته شده است که رشد مو را تحریک می‌کند. از دیگر مواد به کار رفته در این مکمل تقویت مو می‌توان به ال متیونین، ژلاتین، زینک و ویتامین B5 اشاره کرد.

برای جلوگیری از ریزش مو چه قرصی بخوریم؟

در حال حاضر محصولات ضد ریزش و تقویت کننده مو بسیار زیادی در بازار موجود است. این محصولات با تقویت میزان گردش خون، اکسیژن رسانی و همچنین تامین مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو، از ریزش موها جلوگیری می کنند. پس از استفاده از ضد ریزش ها، نیازی به شستشوی موها وجود ندارد و حس چربی بر روی موها ایجاد نمی شود.

در ادامه ۳ محصول رینفولتیل Rinfoltil را که اکنون در وب سایت آنلاین دارو با تخفیف عالی، قابل خرید هستند، به شما معرفی می‌کنیم: قرص ضد ریزش مو رینفولتیل گیاهی بوده و اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده آن چای سبز است. چای سبز یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های غنی از آنتی اکسیدان در سراسر جهان است. بیشتر آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز از ترکیباتی به نام فلاونول‌ها به دست می‌آیند.

این مواد ریزش مو را به حداقل خواهند رساند. همچنین این ماده رشد مو را تقویت می‌کند، مطالعات مختلف نشان می‌دهد که چای سبز می‌تواند از رشد موی سالم حمایت کند. این ماده می‌تواند با تحریک فولیکول‌های مو و جلوگیری از آسیب به سلول‌های مو و پوست، رشد مو را در افرادی که ریزش موی مرتبط با هورمون دارند، افزایش دهد. همچنین می توانید با توجه به ترکیبات موثر در این مکمل با بهترین زمان مصرف قرص رینفولتیل نیز آشنا شوید.

ممکن است نام کمپانی ایتالیایی فارمالایف به گوش‌تان رسیده باشد. این کمپانی که نه فقط در کشور خود ایتالیا، بلکه در دنیا شهرت دارد، مکمل‌ها و محصولاتی متنوع برای نیازهای مختلف انسان تولید می‌کند. یکی از لاین‌های محبوب و پرفروش این کمپانی رینفولتیل است. این لاین برای ریزش مو فرموله شده است و به طرق مختلف به مقابله با آن می‌پردازد. در این بخش از مقاله به ۳ مورد از بهترین و اثرگذارترین محصولات رینفولتیل اشاره خواهیم کرد و درباره‌ی خواص آن توضیح خواهیم داد:

۱. قرص ضد ریزش و تقویت مو رینفولتیل ۶۰ عددی

اگرچه پیروی از یک رژیم غذایی مناسب که مملو از سبزیجات، میوه و مواد مغذی باشد نقش مهمی در توقف ریزش مو بازی می‌کند، اما کافی نیست. خوردن یک مکمل باکیفیت، متناسب با نیاز بدن نیز می‌تواند اثربخشی خوبی داشته باشد. قرص رینفولتیل همان مکملی است که می‌تواند کاستی‌های احتمالی برنامه‌ی غذایی شما را پوشش دهد.

در فرمولاسیون این مکمل از دو ماده‌ی گیاهی بسیار مهم و مفید برای موها استفاده شده است؛ عصاره‌ی گیاه چای سبز و عصاره‌ی گیاهی به نام سائوپالمتو یا نخلک اره‌ای. خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و همچنین مقابله با DHT در این قرص کمک می‌کند بتوانید روند ریزش موهای خود را معکوس کنید. یعنی نه تنها کاری کنید که موهای شما دیگر نریزند، بلکه کمک کنید تا موهای تازه به جای موهای از دست رفته برویند‌. از دیگر ترکیبات مؤثر این قرص می‌توان به ویتامین ث، نیکوتینامید و آل سیستئین اشاره کرد.

۲. ویال محلول ضد ریزش مو رینفولتیل برای خانم‌ها ۱۰ عددی

محصول بعدی رینفولتیل که می‌تواند ریزش مو را متوقف کند و خصوصاً وقتی منشاء ریزش مو هورمونی است، اثر خوبی نشان دهد ویال زنانه رینفولتیل برای ریزش مو است. عصاره‌ی گل لادن، برگ چای سبز، فلفل، نخل اره‌ای و روغن‌هایی مثل روغن لیمو و روغن کرچک هیدروژنه کمک‌ می‌کند موها به صورت موضعی تقویت شوند و دوباره برویند‌.

مصرف این ویال‌ها ساده است و دردسر ندارد. محلول داخل هر ویال برای یک بار مصرف است و نباید چیزی از آن برای دفعات بعد باقی بماند. از روی خط، ویال را بشکنید و با اپلیکاتور مخصوص آن را به پوست کف سر خود بزنید. بعد از آن با سر انگشتان موها و پوست کف سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون و جذب محلول افزایش یابد. تا چند ساعت بعد از مصرف نیز از شستن موها خودداری کنید تا اثر حداکثری محلول را ببینید.

۳. ویال محلول ضد ریزش مو رینفولتیل برای آقایان ۱۰ عددی

برای درمان و معکوس کردن روند ریزش مو در آقایان نیز کمپانی فارمالایف یک راه حل عالی دارد. این ویال‌ها که حاوی محلول ضد ریزش هستند، به خصوص در درمان ریزش موی هورمونی آقایان اثرات بهتری نشان می‌دهند. به همین دلیل ترکیبات آن با ترکیبات مدل زنانه کمی متفاوت است. از ترکیبات این محصول می‌توان به آلانین، سیترال، عصاره‌ی ریشه‌ی جینسینگ، برگ چای سبز و نخلک اره‌ای اشاره کرد. روش مصرف این ویال‌ها دقیقاً مانند مدل زنانه است. این کار را باید هفته‌ای ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

شامپوی خوب برای جلوگیری از ریزش مو

به جز این که «برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟»، مهم است که به دیگر مسائل مراقبت از مو نیز توجه داشته باشید. برای مثال انتخاب یک شامپوی خوب می‌تواند در کاهش ریزش مو و روییدن دوباره‌ی آن اثر خوب نشان دهد. در ادامه ۲ شامپوی مناسب برای موهایی که ریزش دارند به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید هر دو شامپو را از وب سایت داروخانه آنلاین دارو به سادگی تهیه کنید:

۱. شامپو جلوگیری از ریزش مو ایروکس ۲۰۰ میلی لیتر

در مقالات پیشین وبلاگ داروخانه آنلاین دارو نیز از خواص شگفت‌انگیز سیر برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو صحبت کردیم. این شامپو نیز از عصاره‌ای سیر بهره می‌برد. در کنار عصاره‌ی سیر، از روغن جوجوبا نیز در فرمولاسیون این شامپو استفاده شده است. روغن جوجوبا موها را تقویت می‌کند، همچنین می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و ضخامت تار مو را افزایش دهد. این روغن فولیکول‌های مو را مرطوب و از خشکی که منجر به ریزش مو می‌شود جلوگیری می‌کند.

۲. شامپو تقویتی و ضد ریزش موی سینره مناسب انواع مو ۲۵۰ میل

در خیلی از خانه‌ها همه‌ی اعضاء خانواده از یک شامپو استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزء این خانواده‌ها هستید و با ریزش مو نیز درگیر هستید یا می‌خواهید از آن جلوگیری کنید، این شامپو مناسب شما است. از اصلی‌ترین مواد مؤثره‌ی فرمولاسیون این شامپو می‌توان به ویتامین E، ویتامین B6، زینک گلوکونات و عصاره‌ی گیاه نخل اره‌ای اشاره کرد. از دیگر مزیت‌های این محصول به جا گذاشتن بویی ملایم و خوشایند پی از شست‌وشوی موها است.

مواد غذایی برای رشد و تقویت مو

یکی از عواملی که باعث ریزش شدید مو می‌شود، پیروی از رژیم‌های لاغری غیراصولی با کالری بسیار اندک است. محدود کردن شدید کالری دریافتی به این معنی است که احتمالاً مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، اسیدهای چرب و روی را به اندازه کافی مصرف نمی‌کنید. این کمبودها، به خصوص اگر در مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد، می‌تواند منجر به نوعی ریزش مو به نام تلوژن افلوویوم شوند.

خبر خوب این است که این وضعیت به طور کلی قابل برگشت است، بنابراین داشتن عادات غذایی سالم‌تر و مغذی‌تر باعث می‌شود موهای شما دوباره رشد کنند. سلامت مو مطمئناً با عادات غذایی مرتبط است، اما ارائه‌ی علت و معلول مستقیم بین متغیرها در هنگام تغذیه بسیار دشوار است. به طور کلی توصیه می‌شود که یک رژیم غذایی متعادل، غنی از غذاهای ضد التهابی و گیاهی، مواد مغذی لازم برای تقویت رشد مو و جلوگیری از نازک شدن مو، داشته باشید‌.

علت ریزش مو در مردان

ریزش مو در مردان علت‌های متعددی دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها ریزش مو با الگوی مردانه است که در اثر تولید هورمون دی هیدرو تستوسترون (DHT) اتفاق می‌افتد. دیگر علت ریزش مو در مردان را می‌توان عارضه‌ی بعضی از بیماری‌ها مثل فشار خون بالا و اختلال عملکرد تیروئید دانست. ریزش مو در مردان جوان اگرچه در اعتماد به نفس آن‌ها اثرات بدی می‌گذارد، اما می‌تواند با رعایت بعضی نکات و مراجعه به پزشک به آسانی حل شود.

درمان و جلوگیری از ریزش مو در مردان

فرقی ندارد که علت ریزش مو در مردان چه باشد، اما باید بدانید که پیش از هر اقدامی باید به پزشک مراجعه کرد. گاهی اوقات ریزش مو یک نشانه از بیماری دیگری است و گاهی نیز در اثر کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی. پزشک با معاینه، انجام آزمایش و بررسی نتایج آزمایش به شما کمک می‌کند علت ریزش موی خود را بفهمید. بهترین درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان فقط و فقط با صلاح دید پزشک قابل انتخاب و انجام است، پس اگر دچار ریزش مو هستید از درمان‌های خودسرانه پرهیز و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

درمان و جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ ها

برای ریزش مو در زنان علل و عوامل زیادی را می‌توان برشمرد. برای مثال دوران بارداری و شیردهی به دلیل به هم ریختن تعادل هورمونی می‌تواند باعث ریزش مو شود. ریزش سکه ای مو در زنان و یا آلوپسی در زنان نیز می‌تواند در اثر ضعف سیستم ایمنی و البته استرس نیز به سراغ آن‌ها بیاید. هیچ عاملی به اندازه‌ی کنترل اضطراب در کنترل ریزش موی خانم‌ها و آقایان اثر ندارد.

درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان

خوب است تا راه های درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان را بدانیم و از آنها مطلع باشیم که در صورت بروز ریزش مو بتوانیم با درمان خانگی از آن جلوگیری کنیم.

درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان

گاهی درمان‌های خانگی ساده می‌توانند در کنار درمان‌های دارویی و کلینیکی اثر زیادی در ریزش مو داشته باشند. برای بخش پایانی این مقاله، چند درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان به شما معرفی می‌کنیم که احتمالاً کمتر درباره‌ی آن شنیده‌اید.

۱. ماسک تخم مرغ:
تخم مرغ سرشار از گوگرد، فسفر، سلنیوم، ید، روی و پروتئین است که با هم به رشد مو کمک می‌کنند. برای تهیه ماسک تخم مرغ
اول؛ یک عدد سفیده تخم مرغ را در ظرفی جدا کرده و یک قاشق چایخوری روغن زیتون و عسل به آن اضافه کنید.
دوم؛ این مواد را هم بزنید تا خمیری به دست آید و از ریشه تا نوک موها آن را بمالید.
سوم؛ بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با یک شامپوی ملایم و آب ولرم رو به خنک بشویید.

۲. چای سبز
چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که به تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. بسته به طول موهایتان، دو سه کیسه چای سبز را در یک یا دو فنجان آب داغ خیس کنید. وقتی خنک شد، آن را روی پوست سر و موهای خود بریزید و موهای خود را به آرامی ماساژ دهید. بعد از یک ساعت موها را با آب خنک بشویید.

۳. آلوئه ورا یک درمان خانگی مؤثر برای ریزش مو و تقویت رشد مو است. همچنین در کاهش مشکلات پوست سر مانند خارش و پوسته پوسته شدن هم مؤثر است. یک برگ آلوئه ورا را بردارید و ژل درون آن را با چاقو با قاشق بگیرید. ژل را روی موها و پوست سر خود بمالید و بگذارید حدود ۴۵ دقیقه بماند. در پایان موها را با آب معمولی شستشو دهید. برای مشاهده نتایج بهتر می‌توانید این کار را سه تا چهار بار در هفته انجام دهید.

با این ۳ درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان می‌توانید موهای خود را تقویت کنید و باعث رویش موهای جدید شوید. پیشنهاد می‌کنیم که ویش از به کار بردن این چند درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان، با پزشک خود نیز مشورت کنید، تا دچار حساسیت نشوید.

داروخانه آنلاین شبانه روزی آنلاین دارو فروشگاهی است که فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. فروش تنوع وسیعی از محصولات بهداشتی، آرایشی و مکمل‌ها، ارسال سریع و مشاوره‌ی رایگان و دلسوزانه مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه است. گروه جوان آنلاین دارو تلاش می‌کند، تجربه‌ی خریدی شیرین و متمایز به شما تقدیم کند.

author-avatar

درباره نادیا غفاری

زنی معمولی به شکلی بسیار غیرمعمولی. نوشتن برای من عادتی جنون‌آمیز است. من حتی وقتی نمی‌نویسم، در حال نوشتن‌ام. اما اینجا می‌نویسم تا از شما و با شما یاد بگیرم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید