مراقبت از پوست

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

اگر کسی از شما بخواهد که روتین مراقبت از پوست خود را فقط در یک کلمه توصیف کنید، احتمالاً «ساده» اولین کلمه‌ای نیست که به ذهن شما خطور می‌کند. اما اگر به شما بگوییم که می‌توانید بدون یک روتین مراقبت از پوست ۱۵ مرحله‌ای، به پوستی درخشان و سالم برسید، چه؟ رسیدن به این مقصود با استفاده از محصولاتی که در آن واحد چند کار انجام می‌دهند، ممکن است.

همان طور که از نام آن پیدا است، محصولات پوست چند منظوره به یک محصول مراقبت از پوست گفته می‌شود که دارای مزایا و خواص چند محصول باشد. به این ترتیب، نه تنها روتین پوستی خود را ساده‌تر کرده‌اید، بلکه زمان و هزینه‌ی کمتری برای مراقبت از پوست خود صرف می‌کنید. بارها در مقالات مختلف وبلاگ داروخانه آنلاین دارو گفته‌ایم که بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک چه قدر برای پوست شما اهمیت دارند.

این اهمیت به قدری است که پیشنهاد می‌کنیم اگر فقط یک محصول مراقبت از پوست می‌خرید، آن محصول باید ضدآفتاب باشد. اگرچه استفاده از ضد آفتاب خود یک عامل مهم در جلوگیری و درمان چروک است، اما استفاده از یک محصول ضد چروک نیز بسیار مهم و اثرگذار است. چه همین حالا با چروک درگیر هستید، چه پوست‌تان به صورت ارثی مستعد چروک است و چه حتی هنوز هیچ چروکی روی پوست خود نداشته‌اید، داشتن محصولات ضد چروک در روتین مراقبت پوست مفید و لازم به نظر می‌رسد.

حال اگر همان محصول ضدآفتاب همزمان یک محصول ضد چروک باشد چه؟ در این مقاله از وبلاگ داروخانه آنلاین دارو شما را با بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک آشنا خواهیم کرد.

انواع کرم‌های ضد آفتاب و ضد چروک

همان طور که در مقدمه‌ی مقاله نیز توضیح دادیم، نه فقط روتین مراقبت پوست ضد چروک و ضد پیری، بلکه هر روتین مراقبت از پوستی با انتخاب، استفاده و خرید ضد آفتاب خوب و مناسب شروع می‌شود. یک محصول ضدآفتاب خوب خود بهترین محصول ضد پیری پوست نیز هست، که همزمان با لک پستی نیز مبارزه می‌کند. با این حال اگر محصول ضدآفتاب انتخابی شما از خاصیت ضد چروک بودن نیز برخوردار باشد، همه چیز بسیار بهتر و کامل‌تر می‌شود.

کدام ترکیبات در ضد آفتاب شما با چروک مقابله می‌کند؟

ترکیبات زیادی هستند که می‌توانند از چروک شدن پوست پیشگیری کنند یا تا حدی چروک‌ها را کاهش دهند، از عمق آن‌ها بکاهند یا چنان که اصطلاحاً می‌گوییم آن‌ها را باز کنند. در ادامه‌ی این مقاله به چند مورد از این ترکیبات می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم که هر یک از آن‌ها چگونه از چروک شدن پوست شما جلوگیری می‌کنند.

اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid):

شاید بتوان گفت حتی آن افرادی که چیز زیادی از مراقبت پوست نمی‌دانند هم نام اسید هیالورنیک را شنیده‌اند. این ماده را می‌توان یک ترکیب همه فن حریف به حساب آورد. هیالورونیک که عکس نامش اصلاً سوزاننده و اسیدی نیست، قادر است لطف زیادی به پوست شما کند؛ آب‌رسانی به پوست و ترمیم آن تا تحریک سنتز (تولید) کلاژن و افزودن خاصیت کشسانی. و بله، اسید هیالورونیک حتی خاصیت ضد چروک و ضد پیری نیز دارد.

بافت‌های هم‌بند پوست با مصرف اسید هیالورنیک مرطوب می‌مانند و آب را در خود نگه می‌دارند. پوستی که به خوبی آب‌رسانی شده باشد، قوام و ویژگی کشسانی خود را حفظ می‌کند. به علاوه مصرف محصولات حاوی هیالورونیک اسید سطح کلاژن پوست را بالا نگه می‌دارد. چنین پوستی همیشه در برابر چروک و پیری دست بالا را دارد.

اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid)

– نیاسینامید (Niacinamide):

نیاسینامید یا نیکوتینامید نوعی از ویتامین B است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نیاسینامید نه فقط بر روی درمان لک و یک‌دست شدن رنگ پوست اثر دارد، بلکه اثر ضد چروک نیز بر پوست می‌گذارد. مصرف محصولات حاوی نیاسینامید، تولید سرامیدها را در پوست افزایش می‌دهد. سرامیدها یکی از مهم‌ترین عوامل رطوبت‌رسانی و حفظ سد دفاعی پوست هستند. ترمیم و مراقبت از سد دفاعی پوست و بالا نگه داشتن سطح رطوبت آن دو نکته‌ی مهم در جلوگیری از ایجاد چروک است.

– ویتامین ث (Vitamin C):

اگر تا به حال فکر می‌کردید ویتامین ث فقط در درمان سرماخوردگی فصلی کاربرد دارد، سخت در اشتباه بوده‌اید. حتی استفاده از ویتامین ث به صورت موضعی نیز فوق‌العاده مفید است. این ماده‌ی پرارزش سنتز کلاژن را به شدت تحریک می‌کند. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که مصرف ویتامین ث به صورت روزانه و دست کم به مدت ۳ ماه، در باز شدن چروک‌ها و خطوط ریز پوست اثرات خوبی دارد. به علاوه همان طور که گفتیم به کلاژن‌سازی کمک می‌کند و پوستی که سطح کلاژن بالا داشته باشد، با چروک مواجه نخواهد شد.

سنتلا (Centella):

سنتلا گیاهی است که با نام‌های مختلفی مثل قدح مریم، آب قاشقی و گوتوکولا نیز شناخته می‌شود. عصاره‌‌ی این گیاه یکی از پرمصرف‌ترین ترکیبات در محصولات مراقبت از پوست است. این محصول به حفظ قوام و سفتی پوست شما کمک می‌کند. به علاوه در تحریک ساخت کلاژن هم اثر دارد. هر دوی این خاصیت‌ها می‌تواند از چروک شدن پوست جلوگیری کند.

سنتلا (Centella)

نکات مهم در خرید کرم‌های ضدآفتاب و ضد چروک

خرید هر محصولی با رعایت بعضی نکات می‌تواند به یک تجربه‌ی خوشایند و سودآور تبدیل شود. در این بخش از مقاله به شما نکاتی خواهیم گفت که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهتری کرم ضد آفتاب و ضد چروک را تهیه کنید.

نکات مهم در خرید کرم‌های ضدآفتاب و ضد چروک

پیش از هر چیز به یاد داشته باشید که ضدآفتاب شما باید محافظت خوبی در برابر پرتوهای زیان‌‌رسان نور خورشید داشته باشد. این محافظت خود یک عامل پراهمیت در جلوگیری از چروک شدن پوست شما است.

به یاد داشته باشید که حتی گران‌ترین و بهترین محصولات ضد‌ آفتاب و ضد چروک هم نمی‌توانند معجزه کنند. در مصرف محصولی که می‌خری مداومت داشته باشید و توقع نداشته باشید معجزه کند.

در خرید ضد آفتاب با خاصیت ضد چروک هم نوع پوست خود را در نظر داشته باشید. بهترین محصول هم اگر با نوع پوست شما همخوانی نداشته باشد، نه تنها اثر مثبت ندارد، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات تازه‌ نیز می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نکات، و حتی از نظر بسیار از متخصصان، مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید محصولات ضد چروک این است که منتظر چروک شدن پوست ننشینید. هیچ سنی برای خرید و استفاده از محصولات ضد چروک زود نیست. اگر در بودجه محدودیت دارید، ضدآفتابی انتخاب کنید که خاصیت ضدچروک هم داشته باشد. به ای ترتیب با یک تیر، نه دو نشان، که چندین نشان را می‌زنید.

بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست های حساس

پوست‌های حساس کار سختی در انتخاب و خرید محصولات مراقبت پوست دارند. کوچک‌ترین مقدار از مواد مضر می‌تواند در پوست حساس ایجاد مشکل و دردسر کند. یکی از موادی که نه فقط برای پوست حساس، بلکه برای انواع پوست مضر است پارابن‌ها هستند. اگر شما هم جزء افراد دارای پوست حساس هستید و می‌خواهید در یک محصول چندین کارایی بیابید، کرم ضدآفتاب ضدچروک رنگی سینره با اس پی اف ۳۰+ یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است.‌

این محصول با داشتن SPF ۳۰ محافظت خوبی در برابر پرتوهای UVA و UVB نور خورشید دارد. همه‌ی انواع پوست، حتی پوست حساس می‌توانند از این محصول استفاده کنند. از آن جایی که این محصول فاقد پارابن است برایی پوست‌های حساس مناسب‌تر نیز هست. رنگی بودن این ضدآفتاب ظاهر پوست شما را نیز یکدست و همرنگ و در عین حال با خواص ضد پیری خود با ایجاد چروک مقابله می‌کند.

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک برای پوست های چرب

اگرچه انتخاب محصولی که بر روی بسته‌بندی آن عبارت «ضد چروک» قید شده باشد بهتر است. اما گاهی می‌توانید با نگاه به ترکیبات یک محصول به خاصیت‌های دیگر آن هم پی ببرید.

بر روی بسته‌بندی ضدآفتاب رنگی مدیلن مناسب پوست چرب و معمولی عبارت «ضد چروک» نیامده است. با این حال این محصول به دلیل داشتن دو ترکیب ضد پیری و ضد چروک برای پوست‌های چربی که به دنبال خواص ضدچروک هستند مناسب است. ویتامین E و مشتقات روغن زیتون دو ترکیب رطوبت‌رسان هستند و ترکیبات رطوبت‌رسان اولین و مهم‌ترین ترکیباتی که از چروک جلوگیری می‌کنند. این محصول همچنین شما را از کرم‌پودر نیز بی‌نیاز می‌کند.

بهترین کرم ضدآفتاب و ضد چروک برای پوست های خشک

هر چه سن ما بیشتر می‌شود، _معمولاً و نه همیشه_ پوست ما نیز رو به خشک‌تر شدن می‌رود. زیرا سطح کلاژن و اسید هیالورونیک طبیعی پوست به تدریج پایین می‌آید. اگر شما هم با بیشتر شدن سن خود به این تغییر پی برده‌اید، محصول حاضر بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک برای پوست خشک شما است. این لاین از برند معتبر آردن مخصوص کسانی است که در حال پا به سن گذاشتن هستند.

محصول حاضر نیز با داشتن اس پی اف ۳۵ در درجه‌ی اول از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید حفاظت می‌کند. داشتن ماده‌ی به نام آربوتین هم می‌تواند از بروز چروک پیشگیری کند و هم در بهبود ظاهر چروک های فعلی اثر بگذارد.

همان طور که بر روی محصول نیز دیده می‌شود این محصول ۴ عملکرد مختلف برای مقابله با پیری پوست دارد، که یکی از آن‌ها از بین بردن لک‌های صورت است. آربوتین در از بین بردن لک و هایپرپیگمنتاسیون نیز اثرات خوبی نشان می‌دهد. شی باتر موجود در ترکیب این کرم نیز پوست را تسکین می‌دهد و به یکدست و هموار شدن سطح پوست و پیشگیری از چروک کمک می‌کند.

بهترین ضد آفتاب ضد چروک برای دور چشم

بسیاری از ما برای آن که ظاهر بهتری به پوست اطراف چشم‌ها بدهیم، از کانسیلر استفاده می‌کنیم. از طرف دیگر استفاده از ضدآفتاب مخصوص پوست دور چشم در سلامت این ناحیه از پوست که بسیار حساس نیز هست، اهمیت دارد. کانسیلر دور چشم پریم با اس پی اف ۲۵ و خاصیت ضد چروک خود یک محصول با سه عملکرد ارزشمند است.

داشتن سدیم هیالورنات (یک نوع اسید هیالورونیک با مولکول‌های کوچک‌تر) و عصاره‌ی گیاه سنتلا خاصیت ضد چروک بودن این محصول را تأمین می‌کنند. عصاره‌ی چای سبز موجود در فرمولاسیون این محصول، به دلیل داشتن ماده‌ای به نام پلی‌ فنول نه تنها می‌تواند وضعیت چروک‌های اطراف چشم را بهبود بخشد، بلکه بر روشن شدن این ناحیه نیز مؤثر است.

بهترین ضد آفتاب ضد چروک برای دور چشم

چرا باید ضدآفتاب ضدچروک استفاده کنیم؟

همان طور که در مقالات پیشین و همچنین در مقدمه‌ی همین مقاله نیز گفتیم، ضدآفتاب شما خود اولین و شاید مهم‌ترین محصول ضد چروکس است که شما مصرف می‌کنید. محصولات ضدآفتاب با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB از شکسته شدن ساختار کلاژن پوست پیشگیری می‌کنند. شکسته شدن ساختار ذرات کلاژن را می‌توان اصلی‌ترین علت بروز چین و چروک دانست.

تحقیقات تازه به ما نشان می‌دهند که حتی اگر در استفاده کردن از محصولات ضدآفتاب غفلت کرده و در حال حاضر با چین و چروک مواجه باشیم هم برای مصرف ضدآفتاب دیر نیست. مصرف ضدآفتاب در چنین شرایطی نیز نه تنها از بروز چین و و چروک تازه جلوگیری می‌کند، بلکه به نوعی می‌تواند زمان را به عقب برگرداند و وضعیت چروک‌های فعلی را نیز بهتر و عمق آن‌ها را کمتر کند. البته که فراموش نکنید نمی‌توان در این شرایط از ضدآفتاب به تنهایی انتظار معجزه داشت.

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک قوی

با همه‌ی این توضیحات بهترین کرم ضدآفتاب و ضد چروک را چطور بشناسیم و انتخاب کنیم؟اولین ویژگی یک ضدآفتاب خوب داشتن اس پی اف حداقل ۳۰ است. بهترین ضدآفتاب از پوست شما در مقابل هر دو دسته از اشعه‌های UVA و UVB مراقبت می‌کند. بهترین ضدآفتاب متناسب با ویژگی‌ها و نوع پوست شما طراحی و فرموله شده است. مثلاً بهترین ضدآفتاب پوست خشک برای پوست چرب به هیچ وجه مناسب نیست.

بهترین انتخاب شما در انتخاب ضدآفتاب آنی است که قیمتی متناسب با بودجه‌ی شما داشته باشد تا بتوانید از آن دست و دل بازانه استفاده و هر دو ساعت یک بار تمدیدش کنید. اگر می‌خواهید این محصول که با این ویژگی‌ها یک ضدآفتاب خوب است، یک ضد چروک قوی و خوب هم باشد بهتر است به ترکیبات و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن با دقت نگاه کنید.

فهرست اول مقاله نیز می‌تواند به شما کمک کند. مواد اولیه‌ای مانند لاکتیک اسید، ویتامین ث، کوآنزیم Q10، مشتقات رتینول، نیاسنامید، نیاسینامید و AHAها جزء بهترین ضدچروک‌ها هستند. با در نظر گرفتن این نکات و توجه به نظرات دیگر مصرف‌کنندگان می‌توانید با خیالی آسوده، بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک قوی را برای پوست خود انتخاب و خریداری کنید.

خرید آنلاین کرم ضد آفتاب و ضد چروک از آنلاین دارو

اگر با خواندن این مقاله از وبلاگ داروخانه آنلاین دارو به فکر خریدن یک ضدآفتاب با خواص ضد چروک افتاده‌اید، لازم نیست برای این خرید از خانه بیرون بروید. کافی است با چند کلیک نگاهی هم به بخش ضدآفتاب‌های سایت ما بیاندازید. در این بخش می‌توانید تنوع فراوانی از انواع ضدآفتاب از جمله ضدآفتاب ضد چروک ببینید.

محتویات هر یک از این محصولات دقیقاً نوشته شده است تا مقایسه و انتخاب شما را ساده‌تر کند. با این حال اگر باز هم دچار تردید بودید و نمی‌دانستید کدام محصول دقیقاً همان است که می‌خواهید، می‌توانید از توصیه‌های مشاوران متخصص ما کمک بگیرید. ما در آنلاین دارو تلاش می‌کنیم تا شما همواره خریدی آسان، مطمئن و لذت‌بخش داشته‌ باشید.

author-avatar

درباره نادیا غفاری

زنی معمولی به شکلی بسیار غیرمعمولی. نوشتن برای من عادتی جنون‌آمیز است. من حتی وقتی نمی‌نویسم، در حال نوشتن‌ام. اما اینجا می‌نویسم تا از شما و با شما یاد بگیرم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید