مراقبت از مو

شامپو ضد ریزش مصرف کنم یا قرص تقویت مو؟

شامپو ضد ریزش مصرف کنم یا قرص تقویت مو؟

هر دستاوردی، خواه کوچک باشد یا بزرگ، چیزهایی را از ما می‌گیرد. زندگی امروز ما که از بسیاری جهات، نسبت به زندگی مردمان روزگاران قبل و حتی زندگی چند سال پیش خودمان، تغییر کرده و ساده‌تر شده نیز یکی از همین دستاوردها است. ماشینی شدن زندگی ما، اگرچه تا حدی آسایش برای‌مان همراه داشته است، اما رهاوردهای دیگری مثل افسردگی، اضطراب، به هم ریختن ساعت خواب و بیداری هم به زندگی ما اضافه کرده است.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که زندگی امروز به ما تحمیل کرده، ریزش مو است. فرقی نمی‌کند که ریزش موی شما از کدام نوع باشد؛ به دلیل استرس و فشارهای روانی، به دلیل مسایل هورمونی، به دلیل مشکلات تغذیه‌ای یا حتی به دلیل محیط زندگی و آلودگی‌های آن؛ همه‌ی این‌ها سوغات این سبک زندگی مدرن هستند. ریزش مو نیز یکی از عوارض همین سبک زندگی است. این عارضه که به شدت در میان خانم‌ها و آقایان شایع شده، همان طور که دلایل گوناگونی دارد، راه‌های زیادی هم برای مقابله دارد.

در میان این راه‌های پرشمار، شاید شما هم بیش از همه با تبلیغات و توصیه برای مصرف قرص‌ تقویت مو و شامپو ضد ریزش مواجه شده باشید. اما سؤال مهم و اصلی تعداد زیادی از افراد این است؛ ریزش مو دارم و نمی‌دانم از بین این دو گروه محصول کدام را تهیه و مصرف کنم؟ این مقاله از وبلاگ داروخانه آنلاین دارو، که مشغول خواندنش هستید به شما در این انتخاب پراهمیت، کمک خواهد کرد.

ریزش مو با الگوی مردانه و ریزش مو با الگوی زنانه

انواع ریزش مو، چنان که در بالا گفته شد، متنوع است. اما دو نوع از ریزش مو شیوع و فراوانی بیشتری دارند؛ ریزش مو با الگوی مردانه و ریزش مو با الگوی زنانه.

ریزش مو با الگوی زنانه نوعی از ریزش مو است که خلاف آنچه از نامش برمی‌آید، هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. این عارضه که با نام علمی «آلوپسی آندروژنتیک» شناخته می‌شود، معمولاً در مردان با عقب رفتن خط رویش مو و طاسی‌های لکه‌ای ظاهر می‌شود.

در حالی که زنان مبتلا به طاسی الگوی زنانه معمولاً با نازک شدن موها مواجه می‌شوند که بر حجم موهای آن‌ها تأثیر می‌گذارد. به نظر می‌رسد ریزش مو با الگوی زنانه پیوند محکمی با عوامل ژنتیکی داشته و از نسل‌های قبل در خانواده وجود داشته باشد.

زنان می‌توانند ژن ریزش مو را از هر یک از والدین خود به ارث ببرند. طاسی با الگوی زنانه با بالا رفتن سن و رسیدن به میانسالی در زنان شایع‌تر است، اگرچه ممکن است زودتر هم شروع شود. اما آمارها نشان می‌دهد که این نوع از ریزش مو اغلب پس از یائسگی رخ می‌دهد، بنابراین تغییرات هورمونی نیز ممکن است یکی از عوامل مؤثر در آن باشد.

ریزش مو با الگوی مردانه شایع‌ترین نوع ریزش مو میان آقایان است، گرچه در بین خانم‌ها نیز با نسبتی کمتر شیوع دارد. این نوع از ریزش به ژن‌ها و هورمون‌های جنسی مردانه (DHT) وابسته است. برجسته‌ترین علائم این عارضه، کم شدن تراکم موها در ناحیه‌ی خط رویش و نازک شدن مو در قسمت تاج سر است.

هر تار مو در یک سوراخ (حفره) کوچک در پوست _به نام فولیکول_ قرار دارد. به طور کلی، طاسی زمانی اتفاق می‌افتد که فولیکول مو به مرور زمان کوچک و در نتیجه موها کوتاه‌تر و نازک‌تر می‌شوند و در نهایت، فولیکول موهای جدید رشد نمی‌کند. در بیشتر مواقع فولیکول‌ها زنده می‌مانند، که نشان می‌دهد هنوز امکان رشد موهای جدید وجود دارد.

آیا بیوتین برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو مفید است؟

بدن انسان در حالت طبیعی و معمول بسیاری از مواد مغذی و معدنی و یا ویتامین ها را از مواد خوراکی دریافت کرده و جذب می کند. بیوتین هم یکی از مواد مهم و دارای اهمیت برای بدن است. بیوتین یکی از سیزده ویتامین دسته بندی شده از خانواده گروه  Bو انواع محلول در آب هست که با عنوان ویتامین B7 و یا H نیز شناخته می شود. این ویتامین به تجزیه چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها در بدن کمک کرده و مواد غذایی را به انرژی تبدیل می کند.

ویتامین های گروه B و به طور خاص بیوتین به سلامت پوست، مو، ناخن، چشم، کبد و سیستم عصبی و تنظیم فشار خون کمک کرده و همچنین یکی از مواد مغذی و مهم در دوران بارداری نیز محسوب می شود که برای رشد جنین بسیار مهم و ضروری است. به طور معمول این ماده در یک رژیم غذایی متعادل توسط هر فرد از مواد غذایی دریافت می شود اما کمبود این ویتامین در بدن و عدم دریافت صحیح آن از مواد خوراکی می تواند آسیب های شدیدی بر پوست و مو داشته باشد. در این متن از آنلاین دارو سعی داریم تا به قرص بیوتین برای ریزش مو بپردازیم.

آیا شامپوهای ضد ریزش واقعاً می‌توانند ریزش مو را متوقف کنند؟

این سؤالی نیست که بتوانیم به آن جوابی قاطع بدهیم. شاید بهتر باشد بگوییم بستگی دارد که مشکل ریزش مو از کجا باشد. شامپوی ریزش مو تنها در صورتی مؤثر است که «درماتیت سبورئیک» (که بیشتر به عنوان شوره سر شناخته می‌شود) یا «پسوریازیس» باعث ریزشده باشد. که می‌تواند باعث ریزش مو شود، «درماتیت پوست سر دارید». در این دو حالت، شما احتمالاً به دلیل التهاب ریزش مو دارید و شامپو می‌تواند به کاهش و کنترل کردن آن کمک کند. اما مصرف شامپوی ضدریزش یک درمان مؤثر برای طاسی با الگوی مردانه نیست.

اما حتماً شما هم در تبلیغات بعضی از این شامپوها دیده‌اید که ادعا می‌کنند می‌توانند با هورمونی که باعث ریزش مو می‌شود (DHT) مقابله کنند. اگر شامپوی ریزش مدعی است که می‌تواند DHT را کنترل کند، پس چرا نمی‌تواند به ریزش موی مردانه کمک کند؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است؛ شامپو مدت زمان تماس بسیار کوتاهی با پوست سر و فولیکول مو دارد. بنابراین، زمان کافی برای تحریک رشد مو یا جلوگیری از ریزش مو ندارد.

اگر شامپوی ریزش موی معروفی به نام کتوکونازول، می‌تواند ریزش موی ناشی از شوره سر را درمان کند، به این دلیل است که شوره‌ی سر ناشی از مخمری است که روی پوست سر زندگی می‌کند. برای درمان چنین ریزشی، یک نسخه‌ی ساده و یک شامپوی بدون نسخه (OTC) که حاوی یک عامل ضد قارچ باشد، به احتمال زیاد مشکل را حل خواهد کرد.

برای ریزش موی ناشی از پسوریازیس نیز معمولاً شامپویی تجویز می‌شود که یک استروئید موضعی در آن وجود دارد. در چنین مواردی، شامپو به عنوان نوعی درمان برای پوست سر عمل می‌کند که شوره سر یا پسوریازیس را درمان می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و در نتیجه ریزش موقت مو متوقف می‌شود، مگر این که پای طاسی با الگوی مردانه هم در میان باشد.

تا امروز هیچ شامپویی از نظر بالینی بر روی ریزش مو اثر مثبت نداشته است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که از هر شامپویی، هر چه قدر باکیفیت و ساخته شده از مواد اولیه‌ی مرغوب، نباید توقع چندانی بیش از تمیز کردن موها از چربی و آلودگی داشت.

آیا مصرف مکمل می‌تواند ریزش مو را درمان کند؟

آیا مصرف کردن ویتامین ها و مکمل ها برای ریزش مو یا برای رشد دوباره مو واقعاً اثر دارند؟ پاسخ پیچیده است. شاید اثر آن‌ها همیشه به آن اندازه که شما در نظر دارید نباشد، اما به طور کلی می‌توان گفت که بله، بدون شک اثر دارند. پیش از آن که موضوع را بیشتر و بهتر باز کنیم یادآوری این نکته ضروری است؛ اگر به مصرف مکمل‌ برای ریزش مو فکر می‌کنید، نباید فراموش کنید که از اسم آن هم دقیقاً پیدا است که فقط کمبودهای مختصر را جبران و نیاز شما را کامل می‌کند. مکمل غذایی به هیچ وجه نباید اولین و تنها تمهید شما برای درمان ریزش مو باشد. برای این کار، باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه و مشورت کنید.

آیا مصرف مکمل می‌تواند ریزش مو را درمان کند؟

کدام ویتامین‌ها و مواد معدنی بر روی توقف ریزش مو اثر دارند؟

البته بدیهی است که مصرف یک رژیم غذایی متعادل و کامل که با انواع ویتامین و مواد معدنی غنی شده باشد، برای حفظ سلامت کلی بدن _و به تبع آن سلامت موها_ ضروری است. اما در میان این مواد ارزشمند هم بعضی به صورت تخصصی اثرات بهتری بر عملکردهای خاصی از بدن ما دارند. در ادامه درباره‌ی این موضوع بیشتر توضیح خواهیم داد و شما را با آن‌ها آشناتر خواهیم کرد.

– بیوتین:

بیوتین که گاهی اوقات ویتامین H هم نامیده می‌شود، یکی از ویتامین‌های گروه B است که ساختار پروتئین را در پوست، مو و ناخن ما تقویت می‌کند. احتمالاً شما هم پیش از این نام آن را به عنوان مکملی که افراد برای رشد سریع‌تر موهای خود مصرف میکنند، شنیده باشید. بیوتین به رشد سریع‌تر و قوی‌تر مو کمک می‌کند. به علاوه کمی پس از را مصرف آن متوجه می‌شوید که با فاصله‌ی زمانی کمتری نیاز به کوتاه کردن ناخن‌های خود دارید.

با این حال نمی‌توان بر روی مصرف بیوتین _به تنهایی_ به عنوان راه حلی برای ریزش مو، حساب کرد. اما اگر از نسخه های ریزش مویی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده می‌کنید، می‌تواند به تسریع و تقویت رند رشد مجدد موهای شما کمک کند و موهای دیگر را نیز تقویت کند. به این ترتیب، می‌تواند ریزش موی فولیکول‌هایی را که در حال ضعیف شدن هستند، کندتر کند. بد نیست بدانید که با خوردن خوراکی‌هایی مثل زرده تخم مرغ، عدس، مغز گردو، هویج و توت فرنگی هم می‌توانید نیاز بدن به بیوتین را تأمین کنید.

– ویتامین C:

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و مقابله با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. علاوه بر این، بدن شما برای ایجاد پروتئینی به نام کلاژن، که بخش مهمی از ساختار مو است، به ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C همچنین به جذب آهن، ماده معدنی ضروری برای رشد مو نیز کمک می‌کند.

ویتامین C ماده معدنی ضروری برای رشد مو

اگر موهای بیش از حد خشکی دارید، یا همواره با موخوره درگیر هستید، شاید باید مقادیر بیشتری از ویتامین ث به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید. اکثر مردم فکر می‌کنند که مرکبات تنها یا بهترین منبع ویتامین ث هستند. اما شما با خوردن خوراکی‌هایی مانند گل کلم، فلفل دلمه‌ای، خرمالو، کیوی، توت فرنگی و اسفناج نیز می‌توانید از ویتامین C به طور طبیعی بهره ببرید.

– ویتامین A:

ویتامین‌های A و C هر دو به پوست سر کمک می‌کنند تا مقادیر سالم سبوم (چربی طبیعی و مفید پوست و مو) تولید کند، آن‌ها را تغذیه کند و براق و سالم نگه دارد. ویتامین A همین طور به به کاهش شکستگی تارهای مو کمک می‌کند. ویتامین A همچنین به تولید سبوم که باعث رطوبت‌رسانی و سلامت موهاست نیز کمک می‌کند. نکته‌ی جالب این است که فرقی نمی‌کند شما کمبود ویتامین A داشته باشید، یا آن را بیش از حد لازم مصرف کنید، در هر دو صورت با ریزش مو مواجه خواهید شد. میگو، اسفناج، طالبی، جگر گوسفند، کره‌ی بدون نمک و پیازچه از غنی‌ترین غذاهای حاوی ویتامین A هستند.

– روی:

روی نقشی کلیدی در رشد مو دارد. رشد و ریزش طبیعی مو یک چرخه است. پس از رشد، مو وارد مرحله‌ای می‌شود که رشد آن شروع به کند شدن می‌کند و وارد فاز استراحت می‌شود. در این قسمت از فرآیند، فولیکول‌های مو شروع به کوچک شدن می‌کنند و پس از چند ماه، فولیکول‌ها، مو را برای رشد کردن آزاد می‌کنند.

به نظر می‌رسد روی به جلوگیری از کوچک شدن فولیکول‌ها که مرحله‌ای قبل از ریزش مو است کمک می‌کند، به این معنی که به طولانی شدن عمر موها کمک می‌کند. همچنین با رشد موهای جدید به سلامت فولیکول‌ها نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید بشقاب غذای خود را نیز از خوراکی‌هایی پر کنید که حاوی روی هستند، ماهی سالمون، لوبیای سفید، هندوانه، جگر و سینه‌ی مرغ، گریپ فروت و مغز تخمه‌ی آفتاب‌گردان را فراموش نکنید.

– آهن:

آهن به تقویت گردش خون کمک می‌کند و اکسیژن را به ریشه‌ی موهای شما می‌رساند و به این ترتیب به رشد سریع‌تر و بیشتر مو کمک می‌کند. کمبود آهن نیز می‌تواند منجر به ریزش مو شود. وقتی ذخایر آهن کافی نداشته باشید، بدن شما نمی‌تواند هموگلوبین خون شما را تولید کند. هموگلوبین اکسیژن را برای رشد و ترمیم سلول‌های بدن، از جمله سلول‌هایی که رشد مو را تحریک می‌کنند، حمل می‌کند. عدس، پرتقال، باقالی، دانه‌ی سویا، زیتون، زردچوبه و گوشت قرمز، از منابع مهم آهن در مواد غذایی هستند.

این فهرست را می‌توان ادامه داد و بسیار بلندتر کرد، اما ما هوای حوصله و وقت شما را بیش از این‌ها داریم! به طور کلی پیشنهاد میکنیم سعی کنید مکمل‌هایی را بیابید که ترکیبی از همه ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را داشته باشد و شما را در برابر ریزش مو قوی‌تر کند.

چند راه ساده برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش

۱. این بار آب پیاز را نگیرید!

آب پیاز سرشار از گوگرد است که به گردش خون در پوست سر کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است که استفاده از آب پیاز روی مو و پوست سر می‌تواند به رشد مجدد مو در افراد مبتلا به ریزش مو کمک کند. با این حال هنوز تحقیقات کافی برای اثبات این ادعا که آب پیاز می‌تواند ریزش مو را متوقف کند، وجود ندارد.

۲. دما را بالا نبرید.

دستگاه‌های فر داغ، اتوهای داغ، کراتینه کردن پی در پی مو، صاف کننده های شیمیایی و شامپوهای خشن می‌توانند آسیب قابل توجهی به موهای شما وارد کنند. اجازه دهید موهای‌تان پس از شستن در هوای آزاد خشک شوند یا اگر نیاز به سشوار کشیدن دارید، سعی کنید از کمترین درجه حرارت یا باد سرد آن استفاده کنید.

۳. آرامش، رمز زیبایی و سلامت شماست.

استرس‌های روانی اجتماعی که در طول روز متحمل می‌شوید، می‌تواند منجر به ریزش مو شود. در پدیده‌ای به نام تلوژن افلوویوم، استرس به موها شوک وارد می‌کند تا وارد فاز استراحت شوند که در آن همه آن‌ها به یک باره می‌ریزند. این همان نوع بیماری است که زنان معمولاً پس از زایمان یا پس از یک عمل جراحی بزرگ تجربه می‌کنند.

این بیماران به طور معمول متوجه کم شدن سریع تراکم مو در امتداد شقیقه‌ها می‌شوند. آموختن تکنیک‌های مدیریت استرس در ظاهر ساده اما در عمل بسیار مهم است. مدیتیشن، شرکت در کلاس یوگا، دویدن نرم در پارک یا نیایش، همه می‌توانند به شما کمک کنند تا بر استرس خود فائق بیایید.

۴. استفاده از عصاره‌های روغنی (اسنشاا اویل) را امتحان کنید.

به عنوان یک جایگزین طبیعی برای روگین (ماینوکسیدیل)، عصاره‌های روغنی، ارزش امتحان کردن را دارند. در یک مطالعه کوچک، بیماران مبتلا به آلوپسی آرتا (نوعی ریزش مو)، هر روز عصاره‌های روغنی گیاهان رزماری، نعناع فلفلی، آویشن و اسطوخودوس را در مخلوطی از روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور (به عنوان روغن حامل) به پوست سر خود ماساژ دادند. اما گروه کنترل (گروهی که در پژوهش‌های مقایسه‌ای شرط را رعایت نمی‌کنند) از این روغن‌ها به تنهایی استفاده کردند.

۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان گروه اول بهبود نشان دادند، اما از گروه کنترل تنها ۱۵ درصد از گروه کنترل بهبود داشتند. یادآوری این نکته ضروری است که قبل از اینکه ماینوکسیدیل یا عصاره‌های روغنی را روی پوست سر خود امتحان کنید، با متخصص پوست و موی خود صحبت کنید.

عصاره‌های روغنی

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای خانم‌ها و آقایان

اگرچه تحقیقات اثرگذاری شامپوها بر ریزش مو را تا امروز رد کرده‌اند، اما بسیاری از مصرف‌کنندگان این شامپوها اثرات مثبتی پس از مصرف‌شان گزارش می‌کنند. به همین دلیل بد نیست چند مورد از بهترین شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش مو را به شما معرفی کنیم.

۱. شامپو بیوتین پلاس ایروکس استحکام بخش مو 200 mL

همیشه برای استفاده از یک کیفیت شایسته، لازم نیست هزینه‌های سنگین کرد. ایروکس یک تولیدکننده‌ی تخصصی محصولات موی ایرانی است که محصولات خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی به بازار عرضه می‌کند.

همان طور که پیش‌تر در همین مقاله گفته شد، بیوتین اثر خوبی در کنترل ریزش مو دارد. حال شامپو بیوتین پلاس ایروکس استحکام بخش مو از این ویتامین در ترکیبات خود استفاده می‌کند. عصاره‌های روغن هسته‌ی انگور و روغن مورینگا که در محتویات این شامپو دیده می‌شود، کمک می‌کند موهای نازک و ضعیف جان بگیرند و ریشه‌ای مستحکم داشته باشند.

۲. شامپو تقویت کننده نوپری فورت جی نوپریت 200 ml

شامپو تقویت کننده نوپری فورت جی نوپریت یکی از گزینه‌های مؤثر و در عین حال اقتصادی موجود در بازار است. این شامپو در ترکیبات خود کافئین دارد. طبق تحقیقات، کافئین گرفته شده از قهوه می‌تواند به تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۰۷ میلادی نشان داد که کافئین به جلوگیری از اثرات DHT در فولیکول‌های موی مردانه کمک می‌کند. این باعث افزایش طول ساقه مو می‌شود و در نتیجه ریشه های مو قوی‌تر و پهن‌تر می‌شود. عصاره‌ی گیاه گزنه به کار رفته در ترکیبات این شامپو رنگ طبیعی مو را تقویت و به رویش دوباره‌ی آن کمک مهمی می‌کند.

۳. شامپو ضد ریزش و حجم دهنده مو اریکه ۲۰۰ میلی لیتر

اگر به دنبال شامپوی ضد ریزش مو هستید و در عین حال دوست دارید این شامپو خاصیت‌های دیگری برای ظاهر شاداب‌تر مو داشته باشد، شامپو ضد ریزش و حجم دهنده مو اریکه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها است. این شامپو که تحت لیسانس کشور فرانسه در ایران تولید می‌شود، نه تنها موها را تقویت و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه با داشتن ترکیباتی مانند پالمتیک اسید باعث نرمی و درخشش مو نیز می‌شود.

از طرف دیگر حاوی عصاره‌ی گیاهی است که بین مردم با نام چای ترش یا چای مکه شناخته می‌شود. گل‌ها و برگ‌های این گیاه سرشار از مواد مقوی ریشه و ساقه‌ی مو از حمله فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه هستند. فلاونوئیدها گردش خون را در فولیکول‌های مو افزایش می‌دهند، فولیکول‌های خفته را دوباره به فولیکول‌های موی در حال رشد تبدیل می‌کنند و رشد این موهای جدید را تحریک می‌کنند.

آشنایی با ۳ مکمل پرفروش تقویت مو

از آن جایی که مکمل‌های تقویت مو در بازار تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و این تنوع انتخاب را مشکل می‌کند، در ادامه به معرفی ۳ مورد از پرفروش‌ترین این مکمل‌ها خواهیم پرداخت. شما می‌توانید متناسب با بودجه و نیازتان این مکمل‌ها و هر مکمل تقویت موی دیگری را از داروخانه آنلاین دارو تهیه کنید.

۱. قرص ضد ریزش مو رینفولتیل ۶۰ عددی

خوشبختانه امروزه بشر پی برده است که راه حل بسیاری از مشکلاتش رجوع به طبیعت است. یکی از این مشکلات که با کمک گرفتن از طبیعت آسان می‌شود، ریزش مو است. قرص رینفولتیل مکملی تولید کشور ایتالیا است، که با داشتن ترکیباتی پرارزش مثل گیاه نخلک اره‌ای یا همان سائوپالمتو ریزش مو را کنترل و متوقف می‌کند. عصاره‌ی این گیاه با کنترل فعالیت DHT و ۵- آلفا ردوکتاز بر توقف ریزش موی هورمونی اثر مثبتی دارد. به علاوه با داشتن عصاره‌ی چای سبز که یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و قوی است، به همراه بیوتین، موهای شما را تقویت می‌کند و اجازه نمی‌دهد حتی یک تار مو از سر شما کم شود.

۲. قرص فولیکوژن اروند فارمد نانو حیات ۶۰ عددی

خیلی از اوقات ریزش مو ریشه در عادات غذایی ما دارد. حساسیت‌های غذایی، کم شدن غنای محصولات غذایی، درهم‌خوری و … می‌توانند کاری کنند که ما آنچه را نیاز داریم از غذاها برنداریم. قرص فولیکوژن اروند فارمد نانو حیات می‌تواند در پر کردن این کاستی‌ها و شکاف‌های تغذیه‌ای به شما کمک کند. داشتن عناصری چون ال- متیونین، ال- سیستئین، روی، مس، فولیک اسید و ویتامین D3 نیاز بدن شما، خصوصاً موها را تأمین می‌کند و علاوه بر متوقف کردن ریزش مو، باعث رویش موهای جدید می‌شود.

۳. قرص هیر نوتری کارن ۳۰ عددی

کارن یکی از بهترین و پرآوازه‌ترین نام‌های تجاری ایرانی در حوزه‌ی ساخت مکمل‌های تخصصی غذایی است. قرص خیر نوتری کارن نیز یکی از تولیدات اثرگذار این شرکت است که از آغاز عرضه به بازار بازخورد خوبی از مصرف‌کنندگان می‌گیرد. ید، مس، سلنیوم، آهن، زینک، سیستئین، ویتامین B6 و B12 از جمله ترکیبات این قرص است. هر یک از این ویتامین‌ها و مواد معدنی در تقویت موی شما نقش مهم و بزرگی دارند و پس از مدت کوتاهی اثر آن را بر روی رشد موی خود می‌بینید.

آنلاین دارو  فروشگاهی است که فقط چند کلیک با شما فاصله دارد. فروش تنوع وسیعی از محصولات بهداشتی، آرایشی و مکمل‌ها، ارسال سریع و مشاوره‌ی رایگان و دلسوزانه مهم‌ترین مزیت‌های این فروشگاه است. گروه جوان آنلاین دارو تلاش می‌کند، تجربه‌ی خریدی شیرین و متمایز به شما تقدیم کند.

author-avatar

درباره نادیا غفاری

زنی معمولی به شکلی بسیار غیرمعمولی. نوشتن برای من عادتی جنون‌آمیز است. من حتی وقتی نمی‌نویسم، در حال نوشتن‌ام. اما اینجا می‌نویسم تا از شما و با شما یاد بگیرم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید