مراقبت از مو

قرص جلوگیری از ریزش مو در زنان

قرص جلوگیری از ریزش مو

ظاهر آراسته و زیبای ما در روحیه‌ی خودمان و زندگی اجتماعی ما اثر مهمی دارد. حتی زندگی خانوادگی و مراودات ما با دوستان ما نیز می‌تواند تحت اثر این عامل قرار گیرد. موها یکی از مهم‌ترین عامل‌های این زیبایی و آراستگی هستند. به خصوص در خانم‌ها که تغییر رنگ و مدل و اندازه‌ی مو تغییرات بزرگی می‌آفریند. اما در عصر ما، ریزش مو این زیبایی را بیش از پیش تهدید می‌کند. داروها، محصولات موضعی، روش‌های کلینیکی و تهاجمی و … همه پیدا شده‌اند تا به ما کمک کنند با این مشکل مقابله کنیم. این مقاله از وبلاگ داروخانه آنلاین دارو نیز قصد دارد شما را با قرص جلوگیری از ریزش مو و به طور خاص‌تر قرص جلوگیری از ریزش مو در زنان و جزئیاتش آشنا کند. به یاد داشته باشید که فاصله‌ی شما برای خرید قرص ضد ریزش و تقویت کننده مو یا هر محصول بهداشتی دیگری از داروخانه آنلاین دارو، تنها چند کلیک است و بس.

علل ریزش مو در مردان و زنان

علت‌های ریزش مو در خانم‌ها و آقایان بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که فکرش را می‌کنیم. برای پرداختن به قرص جلوگیری از ریزش مو در زنان و مردان، لازم است اول به بعضی از این عوامل بپردازیم. در ادامه بخشی از این عوامل را معرفی می‌کنیم تا در ادامه بتوانیم درباره‌ی جلوگیری از ریزش مو و قرص جلوگیری از ریزش مو صحبت کنیم.

عواملی که در ظاهر یک آقا تغییر ایجاد می‌کنند درست خلاف خانم‌ها محدود است. شاید به همین دلیل است که ریزش مو در آقایان به همان اندازه که شیوع دارد، ناراحت‌کننده هم هست. یکی از عوامل مؤثر در ظاهر آقایان موی صورت یا ریش است. مویی که پس از بالغ شدن یک پسربچه در نوجوانی بر صورت او می‌روید. تغییر مدل ریش، بودن و یا نبودن آن بر روی ظاهر زیبا و خوش‌چهرگی یک آقا بسیار مؤثر هستند.

شاید ندانید که ریزش ریش و سبیل نیز یکی از عارضه‌های نسبتاً شایع بین آقایان است. این عارضه که آلوپسی باربا (Alopecia Barbae) نام دارد، یک بیماری خود ایمنی است که در آن فولیکول‌های موی صورت، مورد حمله‌ی بدن شما قرار می‌گیرد و باعث ریزش مو سکه‌ ای می‌شود.

علت ریزش مو در مردان هر چه که باشد، با مراجعه به پزشک و شروع درمان می‌توان آن را حل و روند ریزش را معکوس کرد. در چنین مواردی اولین اقدام بایستی مراجعه کردن به یک پزشک عمومی حاذق باشد.

مدل مو:

اگر اغلب اوقات موهای خود را به سختی به سمت بالا یا عقب می‌کشید و می‌بندید، اولین نشانه‌های مشکل ممکن است شکستگی موهای اطراف خط مو باشد یا دیدن ناحیه‌های ریزش مو در جایی که محکم‌تر کشیده می‌شوند. به عنوان مثال کم‌پشت شدن موها بین بخش‌های یافته شده‌ی مو باشد. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، استایل موهای خود را به حالتی تغییر دهید که کشیده نمی شود تا موها دوباره فرصت رشد پیدا کنند. قیطان‌ها و کش‌های سر ضخیم تر را انتخاب کنید و مطمئن شوید که قیطان ها را بیش از دو ماه استفاده نمی‌کنید. تغییر مدل مو همچنین می‌تواند به کاهش نحوه‌ی کشیدن موهای شما کمک کند و به آن‌ها اجازه برای بهبودی بدهد.

رژیم غذایی نامناسب:

کمبود مواد مغذی ممکن است بر ساختار مو و رشد مو به طور همزمان تأثیر بگذارد. این اثرات روی رشد مو عبارت‌اند از تلوژن افلوویوم حاد (TE)، یک اثر شناخته شده کاهش وزن ناگهانی یا کاهش مصرف پروتئین است. همچنین آلوپسی منتشر نیز در موارد کمبود نیاسین مشاهده می‌شود.

علل ریزش مو در مردان و زنان

بلوغ:

بلوغ باعث نوساناتی در سطح هورمون می‌شود که به طور بالقوه می‌تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد. ریزش موی الگو (چه زنانه و چه مردانه) می‌تواند بلافاصله پس از بلوغ شروع شود و با گذشت زمان پیشرفت کند. ریزش موی الگو شایع‌ترین علت ریزش مو در مردان و زنان است.

بارداری:

ریزش مو در دوران بارداری _اگرچه چندان شایع نیست_ طبیعی است. به خصوص زمانی که به تغییرات هورمونی یا مشکلات خاص سلامتی مربوط باشد. رشد مو باید با گذشت زمان و صبوری یا با درمان علت زمینه‌ای شروع شود. ریزش مو پس از بارداری حدود چهار ماه پس از زایمان به اوج خود می‌رسد.

چند نوع ریزش موی ناشی از اضطراب و فشار روانی

۱. تلوژن افلوویوم (TE):

تلوژن افلوویوم (TE) زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد فولیکول‌های مو که در واقع موهای در حال رشد هستند، تغییر کند. اگر این تغییر در مرحله تلوژن – یا استراحت – رشد مو رخ دهد، می‌تواند منجر به ریزش شود. این نازک و کم‌پشت شدن مو ممکن است در سرتاسر سر ایجاد نشود، بلکه اغلب به صورت بخش‌هایی محدود به‌ویژه در مرکز پوست سر دیده می‌شود. افراد مبتلا به TE معمولاً تمام موهای سر خود را از دست نمی‌دهند.

در موارد شدیدتر، ممکن است نازک شدن مو را در سایر قسمت های بدن هم تجربه کنند. این نواحی شامل ابرو یا ناحیه تناسلی می شود. TE را می‌توان دومین نوع رایج ریزش مویی به شمار آورد که متخصصان پوست آن را در بین مراجعان خود می‌بینند. تلوژن افلوویوم ممکن است برای مردان و زنان در هر سنی اتفاق بیافتد. ریزش موی ناشی از TE کاملاً برگشت‌پذیر و قابل درمان است. TE به فولیکول‌های مو آسیب دائمی نمی‌رساند. علت TE در شما بر روی رشد موهای شما در چند ماه یا بیشتر تأثیر می گذارد.

۲. ریزش سکه ای مو (AA):

این نوع ریزش مو یک نوع بیماری خودایمنی است. زمانی که سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می‌کند، این بیماری ایجاد می‌شود. ریزش سکه ای مو ممکن است در اثر استرس ایجاد و منجر به ریزش مو شود. موها ممکن است به صورت تکه‌های گرد روی پوست سر یا در کل پوست سر، صورت یا بدن از بین بروند. در شکل شدیدتر AA که به نام آلوپسی یونیورسالیس شناخته می شود، موهای کل بدن می‌ریزد.

در اکثر مواقع موها دوباره رشد می‌کنند. AA می‌تواند مردان و زنان را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد و بیش از ۶ میلیون نفر را در ایالات متحده درگیر کرده است. هیچ درمان شناخته شده‌ای برای AA وجود ندارد، اگرچه برخی از داروهای تجویزی وجود دارد که ممکن است به افرادی که بیش از ۵۰ درصد ریزش مو دارند، کمک کند.

۳.تریکوتیلومانیا:

تریکوتیلومانیا به عنوان اختلال کندن مو نیز شناخته می‌شود. این شامل میل به کندن موها از پوست سر یا سایر قسمت های بدن است. این یک اختلال کنترل تکانه دسته‌بندی می‌شود. ممکن است متوجه شوید که کشیدن مو بدون فکر و اختیار اتفاق می‌افتد، مانند زمانی که حوصله‌تان سر رفته یا حواس‌تان پرت است. کشیدن مو ممکن است عمدی‌تر باشد و به عنوان وسیله ای برای تسکین استرس یا سایر احساسات منفی استفاده شود.

کندن مو از پوست سر، ابروها و مژه‌ها نیز ممکن است. این ممکن است باعث استرس بیشتر شود و چرخه‌ی اختلال را تداوم بخشد. تریکوتیلومانیا اغلب در سنین قبل از نوجوانی ایجاد می‌شود و می‌تواند تا پایان عمر ادامه داشته باشد. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث تریکوتیلومانیا می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است ژنتیکی باشد.

درمان ریزش مو

برای این که بهترین دارو برای ریزش مو را صدا کنیم، نیاز است که اول بدانید دلیل ریزش موی شما چیست. از آن جایی که ما آدم‌هایی معمولی و غیرمتخصص هستیم بایستی به پزشک متخصص پوست و مو یا یک دکتر عمومی ماهر مراجعه کنید تا شما را معاینه کند و آزمایش‌های لازم را برای شما تجویز کند. پس از انجام این آزمایش‌ها، بررسی آن‌ها با نظر پزشک و مشخص شدن دلیل ریزش مو، می‌توان قرص تقویت موی سر یا بهترین مولتی ویتامین برای ریزش مو را بشناسید‌.

داروهای ضد ریزش مو

ناگفته پیدا است که شما نباید به هیچ وجه خودسرانه هیچ دارویی را چه برای ریزش مو و چه دیگر بیماری‌ها استفاده کنید. اما برای آشنایی در این بخش از مقاله‌ به بعضی از پرمصرف‌ترین داروهای ریزش مو اشاره خواهیم کرد.

داروهای ضد ریزش مو

ماینوکسیدیل:

ماینوکسیدیل تنها داروی ریزش مو است که سازمان غذا و دارو کشور آمریکا (FDA) آن را تأیید کرده است. چندین دهه است که ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. این دارو با افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو بر سلول های فولیکولی تأثیر می‌گذارد. خاتمه‌ی درمان با این دارو، خصوصا به طور ناگهانی منجر به ریزش موی پیشرونده طی ۱۲ تا ۲۴ هفته می‌شود. دانشمندان کشف کردند که MS فاز تلوژن را در موش‌های تحت درمان به ۱ تا ۲ روز در مقایسه با تقریباً ۲۰ روز در موش های بدون درمان کوتاه می‌کند. افزایش سرعت سنتز DNA که در آناژن وجود داشت نشان می‌دهد ماینوکسیدیل سلول های زایای موی ثانویه فولیکول های تلوژن را تحریک می‌کند و باعث تغییر سریع به فاز آناژن می‌شود.

فیناستراید: این دارو نوعی داروی معروف مهارکننده‌ی هورمون ۵- آلفا ردوکتاز است. این عملکرد فیناستراید با متوقف کردن تستوسترون (هورمون جنسی) و تبدیل آن به هورمون دیگری به نام دی هیدرو تستوسترون (DHT) پیش می‌رود. هورمون DHT می‌تواند باعث بزرگتر شدن پروستات شود. همچنین می‌تواند رشد موهای شما را متوقف کند. تحقیقات نشان می‌دهد که فیناستراید اغلب بسیار خوب عمل می‌کند.

در کارآزمایی‌های بالینی طولانی‌مدت کنترل‌شده با دارونما که در مجله تحقیقات سمپوزیوم درماتولوژی تحقیقاتی منتشر شد، ۹۰ درصد از مردان مبتلاء به ریزش مو که از فیناستراید استفاده می‌کردند یا موهای خود را حفظ کردند یا شاهد بهبود رشد موی خود بودند. به همین دلیل فیناستراید را می‌توان یک قرص جلوگیری از ریزش مو با عملکرد عالی نامید که عوارض ماینوکسیدیل را نیز ندارد.

انواع قرص های جلوگیری از ریزش مو

انواع قرص جلوگیری از ریزش مو عملکردی شبیه به هم دارند. این قرص‌ها و کپسول‌ها، یا تمرکز خود را بر روی تحریک فولیکول مو برای رشد دوباره می‌گذارند و یا شبیه به مکمل غذایی، فولیکول مو را تغذیه می‌کنند تا برا رشد مجدد کمبود نداشته باشد.

بعضی دیگر از انواع قرص جلوگیری از ریزش مو در زنان و مردان باعث توقف عملکرد هورمونی به نام دی هیدرو تستوسترون (DHT) می‌شوند که یک محصول جانبی هورمون تستوسترون است و باعث ریزش مو با الگوی مردانه می‌شود. از دیگر عملکردهای داروهای ضد ریزش مو می‌توان به آن‌هایی اشاره کرد که پوست کف سر را به صورت موضعی تحریک می‌کنند تا خون‌رسانی و در نتیجه غذارسانی و اکسیژن‌رسانی به آن افزایش باید و موها دوباره پرپشت شوند.

آیا ریزش موی هورمونی در زنان قابل درمان است؟

ریزش موی هورمونی در زنان وابطه به سن نیست. وقتی هورمون های زنانه، به هم می ریزد و ریتم ترشح آن از تنظیم خارج می شود در هر سنی که باشید، پیامدهایش گریبانتان را می گیرد. صبح ها که از خواب بیدار می شوید با حجم عظیمی از موهای خود روی رختخواب مواجه هستید یا با شانه زدن به موها نیز مقدار زیادی مو را روی شانه مشاهده می کنید. در موقع شستن موها و استحمام که دیگر، اوضاع از این هم بدتر می شود. به طور قطع، ریزش موی هورمونی در زنان از شدیدترین و بدترین ریزش های مو است.

اگر شما به پزشک مراجعه کرده‌اید، آزمایش‌های لازم را انجام داده‌اید و مشخص شده ریزش موی شما دلایل هورمونی دارد، می‌توانید در کنار داروهای خود با مشورت پزشک‌تان از یک محصول عالی برای ریزش موی هورمونی استفاده کنید. استفاده از محلول رینفولتیل درمان ریزش مو هورمونی را سرعت می‌بخشد و کمک می‌کند سریع‌تر موهای سالم و زیبای خود را به دست بیاورید.

مزایای استفاده از قرص جلوگیری از ریزش مو

از آن جا که سلامت موهای ما بخش مهمی از سلامت کلی بدن ما و در واقع یکی از نشانه‌های آن است، مهم‌ترین مزیت استفاده از قرص تقویت مو سر این است که این سلامت و شادابی را دوباره به ما برمی‌گرداند.
مزیت دیگر این است که با مصرف قرص تقویت مو ما به طور فشرده‌ای از نتایج سال‌ها تحقیق و مطالعه‌ی علمی با کمترین میزان عوارض استفاده می‌کنیم.
اگرچه اعتماد به نفس و عزت نفس نباید وابسته به ظاهر ما باشد و این فقط با آگاهی و تمرین میسر است، اما مصرف کردن قرص برای ریزش مو می‌تواند با برگرداندن موهای زیبا و سالم به ما در این مهم نیز کمک کند.

قرص جلوگیری از ریزش مو در زنان

در این بخش از مقاله به دو داروی خوراکی و موضعی برای جلوگیری از ریزش مو در زنان خواهیم پرداخت. تنوع قرص جلوگیری از ریزش مو در زنان نسبتاً زیاد است، اما برای آن که از حوصله‌ی مخاطب یعنی شما خارج نشویم، تنها درباره‌ی همین دو مورد صحبت می‌کنیم.

کتوکونازول (Ketoconazole):

کتوکونازول که به عنوان یک درمان موضعی با نسخه در دسترس است، در حال حاضر برای درمان عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود. تولید هورمون تستوسترون و سایر آندروژن‌ها توسط غده‌ی فوق کلیوی و اندام‌های تناسلی (در زنان تخمدان‌ها) را مهار می کند. این اثرات ضد آندروژنی را می‌توان برای کمک به درمان ریزش مو استفاده کرد. عوارض جانبی قابل توجهی نیز گزارش نشده است.

سیپروترون استات (Cyproterone Acetate):

داروی سیپروترون استات برای کاهش میل جنسی بیش از حد در مردان و برای درمان پرخاشگری جنسی شدید استفاده می‌شود. همچنین برای هیرسوتیسم شدید در زنان در سنین باروری و برای آلوپسی آندروژنتیک در زنان تجویز می‌شود. سیپروترون استات اثرات خود را با جدا کردن اتصال دی هیدرو تستوسترون (DHT) به گیرنده‌های آن اعمال می‌کند.

پزشکان این دارو را یکی از آخرین راه‌ها برای درمان ریزش موی زنانه به دلیل عوارض جانبی طولانی مدت احتمالی آن می‌دانند. مانند هر دارویی، عوارض جانبی دیگری، غیر از موارد ذکر شده در توضیحات بسته‌بندی نیز ممکن است رخ دهد. اگر متوجه یک عارضه جانبی غیرعادی یا آزاردهنده شدید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید و مشورت کنید.

قرص های ویتامین ضد ریزش و تقویت مو

در داروخانه آنلاین دارو می‌توانید به تنوع فراوانی از مکمل برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن دست یابید. همواره تعدادی از این محصولات انتخاب و با قیمتی بسیار مناسب‌تر به شما عرضه می‌شوند. در ادامه دو قرص که می‌توان گفت جزء بهترین انواع مکمل و مولتی ویتامین برای رشد مو هستند به شما معرفی می‌کنیم، که همین حالا از وب سایت داروخانه آنلاین دارو قابل خرید است.

قرص های ویتامین ضد ریزش و تقویت مو

۱. قرص کلاژن پلاس آپوویتال ۳۰ عددی

کلاژن یکی از اجزائی است که به تولید کراتین (پروتئینی که مو را می‌سازد) کمک می‌کند. هرچه بدن به کلاژن بیشتری دسترسی داشته باشد، شروع رشد مجدد مو برای آن آسان‌تر خواهد بود. قرص کلاژن پلاس از برند آپوویتال کلاژنی که بدن برای رویاندن درباره‌ی موها نیاز دارد، در اختیارش می‌گذارد. همان طور که از نام این قرص مکمل هم معلوم می‌شود، فقط حاوی کلاژن نیست، بلکه از ویتامین ث و آل لیزین نیز در ترکیبات آن استفاده شده است. ویتامین ث خود زمینه‌ساز تولید کلاژن در بدن ما است. ال لیزین نیز در ریشه‌ی مو وجود دارد و مسئول شکل و حجم موها است. کمبود ال لیزین می‌تواند باعث ریزش مو شود، اما دریافت کافی از این اسید آمینه می‌تواند از این مشکل جلوگیری کرده و رشد منظم مو را تقویت کند.

۲. قرص بیوتین مولتی نرمال ۵ میلی گرم ۶۰ عددی

بیوتین در دنیای مراقبت از پوست، مو و ناخن به ویتامین زیبایی معروف است. بیوتین که به نام ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، تولید کراتین در مو را تحریک می‌کند و می‌تواند سرعت رشد فولیکول‌ها را افزایش دهد. این ویتامین برای مدت طولانی در بدن ذخیره نمی‌شود و بیشتر از غذاهایی که می‌خورید به بدن می‌رسد. به همین دلیل مصرف آن به صورت مکمل می‌تواند به سلامت پوست و مو و ناخن کمک کند. قرص بیوتین مولتی نرمال ۵ میلی گرم از این ویتامین زیبایی را با قیمتی مناسب به مدت ۲ ماه برای شما تأمین می‌کند.

داروهای ضد ریزش مو گیاهی

بعضی از افراد معتقد هستند که اگر قرار بر استفاده از قرص جلوگیری از ریزش مو است، هیچ قرص ضد ریزشی بهتر از انواع گیاهی آن نیست. ما در داروخانه آنلاین دارو سه محصول از کمپانی فارمالایف کشور ایتالیا به شما ارائه می‌کنیم که می‌توانند بر اعتقاد این افراد مهر تاییدی محکم بزنند. در ادامه با محصولات رینفولتیل که از جمله‌ی بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان و مردان است آشنا خواهید شد.

قرص ضد ریزش مو رینفولتیل گیاهی بوده و اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده آن چای سبز است. چای سبز یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های غنی از آنتی اکسیدان در سراسر جهان است. بیشتر آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز از ترکیباتی به نام فلاونول‌ها به دست می‌آیند. این مواد ریزش مو را به حداقل خواهند رساند. همچنین این ماده رشد مو را تقویت می‌کند، مطالعات مختلف نشان می‌دهد که چای سبز می‌تواند از رشد موی سالم حمایت کند. این ماده می‌تواند با تحریک فولیکول‌های مو و جلوگیری از آسیب به سلول‌های مو و پوست، رشد مو را در افرادی که ریزش موی مرتبط با هورمون دارند، افزایش دهد. همچنین می توانید با توجه به ترکیبات موثر در این مکمل با بهترین زمان مصرف قرص رینفولتیل نیز آشنا شوید.

۱. ویال محلول ضد ریزش مو رینفولتیل برای خانم‌ها ۱۰ عددی

در بسیاری از مواقع پس از مراجعه کردن به پزشک و انجام آزمایش‌های لازم، معلوم می‌شود که ریزش مو منشاء هورمونی دارد. ویال محلول ضد ریزش مو رینفولتیل برای خانم‌ها به همین منظور فرموله و به بازار عرضه شده است. داشتن عصاره‌های گیاهی و روغنی مثل عصاره‌ی نخل اره‌ای، مریم گلی و نعناع فلفلی این محصول را به یک محرک قدرتمند برای رویش مجدد موها تبدیل کرده است.

سالیسیلیک موجود در این محصول نیز کمک می‌کند از شر پوست مرده و انباشته به شکلی ملایم و بدون ایجاد حساسیت خلاص شوید و به این ترتیب مواد مؤثره‌ی محلول رینفولتیل بهتر اثر کند. برای مصرف این محصول باید یک ویال را از روی خط مشخص شده بشکنید و تمام محتویات آن را به پوست کف سر بزنید. پس از ماساژ کف سر با انگشتان محلول جذب می‌شود. برای گرفتن نتایج حداکثری تا چند ساعت پس از استفاده موها را نشویید. در هفته ۲ الی ۳ بار این کار را تکرار کنید.

۲. ویال محلول ضد ریزش مو رینفولتیل برای آقایان ۱۰ عددی

ریزش مو در آقایان نیز شیوع بالایی دارد و به همین دلیل کمپانی فارمالایف نسخه‌ی مردانه‌ای برای ویال محلول ضد ریزش خود تهیه و تولید کرده است. این محلول تا حد زیادی ترکیبات مشابه با محلول زنانه‌ی همین برند دارد، اما از آن جا که تعادل هورمونی در زنان و مردان متفاوت است، ترکیبات اختصاصی نیز دارد. از ترکیبات اختصاصی محلول ضد ریزش مردانه رینفولتیل می‌توان به عصاره‌ی برگ چای سبز و عصاره‌ی گل لادن اشاره کرد.

محصولات بهداشتی برای جلوگیری از ریزش مو

شامپوها از مهم‌ترین محصولات بهداشتی برای جلوگیری از ریزش مو هستند. استفاده از شامپوی خوب و مناسب موهای دارای ریزش در کنار قرص جلوگیری از ریزش مو می‌توان. اثر هر دو محصول را زیادتر کند. برای آشنا شدن با ۲ مرود از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو در ادامه‌ی این بخش از مقاله همراه ما باشید.

۱. شامپو ضد ریزش کافئین سیوند ۲۰۰ میلی لیتر

از عواملی که در کم کردن ریزش مو اثر مهمی دارد و توجه چندانی به آن نیست می‌توان به رطوبت‌رسانی پوست کف سر اشاره کرد. داشتن Sodium PCA در این شامپو، به خوبی پوست کف سر را مرطوب و نرم می‌کند. کافئین موجود در قهوه می‌تواند به تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک بزرگی کند. یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۰۷ میلادی نشان داد که کافئین به جلوگیری از اثرات DHT در فولیکول‌های موی مردانه کمک می‌کند. این باعث افزایش طول ساقه‌ی مو می‌شود و در نتیجه ریشه‌های مو طولانی‌تر، قوی‌تر و پهن‌تر می‌شود. از ترکیبات مؤثر دیگر شامپو کافئین سیوند می‌توان به روغن کرچک هیدروژنه اشاره کرد که باعث می‌شود موها قوی‌تر و ضخیم‌تر رشد کنند.

۲. شامپو A+ تقویت کننده و ضد ریزش مو ۲۵۰ میلی لیتر

محصولات بهداشتی و مراقبتی پریم آن قدر باکیفیت هستند که به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند. شامپو A+ نیز یکی از همین محصولات باکیفیت و کارآمد برای موهای دچار ریزش است. عصاره‌ای گیاه بابا آدم که جزء ترکیبات اولیه‌ی این شامپو است التهاب پوست سر را تسکین می‌دهد و آن را تحریک می‌کند تا موهایی سالم و درخشان برویند. عصاره‌ی گیاه آرنیکا نیز پوست سر را جوان می‌کند، فولیکول‌های مو را با بهبود بخشیدن جریان خون، تحریک و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش و مو

ریش و سبیل اثر مهمی در ظاهر و آراستگی یک آقا دارد. بسیاری از آقایان هستند که دوست دارند موهای ریش خود را تقویت و پرپشت کنند. در بین راه‌های زیادی که برای این کار پیشنهاد می‌شود یک درمان خانگی نسبتاً ساده و کم‌هزینه از پررضایت‌ترین‌ها است. ماساژ دادن بخش‌های دارای ریش صورت با روغن نارگیل یکی از راه‌هایی است که می‌تواند رشد موهای صورت را افزایش دهد. فقط به یاد داشته باشید که روغن نارگیل خالص را از یک تولیدکننده‌ی بدون واسطه بخرید و در انجام ماساژ ملایم و باحوصله باشید.
مخلوط لیمو و دارچین نیز به رشد طبیعی ریش کمک می‌کند. لیمو سرشار از مواد مغذی مانند اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C و فلاونوئیدها است که باعث رشد مو می‌شود.

برای جلوگیری از ریزش مو از چه عادت هایی دوری کنیم؟

عادت‌هایی که در ادامه می‌خوانید می‌توانند باعث ریزش مو شوند یا آن را شدت بخشند:
– بیش از حد شستن موها، خصوصاً با شامپوهای خشن
– استفاده از حرارت بسیار بالا برای حالت دادن به مو
– مصرف دخانیات
– بی‌توجهی به وعده‌ی صبحانه
– بازی کردن با موها
– نپوشاندن موها در برابر تابش نور شدید خورشید و وزش باد
– محکم بستن موها برای مدت طولانی
– استفاده از کش سر برای بیش از ۲ تا ۳ ماه
– شستن موها با آب داغ
– شانه کردن موهای خیس

بهترین قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو، قرصی آیت که پیش از هر چیز از مواد غیرضروری مانند گلوتن، نمک، مخمر و تخم مرغ عاری باشد. سپس باید دقت داشته باشید که ویتامین‌های گروه B، ویتامین ث، ویتامین D نیز حتماً در فرمولاسیون مکمل شما باشد. عناصری مانند آهن، روی (زینک)، مس و سلنیوم نیز نقش مهمی در رویش مجدد موها دارند، پس مکملی را انتخاب کنید که حاوی آن‌ها نیز باشد. آهن نیز علاوه بر عملکردهای مهمی که در خون ما دارد، برای جلوگیری از ریزش مو هم مهم و ضروری است. برای خرید بهترین قرص آهن برای ریزش مو نیز می‌توانید به وب سایت داروخانه آنلاین دارو مراجعه کنید و از خوردن غذاهایی مانند اسفناج، گوشت قرمز، زیتون و پرتقال غافل نشوید.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

شاید گزافه نباشد اگر بگوییم که همه‌ی این مکمل‌ها، شامپوها و داروها در صورتی که یک رژیم غذایی غنی و مناسب نداشته باشید، اثرگذار نیست‌. نان‌های سبوس‌دار، کشمش، تخم مرغ، لوبیای قرمز، اسفناج، مغز تخمه‌ی آفتاب‌گردان و تخمه‌ی کدو از جمله‌ی غذاهای مهمی هستند که افزودن آن به رژیم غذایی شما باعث تقویت موها خواهد شد.

بهترین آمپول برای جلوگیری از ریزش مو

پیش از این نیز گفته‌ایم که ویتامین‌های گروه B همچون اکسیژن که برای نفس کشیدن واجب است، برای داشتن موهای سالم ضروری هستند. به همین دلیل بهترین آمپول برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن آمپول بیوتین است که می‌توانید با تجویز پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنید.

قرص ضد استرس برای جلوگیری از ریزش مو

دیگر بعید است که کسی نداند اضطراب، استرس و فشار روانی چه اثرات مخربی بر سلامتی انسان، از جمله سلامت موها و پوست دارد. مکمل های زیادی وجود دارند که با مواد غیراعتیادآور و گیاهی کمک می‌کنند اضطراب خود را آسان‌تر کنترل کنید. از جمله‌ی بهترین قرص های ضد اضطراب و آرام بخش می‌توان به کپسول کارم انرژی نچرال چرا ورلد اشاره کرد. ترکیب اصلی این مکمل، عصاره‌ی گیاهی به نام آشواگاندا است. آشواگاندا (Withania somnifera) یک گیاه آداپتوژن است که برای پیشگیری و درمان اثرات استرس اثرات خوبی نشان می‌دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که آشواگاندا سطوح کورتیزول (هورمون استرس و غم)، استرس درک شده، اضطراب و فشار خون را در افراد تحت استرس مزمن کاهش می‌دهد. با خوردن این استرس و کنترل کردن اضطراب خود، نتایج بهتری در روند درمان ریزش مو نیز می‌بینید.

قرص ضد استرس برای جلوگیری از ریزش مو

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

قبل از گشتن به دنبال بهترین مولتی ویتامین برای ریزش مو و بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو، سعی کنید به دنبال فراهم کردن یک برنامه‌ی غذایی سالم و مقوی باشید. حتی بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو به اندازه‌ی یک رژیم غذایی مناسب به رشد موها کمک نمی‌کند. همان طور که از نام اینگونه محصولات پیدا است، کامل‌کننده‌ی کمبود ویتامین‌ها در رژیم غذایی هستند. یعنی باید مواد مغذی، ویتامین‌‌ها و عناصر معدنی را از غذاها دریافت و با خوردن مکمل کمبود احتمالی را جبران کنیم.

داروخانه آنلاین شبانه روزی آنلاین دارو فروشگاهی است که فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. فروش تنوع وسیعی از محصولات بهداشتی، آرایشی و مکمل‌ها، ارسال سریع و مشاوره‌ی رایگان و دلسوزانه مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه است. گروه جوان آنلاین دارو تلاش می‌کند، تجربه‌ی خریدی شیرین و متمایز به شما تقدیم کند.

author-avatar

درباره نادیا غفاری

زنی معمولی به شکلی بسیار غیرمعمولی. نوشتن برای من عادتی جنون‌آمیز است. من حتی وقتی نمی‌نویسم، در حال نوشتن‌ام. اما اینجا می‌نویسم تا از شما و با شما یاد بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید