مراقبت از مو

ریزش مو شدید دارم چکار کنم؟

ریزش مو شدید

بسیاری از افراد همیشه یا گاهی با ریزش مو درگیر هستند. این ریزش مو در برخی شدید و در برخی مقطعی و گذرا است. همه ما در دوره ای از زندگی دچار این نوع ریزش مو شده ایم. در این راستا انواع درمان ها را یا امتحان کرده ایم یا از اطرافیان شنیده ایم و مطمئن نبوده ایم که تا چه حد علمی و کاربردی است؟ اغلب درمان های شیمیایی و یا گیاهی را انجام داده ایم و نتیجه ای نگرفته ایم.

ریزش مو به دلیل اختلال در چرخه رشد مو اتفاق می افتد. شاید بیش از هر چیزی لازم باشد تا با ساختار مو و چرخه رشد و سلامتی مو آشنا شویم و بعد با مطالعه انواع درمان ها بهترین را انتخاب کنیم. در داروخانه آنلاین دارو سعی کرده ایم به اختلال و علت ریزش مو شدید بپردازیم.

چرخه رشد مو چیست؟

مو در بیشتر قسمت های سطح پوست به جز کف دست، کف پا، لب ها و پلک ها رشد می کند. در برخی مناطق بدن موها زخیم تر در برخی جاها کم پشت و کرک شکل هستند. چرخه رشد مو دارای سه مرحله است: آناژن، کاتاژن، تلوژن که اختلال در هر کدام از این مراحل ریزش مو شدید را به همراه دارد. برای اینکه علت ریزش مو شدید را بدانیم هر کدام را بررسی می کنیم.

✅ آناژن

مرحله فعال رشد مو آناژن نام دارد. در مرحله آناژن. سلول ها در ریشه مو به سرعت در حال تقسیم هستند. موهای جدید موهای قدیمی را به بالاترین نقطه از فولیکول هدایت کرده و در نهایت موی قدیمی خارج شده و از دوره خارج می گردد. در مرحله آناژن مو هر 28 روز یک سانتی متر رشد می کند. آناژن به طور طبیعی 2 تا 6 سال و برای موی سالم 5 تا 6 سال به طول می انجامد. موها فقط در مرحله آناژن قادر به رشد کردن هستند.

✅ کاتاژن

در این مرحله رشد مو متوقف شده است. بلکه دارد خود را آماده می کند تا جای خود را به موی جدید و جوان بدهد. مرحله کاتاژن موقتی است و حدودا 3 درصد موها در این فاز قرار دارند در این مرحله رشد مو متوقف شده و غلاف خارجی ریشه مو چروکیده می گردد که به انتحای چماقی مو معروف است.

چرخه رشد مو چیست؟

✅ تلوژن

در این مرحله موی کهنه توسط موی جدید به بالا فشار داده شده و می افتد و موی جدید جایگزین می گردد. این مرحله 2 تا 3 ماه به طول می انجامد. به مرحله تلوژن فاز استراحت مو هم گفته می شود. تلوژن برای موهای سر به 100 روز هم می انجامد و برای مژه، ابرو و سایر نقاط بدن طولانی تر نیز هست.

در این تایم استراحت مایع سفید رنگ سختی در ریشه مو ظاهر می شود. وقتی مرحله کاتاژن تمام شد مو دوباره وارد مرحله آناژن شده و به حیات خود ادامه می دهد. ختلال در هر یک از این سه دوره سبب می شود تا ریزش شدید مو رخ بدهد. معمولا علت ریزش مو جایگزینی مو پس از فاز تلوژن است که یا خیلی دیر اتفاق می افتد یا بنا به دلایلی دیگر رخ نمی دهد.

علت ریزش شدید مو

ریزش مو  به علت های آن بستگی دارد. علائم واقعی مانند خارش و درد معمولاً وجود ندارد مگر اینکه ناشی از بیماری التهابی پوست باشد.  ریزش شدید مو یعنی فردی که تا چند وقت پیش هیچ مشکلی از نظر ریزش مو نداشته و دریک بازه زمانی کوتاه و به طور ناگهانی یک قسمت یا همه ‌ی موی سر او دچار ریزش شده اند.

شما هم شنیده اید که ریزش موی طبیعی به 100 عدد در روز هم می رسد؟ معمولا این نوع از ریزش مو در هنگام خواب یا استحمام و از همه شایع تر در هنگام شانه زدن موها اتفاق می افتد. اما دلایل ریزش مو ناگهانی ریزش طبیعی مو را شامل نمی شود و در واقع علل دیگری دارد.

✅ ژنتیک

علت ریزش موی شدید می تواند بنا به دلایل ژنتیکی نیز باشد.اینکه شما این ژن را داشته باشید ریزش مو شدید اجتناب ناپذیر خواهد بود و تا حدی قابل کنترل است.

✅ عوامل هورمونی

هورمون تستسترون و دی هیدروتستسترون هم در آقایان و هم در خانم ها وجود دارد اما مقدار آن در بدن آقایان بالاتر است. افزایش سطح این هورمون‌ ها در بدن هر فرد نسبت به حالت عادی برای او، با افزایش میزان ریزش مو در ارتباط است. به همین دلیل درخواست آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون ‌ها یکی از اقدامات در بررسی دلایل ریزش مو شدید است. سپس درمان ریزش مو برای خانم ها و آقایان پیش گرفته می شود.

✅ رژیم های لاغری

باید با اطمینان به این موضوع بگوییم که رژیم های غذایی غیر اصولی برای لاغری از دیگر دلایل ریزش مو شدید هستند. وقتی بدن برای مدت طولانی عادت دارد به اینکه کالری دریافت کند و نگران فقر مواد غذایی در بدن نباشد خطری موهای شما را تحدید نمیکند مگر اینکه مشکل سلامتی داشته باشید.

وقتی تصمیم می گیرید در مدت زمان کوتاهی لاغر شوید بدن با شوک فقر منابع غذایی رو به رو می شود و غذا رسانی به ارگانهای فرعی مثل مو را قطع می کند و سعی می کند انرژی باقی مانده را برای نجات ارگانهای حیاتی ذخیره کند. رژیم های لاغری غیر اصولی یکی از پر رنگ ترین علت ریزش مو شدید است که به یکباره رخ می دهد.

علت ریزش شدید مو

✅ الگوی غذایی نامناسب

برخی از افراد در طی ماه ها و هفته از مواد مغذی استفاده نمی کنند. مثلا عده ای سبزیجات دوست ندارند یا میوه نمی خورند. عده ای خود را از مواد پروتئینی محروم می کنند و یا لبنیات و تخم مرغ با ذائقه آنها جور نیست. این سبک از الگوی غذایی نامناسب هم ریزش مو شدید را برای فرد به همراه خواهد داشت.

چرا که بدن باز در حالت فقر غذایی قرار گرفته و قادر نخواهد بود مواد مغذی و غذای مو را به آن برساند و همین امر سبب ساز علت ریزش مو شدید خواهد شد و چرخه رشد طبیعی و سالم مو برهم خواهد خورد. بدون وجود مواد مغذی هیچ یک از مراحل سه گانه چرخه رشد مو قادر نخواهند بود تکمیل شده و این سیکل معیوب می گردد.

✅ برخی بیماری ها

تینه‌ آ کاپیتس یک بیماری قارچی است که علت آن گروهی از قارچ‌ ها به نام درماتوفیت‌ ها هستند. محیط‌ های گرم و مرطوب برای رشد این قارچ‌ ها مساعد است به همین دلیل پوست و موی سر زیستگاه مناسبی برای آن‌ها محسوب می‌شود. شاخص ‌ترین علامت این بیماری ریزش موی شدید و ناگهانی است. ممکن است محل دچار ریزش مو، دردناک هم باشد. این بیماری به راحتی از یک شخص به شخص دیگر منتقل می‌ شود. استفاده از کلاه حوله و شانه‌ ی آلوده از راه‌ های انتقال این بیماری است.

یک علت ریزش مو شدید دیگر آلوپسی آره تا است که به ریزش موی سکه ای معروف است. مانند بیماری لوپوس نوعی بیماری خودایمنی است. در لوپوس کل بدن درگیر می‌شود و در آلوپسی آره ‌آتا، سلول‌های ایمنی تنها به فولیکول‌های موی سر حمله می‌کنند.

انواع مختلف ریزش مو و دلایل آن

همانطور که گفتیم علت ریزش مو  به عوامل مختلفی از ژنتیک گرفته تا تغذیه نامناسب را شامل می شود. تمامی موارد اشاره شده در چرخه مو اختلال ایجاد کرده و سبب ریزش مو تدریجی و یا ریزش مو شدید می شوند. به انواع مختلف ریزش مو میپردازیم:

ریزش آندروژنیک

 ریزش مو آندروژنیک یک اختلالی است که اکثر خانم ها و آقایان با آن دست و پنجه نرم می ‌کنند. آلوپسی آندروژنیک اختلال ارثی و ژنتیکی است و به ژن افراد مربوط می شود که درمان و کنترل آن با دارو یا جراحی توسط متخصص پوست مو و زیبایی تا حد بسیاری از ریزش مو شدید می کاهد.

ریزش مو با الگو زنانه

اختلال ریزش مو با الگوی زنانه در ابتدا به شکل نازک شدن تار مو هست. اختلال ریزش مو در زنان یک قسمت طبیعی در چرخه افزایش سن است که بعد از بلوغ ایجاد می‌ شود. ریزش مو در زنان به شکل نازک شدن موها قابل مشاهده است و ممکن است به ندرت به طاسی ختم شود. درمان نازک شدن مو در این بخش از ریزش مو در زنان با مراقبت از مو و با راهنمایی و درمان توسط متخصص مو و پوست و بررسی هورمون ها و در نظر گرفتن علائم ریزش موی هورمونی در زنان می توان این اختلال را تا حد بسیاری کنترل کرد.

ریزش مو با الگوی مردانه

ریزش مو با الگوی مردانه نیز بعد از بلوغ شروع شده و ممکن است تا سال ها به طول انجامد. ریزش شقیقه مو اختلالی است که در قسمت فوقانی شقیقه ها و فوقانی سر ایجاد می شود.

ریزش مو با الگوی مردانه

ریزش سکه ای مو

نوعی بیماری پوستی است که ریزش موهای سر به صورت لکه ای اتفاق می افتد. ریزش موی سکه ای معمولا در قسمت پوست سر اتفاق می افتد اما ممکن است این اختلال در قسمت ابرو و یا ریش نیز دیده شود. در بعضی از شرایط قبل از ریزش مو ناحیه مربوطه ممکن است دچار خارش و یا درد شود.

تلوژن افلوویوم

در این نوع ریزش مو فولیکولهای پوست سر به طور همزمان وارد مرحله استراحت می‌ شوند که نام آن تلوژن است. ریزش مو در مردان در این نوع اختلال زمانی آغاز می‌ شود که فولیکول ها بعد از مرحله استراحت وارد مرحله بعدی که رشد نام دارد نشوند. این نوع ریزش مو ممکن است به علت های متعددی مانند تیروئید، جراحی و زایمان و در شرایطی بر اثر کمبود ویتامین و کمبود آهن اتفاق افتد.

آناژن افلوویوم

این نوع از انواع ریزش مو بر اثر درمان های شیمی درمانی به وجود می‌آید. داروهای مصرف شده در برخی از درمان های پزشکی بسیار قوی هستند و عوارض جانبی مصرف این نوع داروها با تولید فولیکولهای پوست سر ارتباط مستقیم دارد. برای درمان این نوع عارضه از ریزش مو حتما باید تحت نظر متخصص پوست و مو قرار گیرید.

آلوپسی آره آتا

یک نوع عارضه خود ایمنی است که سلول ها به فولیکول های مو حمله می‌کنند و باعث ریزش شدید مو می‌شوند.

تینیا کپیتیس

این نوع کچلی سر توسط کرم حلقوی ایجاد شده و باعث ریزش مو شدید می شود. اختلال به وجود آمده در این نوع ریزش موی سر نوعی عفونت قارچی سر است که یکی از علت ریزش موی سر در کودکان است. در این نوع ریزش مو فرد احساس خارش می‌کند و نواحی دچار کچلی که به شکل دایره های کوچک است دچار التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن می‌شوند. در برخی از شرایط حاد پوست سر با تاول های چرکین و زخم همراه است.

علائم ریزش مو

همانطور که گفته شد در اکثر مواقع ریزش مو به تدریج اتفاق می افتد و در مراحل اولیه حتی متوجه ریزش آن نخواهید شد اما به مرور زمان متوجه می شوید که این ریزش مو شدید است و حجم موهای کم شده اند و در پی یافتن علت ریزش مو شدید خود خواهید بود.

1. سستی ریشه مو

کنده شدن راحت موها به هنگام کشیدنشان یک علت ریزش مو شدید است. معمولا این اتفاق به راحتی افتاده و در شانه زدن موها رایج است.

2. مشاهده ریزش

تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام و روی رختخواب، یا متوجه ریزش مو شدید در هنگام بستن موها

علائم ریزش مو

3. کاهش تراکم موها

دیده شدن کف سر در صورتی که متوجه تراکم کم موهای خود می شوید. بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که حجم موهای شما متناسب با قبل خیلی کم تر شده و قادر خواهید بود کف سر خود را بدون قرار گرفتن زیر نور مستقیم مشاهده کنید.

درمان ریزش مو

حالا که با ساختار مو و انواع ریزش مو و علائم ریش مو شدید آشنا شدیم بهتر است به مبحث درمان نیز بپردازیم. قبل از اینکه به اینکه چگونه ریزش موها را درمان کنیم داروخانه آنلاین دارو قصد دارد تا توصیه هایی را در مراقبت از موها برشمارد. یکی از علت هایی که می تواند موها را در معرض آسیب قرار بدهد استفاده از سشوار و یا اتوی مو است. سعی کینید کمتر موها را در حرارت مستقیم این وسیله ها قرار دهید تا از به وجود آمدن علت ریزش مو شدید جلوگیری شود.

درمان با مکمل ضد ریزش

از آنجایی که معمولا چرخه سلامت موها با مواد مغذی تداوم پیدا می کند و در صورت نرسیدن غذای مو به این ارگان سبب اختلال در این چرخه می شود بهتر است از مولتی ویتامین های مخصوص مو استفاده کنید. مکمل و ویتامین مو حاوی ویتامین A,B,C,E,D  بیوتین و آهن است. در برخی از این مکمل ها موادی موثر برای جلوگیری از ریزش مو به کار برده شده است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد نانو حیات ۶۰ عددی

قرص فولیکوژن اروند فارمد باعث افزایش و بهبود عملکرد سلولی فولیکول های مو می شود. در نتیجه ریزش آن ها نیز کمتر و رفته رفته قطع می شود.

استفاده از داروهای تخصصی مو

برخی داروها مثل ماینوکسیدیل، داروهای ضد آندروژن، اسپیرنولاکتون، کتوکونازول، فیناسراید و داروهای ضد قارچ معمولا با توجه به تشخیص پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. مهم است که علت ریزش مو شدید شناسایی شده و بعد از این داروها استفاده گردد. در کنار این داروها محلول تقویت کننده موی سر نیز موثر است.

در حال حاضر محصولات ضد ریزش و تقویت کننده مو بسیار زیادی در بازار موجود است. این محصولات با تقویت میزان گردش خون، اکسیژن رسانی و همچنین تامین مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو، از ریزش موها جلوگیری می کنند. پس از استفاده از ضد ریزش ها، نیازی به شستشوی موها وجود ندارد و حس چربی بر روی موها ایجاد نمی شود.

قرص ضد ریزش مو رینفولتیل گیاهی بوده و اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده آن چای سبز است. چای سبز یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های غنی از آنتی اکسیدان در سراسر جهان است. بیشتر آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز از ترکیباتی به نام فلاونول‌ها به دست می‌آیند. این مواد ریزش مو را به حداقل خواهند رساند.

همچنین این ماده رشد مو را تقویت می‌کند، مطالعات مختلف نشان می‌دهد که چای سبز می‌تواند از رشد موی سالم حمایت کند. این ماده می‌تواند با تحریک فولیکول‌های مو و جلوگیری از آسیب به سلول‌های مو و پوست، رشد مو را در افرادی که ریزش موی مرتبط با هورمون دارند، افزایش دهد. همچنین می توانید با توجه به ترکیبات موثر در این مکمل با بهترین زمان مصرف قرص رینفولتیل نیز آشنا شوید.

محلول تقویت کننده موی سر آقایان رینفولتیل ۱۰عددی

این محلول با عملکرد چندگانه خود می تواند به بهبود وضعیت موها کمک کند. این محلول از ریزش موهای سر جلوگیری می کند و با تحریک رشد و رویش مجدد موها، به افزایش حجم مو نیز کمک می کند. از سوی دیگر استفاده از این محصول سبب می شود تا موهای ضعیف دوباره تقویت شده و استحکام لازم را به دست بیاورند.

محلول تقویت کننده موی سر بانوان رینفولتیل ۱۰ عددی

رینفولتیل مناسب بانوان دارای عصاره گیاه سائو پالمتو یا همان نخل اره ای، عصاره مریم گلی، عصاره درخت جینکو، جنسینگ، چای سبز، نعنا فلفلی و لیمو و سالیسیلیک اسید است. قرار گرفتن این ترکیبات در کنار هم این محصول را به یک مجموعه کامل تبدیل کرده است که تاثیرگذاری خوبی دارد.

درمان های جانبی

به این روش در واقع روش های جایگزین می گوییم. مثل تزریق فیلرها، پی آر پی و کاشت مو که معمولا در موارد حاد و یا طاسی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اهمیت جلوگیری از ریزش مو

همانطور که گفته شد ممکن است تا مدتها متوجه روند اختلال در چرخه سلامتی موهای خود نشوید و زمانی متوجه شوید که حجم زیادی از موهای سر خود را از دست داده اید. و متوجه تراکم کم آنها شده اید.

در این مرحله اگر به جلوگیری از ریزش موهایتان اهمیت ندهید ممکن است فولیکولها از بین رفته و زمانی که فولیکولی در پوست سر شما وجود نداشته باشد مویی هم رشد نخواهد کرد. پس به موقع به پزشک متخصص مراجعه کرده و درمان ریزش موهای خود را جدی بگیرید. اهمیت به سلامتی مو و توجه به دریافت مواد مغذی مهم تر از درمان است.

علت ریزش موی شدید و ناگهانی از ریشه چیست؟

ریزش مو معمولا اتفاق استرس زایی است. گاهی این ریزش میتواند به علت استفاده از مواد آرایشی مثل رنگ مو و دکلره باشد که سبب سوختن و تجزیه شدن ساقه موها می شود. معمولا در این نوع از آسیب ریشه موها کمتر علت ریزش مو شدید هستند و در واقع این ریزش بر اثر شکنندگی موها از ساقه است.

اما وقتی مشاهده می کنید که موهای شما از ریشه ریزش دارند و این ریزش شدید است موجب استرس می گردد و ناراحت کننده است. معمولا علت ریزش مو شدید و ناگهانی از ریشه به علت مشکل در فولیکول مو است یا پس از سیکل کاتاژن موها دیگر رشد نمی کنند و دیرتر رشد می کنند.

درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان

خوب است تا راه های درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان را بدانیم و از آنها مطلع باشیم که در صورت بروز ریزش مو بتوانیم با درمان خانگی از آن جلوگیری کنیم. درمان های خانگی بسیاری برای ریزش مو شدید در زنان وجود دارد. اما علمی ترین آنها را با شما درمیان می گذاریم:

روغن تراپی

استفاده از روغن های گیاهی مثل رزماری، نارگیل، بادام و فندق تا حد زیادی می تواند موهای شما را به صورت موضعی تغذیه و ریزش مو شدید را درمان کند و مواد مغذی را به ریشه موها برساند.

 ماسک پروتئینی

ماسک پروتئینی را می توانید با ترکیب: تخم مرغ، مایونز و روغن زیتون و کمی روغن نارگیل بسازید. و در زمان استحمام موهای خود را با آن ماساژ دهید.

درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان

ماساژ مو

هر روز موهای خود را با برس چوبی ملایم شانه کنید و ماساژ دهید. حتی می توانید در هنگام استراحت دستهای خود را به آرام بر روی کف سر فشار داده و سبب خو رسانی بیشتر به ریشه موها شوید.

درمان گیاهی ریزش شدید مو

گیاهان دارویی هدیه های طبیعت هستند که معمولا برای انواع بیماری ها کاربرد دارند و در علم داروسازی نیز از آن ها استفاده می شود در خصوص بررسی علت ریزش مو شدید مشاهده شده است که گیاهان دارویی و دمنوش ها نیز از ریزش مو شدید بسیار جلوگیری می کنند. (دمنوش ریبوس، دمنوس گل یاسمن، دمنوش زنجبیل، نعنا فلفلی، بابونه، مریم گلی) در درمان و جلوگیری از ریزش مو شدید بسیار موثر هستند.

دارو برای ریزش مو شدید

پژوهش های گسترده ای صورت گرفته است تا از علت ریزش مو شدید جلوگیری شود مثل درمان هایی که ذکر کردیم و علاوه بر آنها استفاده از داروهای تقویت کننده مو که همه مواد مفید برای مو را یکجا باهم دارند یکی از این داروها مکمل ضد ریزش رینفولتیل است. که از ترکیبات پایه گیاهی برخوردار است و در زمان کوتاهی سبب جلوگیری از ریزش موی شدید و ناگهانی می شود.

دارو برای ریزش مو شدید

مکمل قرص ضد ریزش مو رینفولتیل ۶۰ عددی

این مکمل علاوه بر مواد گیاهی دارای مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای رشد مو نیز هست. همچنین این مکمل دارای عصاره نخل اره‌ای است، نخل اره ای مکملی است که به رشد مجدد مو کمک می کند.

ریزش مو شدید و ناگهانی

یک علت ریزش مو شدید که بسیار هم شایع است به دلیل حجم زیاد استرسی است که فرد متحمل می شود. استرس موجب برهم خوردن هورمون های موثر در رشد مو و سلامتی مو می شود همچنین استرس سبب ترشح هورمون کورتیزون شده که مقدار زیاد آن برای موها مضر است. استرس یکی از دلایل پر رنگ ریزش مو شدید و ناگهانی است. زیرا به بدن شوک وارد می شود.

برای ریزش شدید مو چه قرصی بخوریم؟

استفاده از مکمل های گیاهی ضد ریزش مو و یا مولتی ویتامین هایی که سبب رشد مو می شوند مهم است و معمولا زنان دچار کمبود انواع ویتامین ها هستند و با بررسی اینکه کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو در زنان می شود؟ می تواند بهترین مکمل را انتخاب نمود.

درمان سنتی ریزش مو شدید

طب سنتی امروزه به عنوان یک طب مکمل در کنار علم پزشکی کاربردهای موثری دارد. تمامی روش های درمان خانگی و یا راه حل های گیاهی که برشمردیم همگی زیر مجموعه درمان سنتی هستند، اما راه حل های دیگری نیز وجود دارند که خواص دارویی دارند مانند:

گذاشتن حنا روی مو

در درمان سنتی، یکی از راه‌های درمان ریزش مو شدید، گذاشتن حنا روی مو‌ها و پوست سر است. حنا با افزایش گردش خون در پوست سر، باعث سرعت بخشیدن به رشد مو می ‌شود و سلامت مو‌ها را بهبود می‌ بخشد. همچنین استفاده از گیاه حنا برای مو، می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

خمیر سدر

سدر با ویتامین‌های خود باعث تقویت مو و از بین بردن موخوره‌ ها می‌شود. از دیگر خواص سدر برای مو، رفع ریزش مو و ضد شوره بودن آن است. با ترکیب آب و پودر صدر باهم خمیر صدر تهیه کرده و روی موهای خود بگذارید.

چگونه از ریزش شدید مو جلوگیری کنیم؟

تمامی راه حل هایی که برشمردیم در واقع جواب این سوال است. اما در انتهای این متن باید یک نکته اساسی را مرور کنیم. آن هم روش زندگی سالم است. اگر از داروهای خاصی استفاده نمی کنید و یا علت ریزش موی شما بیماری خاصی نیست. مهم است که ابتدا بهداشت مو و کف سر را رعایت کرده و از لوازم شخصی استفاده کنید مثل: شانه، بالشت و کلاه.

در کنار آن ورزش به تنظیم هورمونهای بدن کمک کرده و از علت ریزش مو شدید ناشی از اختلال هورمونی تا حد بسیاری جلوگیری می کند و در نهایت از شوینده مناسب پوست سر خود و تغذیه مناسب و مغذی پیروی کنید و هرگز خود را از منابع غذایی مفید محروم نکنید. با رعایت این نکات تا حد بسیاری از ریزش شدید مو می توانید جلوگیری و یا پیشگیری کنید.

داروخانه آنلاین شبانه روزی آنلاین دارو فروشگاهی است که فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. فروش تنوع وسیعی از محصولات بهداشتی، آرایشی و مکمل‌ها، ارسال سریع و مشاوره‌ی رایگان و دلسوزانه مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه است. گروه جوان آنلاین دارو تلاش می‌کند، تجربه‌ی خریدی شیرین و متمایز به شما تقدیم کند.

author-avatar

درباره الناز فتحی

وقتی نوشتن را آغاز می‌کنم، نه می‌دانم به کجا خواهم رفت و نه می‌دانم در مسیر چه چیزهایی کشف خواهم کرد. پژوهش، نمای بیرونی فکرکردن است و سفر میان دریچه های کشف نشده "من میان این دریچه ها سفر می کنم"

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید